Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det dök upp ett mail från 24h i slutet på förra veckan med ett erbjudande på 100% bonus, max 50€ om jag transfererade till sportingbetsdelen. Jag har aldrig sysslat med sports betting men tänkte att det kan vara kul att spela på VM-matcherna, jag kommer ändå att se många av dem och det höjer ju intresset om man har en slant på utgången. Dessutom hade jag kvar en 100€ på 24h sen den tiden jag spelade där.

Förutsättningarna för bonusen är att jag inte får ta ut något före 9 juli, måste omsätta 300€ och endast vad med större odds än 1.5 räknas. Bonusen finns tillgänglig från att transfereringen är gjord. Jag har alltså 100€ att disponera.

Övergripande mål: att förhöja VM-upplevelsen.

Mätbart mål: att uppfylla bonusvillkoren och att kunna ta ut 100€ när VM är över.

Stategiansats: Omsätta ca 10% av rullen varje dag (ger ungefär 300€ i total omsättning så länge bankrullen inte sjunker!). Majoriteten av instatsen på relativa lågoddsvad för att ha hög omsättning med relativ liten varians plus lite högre odds på sånt jag tror ger bra odds. Går det bra börjar nog också lägga lite long-shots vad på sånt.

En förutsättning för alla vad är att inte beta mot mina egna önskningar vad gäller utfall. Eftersom det övergripande målet är att ha kul så skulle det motverka hela syftet. Just nu utesluter det endast bet på negativa utfall för sverige. Jag kommer nog få favoriter och 'hatobjekt' när turneringen har pågått ett tag.

BR: 100€

Resultat dag 1:

Event                        Bet    Result  	Amount    Odds  Win
Poland - Ecuador           2       2             3.00         4.45   13.35

Resultat dag två:

Argentina - Ivory Coast  1      1             5.00         1.63    8.15
England - Paraguay        1      1             5.00         1.60    8.00

BR: 103.5€

Utestånde vad, 13€:

Serb & Mont - Holland    2       5.00        1.95  	
Mexico - Iran                X       3.00        3.75 	
USA - Czech Rep.          2       5.00        1.99 	

Jag hade hoppats att kod-formattering skulle ge mig större möjligheter att skapa någorlunda läsbar tabell. Icke så. Får vara så här så länge.

/chlu

Postad

Just nu leder Holland med 1-0 en bit in i andra halvlek. Inte ett förlorat vad än så länge och den här matchen ser ju bra ut. Måste vara den vanliga nybörjarriggen.

Postad

Avslöjar jag min bristande förståelse för bookmaking nu?

Hur ska man värdera vad på oavgjorda resultat?

Om man tror att en underdog är starkare än vad som spelbolaget satt oddsen, finns det då värde i att satsa på X? Eller är det (oftast) bättre att gå på värdet i underdogens odds direkt?

Jag har här antagit att högoddsare sällan får attraktiva odds. Vilken normal seplare kan värdera skillnaden mellan 20 ggr pengarna och 30 ggr pengarna. Båda verkar attraktiva om man tror på spelet vilket borde göra att spelbolaget sätter det lägre oddset i mycket högre grad än lågoddsspel?

Postad

Fyra vad avgjorda och fyra vinster. Det här verkar ju skitenkelt.

Är fyra vad tillräckligt för att säga med någorlunda konfidens att jag är en föräntad vinnare? ;)

Nu skulle jag vilja hitta något i matchen Angola-Portugal att spela på.

Postad

Är fyra vad tillräckligt för att säga med någorlunda konfidens att jag är en föräntad vinnare? ;)

Är väl en hat-match, så leta upp nåt bra odds på röda kort. :P

Postad

Är väl en hat-match, så leta upp nåt bra odds på röda kort. :P

Bra idé. Men det där med hatmatcher är väl oftast massmedias tvist på saker och ting. Men jag vet inget om Angola - Portugal. Det var väl Portugisisk koloni ända till diktaturen försvann, har jag för mig.

I alla fall ska jag undersöka saken.

Postad

Jaha, söndagenvart ingen succé. Förutom Hollands vinst blev det idel förluster. Satte 2€ på att det skulle bli minst 3 mål i matchen Angola-Portugal och att det skulle bli ett rött kort. Fel i båda fallen. Dessutom var rött-kort vadet EV- även om jag hade fått rätt. Jag skulle ju inte spela på utfall som jag inte önskar! Sitta och hoppas på utvisningar förhöjer knappast upplevelsen.

Dagens spel:

Angola - Portugal Over/Under 2.5 +2.5 -2.5 2.00 1.95 -

Angola - Portugal: Red card ? Ang-Por: Yes, at least one red card Ang-Por: No red card 2.00 4.00 -

Serb & Mont - Holland 2 2 5.00 1.95 9.75

Mexico - Iran X 3.00 3.75 -

Omsatt: 12€

Resultat: -2.25€

BR: 109.25€

Utestående vad: 5€

USA - Czech Rep. 2 5.00 1.99

Inför kvällen funderar jag på att satsa på att Italen slår Ghana, 1.65 i odds. Jag är inte säker på att det motsvarar deras chanser, men jag får ju räkna in bonusen som är beroende på omsättningen. Dessutom känner jag lite antipati mot fotbolls-Italien, vet inte varför. Och det är bara en vag känsla. Vi får se hur det blir.

Australien - Japan blir nog Australien. Har 2.6 i odds nu. Känns OK.

Postad
När det finns ett forum som heter "Dagböcker", varför lägger man då en dagbok i offtopic? :roll:

Här publiceras och diskuteras pokerdagböcker.

I första meningen i tråden i första posten i 'Regler för "Pokerdagböcker"'

I denna tråd håller vi pokerdagböcker.

Därför!

/chlu

Postad

Om du tittar lite så ser du att det finns flera sportsbettingdagböcker i dagböcker-forumet. Aja, hur som helst, har den blivit flyttad rätt nu så...

Edit: jaha.. tillbakaflyttad. Det var ju konstigt att de andra sportsbettingdagböcker får stanna då.

Postad
Om du tittar lite så ser du att det finns flera sportsbettingdagböcker i dagböcker-forumet. Aja, hur som helst, har den blivit flyttad rätt nu så...

Edit: jaha.. tillbakaflyttad. Det var ju konstigt att de andra sportsbettingdagböcker får stanna då.

Nu har ematics dagbok hamnat off-topic den också. Vad har jag ställt till med?

Postad

Det blev 4€ på Australien som vinnare, 2.55 i odds.

Just nu känns det som att det blir ett lir på Ghana för kvällsmatchen. Roligare att hålla på dom.

Postad

Det kändes som att sätta en 2-outare på rivern med aussies seger. Var det första matchen med en vändning i VM? God karma till de som försöker!

Tjeckerna har satts till lägre odds än när jag lade mitt vad. Hoppas det betyder något.

Postad

På 24poker har dom satt 5 gånger pengarna att Sverige vinner sin grupp. 2 gånger att Sverige slår Paraguay. Odds för Sverige-England är inte satta.

Om man får 2 i odds mot Paraguay borde det väl bli mer än 2.5 mot England? Känns inte som 5 är ett fair deal. Annars hade gärna gjort ett sånt vad. Får nog bli på de båda matcherna enskilt i stället.

Postad

Det vart ju ingen vinst på Italien-Ghana, men det känns inte som jag ver helt fel ute. Det var en bra match och vaden höjde spänningen och gjorde sitt jobb.

12/6:

Omsatt: 14€

Resultat: 6.15€

Totalt:

Omsatt: 39€, 261€ to go

Bankrulle: 120.40€

Postad

För innevarande har jag lagt följande vad:

Sydkorea - Togo: Vinst för Sydkorea, 2.0 odds, 4€

Frankrike - Schweiz: Vinst för Frankrike, 1.7 odds, 4€

Postad

Till Brasilen - Kroatien blir det:

3€ på att det blir minst 3 mål. Odds 1.75.

1€ på att halvlekarna blir Kroatien/Brasilien. Odds 30.

Jag tror att det sista vadet betyder att kroatien leder efter första halvlek och Brasilien efter att matchen är klar, men jag vet inte. Otroligt egentligen att bettingingfirmerna kan marknadsföra och sälja vad utan att någonstans definiera produkterna och termer och begrepp som används. Eller också är det bara jag som är sällsynt dum eller okunnig. Får aldrig räkna bort den möjligheten.

Postad
Till Brasilen - Kroatien blir det:

3€ på att det blir minst 3 mål. Odds 1.75.

1€ på att halvlekarna blir Kroatien/Brasilien. Odds 30.

Jag tror att det sista vadet betyder att kroatien leder efter första halvlek och Brasilien efter att matchen är klar, men jag vet inte. Otroligt egentligen att bettingingfirmerna kan marknadsföra och sälja vad utan att någonstans definiera produkterna och termer och begrepp som används. Eller också är det bara jag som är sällsynt dum eller okunnig. Får aldrig räkna bort den möjligheten.

Jo Halvtid/Fulltid betyder ju att laget man ska tippa vad det står i halvtid resp. fulltid. Annars är det snarare otroligt att folk tippar på vad som de inte säkert vet vad det handlar om...
Postad
Annars är det snarare otroligt att folk tippar på vad som de inte säkert vet vad det handlar om...

Jag har heller inte en aning om 30 gånger instatsen är bra odds. Men där riktas ingen kritik. :D

Allvarligt talat var det bara ett omständigt sätt att ventilera mitt missnöje med att 24hpoker inte har ett dokument som formellt beskriver vaden och förutsättningar för att pengar ska betalas ut. Men kanske ännu mer en provokation där någon ordningsman skulle posta en länk med just sån information, vilket jag fortfarande har svårt att tro inte finns, bara för att jag inte har hittat dit.

Postad

Jag vill också tillägga att jag inte vet vad Money Line är, och har också avstått från att lägga vad under den rubriken. Men det beror nog mest på att oddsen är mycket sämre än de 'vanliga' vaden. Och då verkar det ju extra dumt att lägga sina pengar där.

Efter några dagar har jag börjat ana att Handicap 1x2 betyder att ett lag får ett mål gratis. Men under vilka förutsättningar det gäller, om det finns undantag osv vet jag inte.