Gå till innehåll

PLO - Floppar drag med AA98s


Recommended Posts

Button ($59.80)

SB ($56.20)

BB ($120.70)

UTG ($13.75)

UTG+1 ($49.50)

MP1 ($51.20)

Hero ($47.30)

MP3 ($42.30)

CO ($80.85)

 

Preflop: Hero is MP2 with :Ac::As::8c::9c:

2 folds, MP1 calls $0.50, Hero raises to $2.25, 1 fold, CO calls $2.25, 3 folds, MP1 calls $1.75.

 

Vad jobbigt att man fick en syn efter sig när man höjde, tänkte lägga upp handen i forumet för att fråga om/hur man skulle contbetta vid en helmissad flopp, tycker jag är lite jobbigt.

 

Flop: ($7.50) :Jd::3c::Tc: (3 players)

MP1 bets $7.15, Hero ??

 

Men det blev en hyffsad träff, nötfärgdrag och öppetstegdrag (där tre av dam-outsen inte är till nöten). MP1 bettar pott innan mig. MP1 behöver ju inte sitta med set eller top tvåparet, kan ju ha ett par och nåt wrap. Har även CO att ta hänsyn till. Om man synar och skulle träffa färgen så vet jag inte riktigt hur lätt det är att få betalt. Men jag vill ju ändå inte överspela draget och jag har ju position på MP1 och om turn parar bordet kan man folda om han bettar. Känns lite som man kan argumentera för både syn och potthöjning här, vilket är bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pottar iallafall för att jag är komfortabel med att dega in på den floppen för det mesta, om jag däremot synar och får ett pottbet i ansiktet på en blank turn så måste jag vika samtidigt som fi antagligen är ovillig att stoppa i mer stålar om jag skulle sätta nötfärgen.

 

Du har bra FE mot typ topptvå och bottensett, och bra odds mot ett toppset. Dessutom är det ju inte omöjligt att han vill få dig av ett överpar med nada. Om fi sätter alla som höjer på AAXX så är det bra om han får för sig att du överspelar dem.

 

Har fi nån sorts wrap så leder du på floppen och bör således inte ha nåt emot att få i stålarna.

 

Står still i skallen när jag tänker på andra argument, så är du missnöjd med mitt tänkande så kan jag återkomma efter sömn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga planer på att folda om turn blankar. Har tillräckligt bra hand för att syna. Nån stor FE tror jag inte på om han har bottenset eller top två, den är nog ganska liten.

 

Vill inte vara för aggressiv och överspela draghänder men jag tror ändå att potthöjning är bättre än syn här. Kanske är lite färgad av vad som hände ;). Han kan inte ducka om färgen kommer och då jag höjde preflopp måste han ju inte ha ett set för att potta på den här floppen.

 

Hero calls $7.15, CO folds.

 

Turn: ($21.80) :4c: (2 players)

MP1 checks, Hero bets $18, MP1 folds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...