Plox Postad 11 Juni , 2006 Rapport Postad 11 Juni , 2006 Ni som är erfarna turneringsspelare, vad har/hade ni för krav på buyin kontra rullen? Dvs. hur stora buyins ska man hålla sig till när man har en rulle på x antal kronor. Finns där någon standard eller är det bara att skotta på höga nivåer och hoppas att klonken sitter? Känns lite jobbigt att spela söndagens alla fina turneringar när man riskerar 1/5 av rullen... Citera
elninjopink Postad 11 Juni , 2006 Rapport Postad 11 Juni , 2006 Jag spelar inte turneringar på heltid iofs, men jag brukar vilja ha 100 inköp. Turneringar med högre inköp spelas även ibland, om jag känner att chansen att vinna turneringen är större än 50%. Citera
gdaily Postad 11 Juni , 2006 Rapport Postad 11 Juni , 2006 Glimne sa i pokermiljonen "upp till 10 inköp"... (Ironi) Citera
joeki Postad 11 Juni , 2006 Rapport Postad 11 Juni , 2006 Glimne sa i pokermiljonen "upp till 10 inköp"... Citera
bzkt Postad 11 Juni , 2006 Rapport Postad 11 Juni , 2006 1% av rullen brukar väl vara ett bra riktmärke? Dvs 100 inköp. Citera
Plox Postad 11 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juni , 2006 Okej, 100 inköp låter vettigt. Kanske värt att prova lyckan i några enstaka större turneringar också. Men 10 inköp gular man ju på en kväll, kanske därför Herr Glimne inte spelar så aktivt längre Citera
bzkt Postad 11 Juni , 2006 Rapport Postad 11 Juni , 2006 Men 10 inköp gular man ju på en kväll, kanske därför Herr Glimne inte spelar så aktivt längre Gissa varför han ska ge sin in i politiken Citera
Rosa Postad 11 Juni , 2006 Rapport Postad 11 Juni , 2006 Jag skall börja spela kanske en MTT varannan vecka och tänkte själv köra med en startrulle på $200 där maximum buy-in per turnering skall vara $20. Jag ser dessa pengar som "spending money" och tror att jag i flera månader framöver kommer att ha mycket trevligt. Mvh, Rosa Citera
Plox Postad 11 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juni , 2006 Någon som har koll på hur lång tid "The Million" turneringarna på Party/Stars tar? Börjar ju jobba klockan sju, inte så gött att sitta kvar och behöva avbryta spelet för att man ska dra och jobba... Citera
Myssion Postad 11 Juni , 2006 Rapport Postad 11 Juni , 2006 Om du bara ska spela då och då och annat spel är stommen i ditt rullebyggande/dina vinster så behöver du inte bry dig om några bankrullekrav för MTT, då kan du betrakta det som en skottning och avsätta så mkt pengar som du känner för för ändamålet. Om du däremot tänker spela endast MTT's och väldigt ogärna vill gula så är nog 100 inköp det minsta man bör ha (såvida du inte endast spelar mindre turrar med få deltagare). Citera
XoteR Postad 11 Juni , 2006 Rapport Postad 11 Juni , 2006 Någon som har koll på hur lång tid "The Million" turneringarna på Party/Stars tar? Börjar ju jobba klockan sju, inte så gött att sitta kvar och behöva avbryta spelet för att man ska dra och jobba... Kollade på ett finalbord innan skolan för kanske en månadsen och det slutade vid ca 7 på morgonen, vet inte det är länge eller om det normal tid. Citera
serenity Postad 11 Juni , 2006 Rapport Postad 11 Juni , 2006 Någon som har koll på hur lång tid "The Million" turneringarna på Party/Stars tar? Börjar ju jobba klockan sju, inte så gött att sitta kvar och behöva avbryta spelet för att man ska dra och jobba... Kollade på ett finalbord innan skolan för kanske en månadsen och det slutade vid ca 7 på morgonen, vet inte det är länge eller om det normal tid. Är man på finalbordet så kan man nog skippa jobbet den dagen, dock...? Citera
Plox Postad 12 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2006 Någon som har koll på hur lång tid "The Million" turneringarna på Party/Stars tar? Börjar ju jobba klockan sju, inte så gött att sitta kvar och behöva avbryta spelet för att man ska dra och jobba... Kollade på ett finalbord innan skolan för kanske en månadsen och det slutade vid ca 7 på morgonen, vet inte det är länge eller om det normal tid. Är man på finalbordet så kan man nog skippa jobbet den dagen, dock...? Och tappa en dagslön, icke! Citera
Surfludde Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 Hade nästan varit värt att få sparken om man inte är shortstackad Det vore nåt. Citera
Jesper21 Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 Jag skall börja spela kanske en MTT varannan vecka och tänkte själv köra med en startrulle på $200 där maximum buy-in per turnering skall vara $20. Jag ser dessa pengar som "spending money" och tror att jag i flera månader framöver kommer att ha mycket trevligt. Mvh, Rosa Jag skulle faktiskt tro att det är ett bättre alternativ än bara titta på "rätt" bankrulle. Om man har bränt sin insatta peng så får man en tidigare "bränna" och behöver kanske se över sitt spel. Jag saknar en del av det snacket när man pratar om bankrulle. Citera
Xovelono Postad 23 Juni , 2006 Rapport Postad 23 Juni , 2006 Men 10 inköp gular man ju på en kväll, kanske därför Herr Glimne inte spelar så aktivt längre Ni glömmer att han förmodligen syftade på live events... Skulle vilja se dig förlora 10 live turneringar på en kväll! Citera
Plox Postad 24 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2006 Men 10 inköp gular man ju på en kväll, kanske därför Herr Glimne inte spelar så aktivt längre Ni glömmer att han förmodligen syftade på live events... Skulle vilja se dig förlora 10 live turneringar på en kväll! Ska nog inte vara några problem Citera
Recommended Posts