Gå till innehåll

FLT - A med låg kicker träffar smått


Rosa

Recommended Posts

Sitter på BB har A :club: 3 :club: och fram tills mig så synar 3 spelare (6 spelare totalt). Jag checkar.

 

Floppen kommer 7 :diamond: 5 :spade: A :spade:

SB checks, HERO bets, Fi1 calls, Fi2 calls, SB calls

 

Turn kommer T :heart:

SB checks...

 

Vad gör jag nu? Betar och lägger mig mot en raise? Checkar och synar ner en bet? Eller hur gör jag? Hade en bet pre-flop gjort någon skillnad?

 

Spelet är FL 2/4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med så många som tre spelare som är med dig är det tveksamt om du har bästa handen. Eftersom du betar och tre hänger med trots esset så är det troligt att en har färgdraget och mycket troligt att en annan har ess kanske med högre kicker som 7 eller 8, som då oxå är osäker. Jag hade checkat och synat ner. Alla dessa ess med låg kicker är väldigt vådliga och får man svar så hade jag i alla fall tagit det lugnt. Sedan vet jag inte om det är fullring så kan man räkna med annat ess men kanske i shorthanded så är det mer troligt att du är ensam om esset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom min position sög så valde jag att checka, Fi precis efter mig betade och de andra två synade.

 

Jag började då tänka på en syn. Skulle syna €4 för en pot på över €30. Var inte så säker på att någon av dem hade esset heller. Borde höjt på floppen i så fall kan tyckas. Men samtidigt så fanns det en massa drag på brädet nu, skulle en syn vara riktig? Hade jag "outs"?

 

Resultatet blev att jag foldade och river kom en J, efter lite betande så vann killen som satt precis efter mig med tvåpar, AxTx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du gör rätt. Jag hade dock checkat floppen mot så många ppl och om ngn bettade o några calla så hade jag lagt mig.

 

Mot färre ppl hade jag dock bettat flop, bettat turn o sen check/callat river.

 

Det är postflop o framförallt på turn/river man tjänar/loosar pengar i FL o såna här beslut skiljer de som vinner mot de som loosar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

betfold. Eller betsyn om du har skäl att tro att raisarn kan tänkas höja med drag här.

 

Ev. checkfold om någon av limparna är tightpassiv, av typen som inte skulle syna floppen utan att ha TP.

 

Svårt att säga om du leder här, du kan mycket väl vara slagen av tvåpar, triss eller ess med högre kicker. Men det är tillräckligt troligt att du är uppe emot draghänder, för att ge dig skäl att oftast betta ut här.

 

Sedan checksynar du rivern (under förutsättning att det inte blir en massa action)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...