Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här kommer en hand från svenska spels PLO bord!

Synen preflop kan ha varit lite väl lös? Jag vet inte, är inte helt 100 på PLO.

EHS ser jag som en dålig spelare, han spelar alldeles för många händer och gillar att potta mycket!

Geronimo har jag inga reads på, han köpte in sig på 200 å har spelat med i ca 3-4 händer på de 5 minuterna han suttit vid bordet.

Hand #40942416 vid bordet: Ova 1

Startad: Fri Jun 09 21:24:37 2006

case sitter på plats 1 med 250.40

EHS sitter på plats 2 med 962.50

geronimo 1 sitter på plats 4 med 363.35

bigslisk sitter på plats 5 med 1261.35

bigslisk satsar s mörken 5.00

geronimo 1 satsar l mörken 2.50

geronimo 1: --, --, --, --

bigslisk: 6c, 10s, 10d, 9c

case: --, --, --, --

EHS: --, --, --, --

Pre-flop:

case: Lägger mig

EHS: Höj 17.50

geronimo 1: Syna 17.50

bigslisk: Syna 17.50 ( Kan vara första misstaget? )

Flop (Board: 4h, 10h, Ac):

geronimo 1: Passa

bigslisk: Satsa 35.00 ( Dröm flopp så jag bettar ut en förmodligen för liten summa? )

EHS: Höj 157.50

geronimo 1: Syna 157.50

bigslisk: Syna 157.50 ( EHS hade "Höj pott" Ikryssad, eftersom han pottade om blixtsnabbt )

Turn (Board: 4h, 10h, Ac, 8c):

geronimo 1: Passa

bigslisk: Satsa 200.00 (En halvtaskig turn, öppnar för en hel del fler dragningar så jag bettar 200 på 500kr potten, för lite?)

EHS: Syna 200.00

geronimo 1: All in

River (Board: 4h, 10h, Ac, 8c, 9h):

bigslisk: Passa (Absolut värsta kortet som kunde komma imo.. färgen finns, massor med stegar finns så jag checkar ner och lägger mig för ett medel/stort bett)

EHS: Passa

Showdown:

Postad

Den här handen makes noooo fucking sense, vad fan ska han ha?

Har han något i stil med ATxx? Eller något tvåpar + lågt färgtillägg? Något i den stilen?

Ditt bet på turn är för litet - ifall du tror att du leder är det bara att potta. Och du har väl ingen större anledning att tro att du inte leder. Ingen anledning att låta slaskiga drag få hänga på billigt.

Rivern är ju bara tilt - dock lättspelad om du hade pottat turn (då hade du varit i praktiken allin) :)

Postad

Du vill helst ta ner potten på floppen eller isolera dig mot endast "galningen" och hoppas på att han inte drar ut. Att bara syna flop vet jag inte riktigt om det är så bra, fold eller tryck säger jag.

Att du bara betar ut lite är endast smart om du vet att du ofta får omslag men då ska du ju repotta!

Nej du, känns som att du spelar bra mycket sämre än någon annan i denna hand, du är liksom lite velig och vet inte riktigt vad du vill.

Postad
Folda preflop

Fyrhandat är ju preflopsynen helt okej. Sålänge man kan spela bra postflop är det en helt okej syn i ett fyrhandat game. Shortstacktomtarna behöver man ju heller inte ta större notis om, visst, det är jobbigt att spela OOP mot den enda större stacken med en marginell hand, men han måste ju också ha något för att spela vidare...

Beror iofs en hel del på reads på EHS huruvida man ska syna eller inte preflop IMHO. Och givet de reads han angivit så är det ju en given syn. Nutpeddla i ett shorthandat game funkar inte, få ut bra värde ur tveksamma händer funkar däremot bättre :)

Postad

Tack för all kritik!

Så här slutade det

bigslisk visar: 6c, 10s, 10d, 9c (triss i tior)

Sidopott 2:

bigslisk vinner potten på 16.40 med triss i tior

geronimo 1 visar: 5h, 3s, Ad, 2c (par i ess)

Huvudpott:

bigslisk vinner potten på 1084.45 med triss i tior

(15.00 spelavgiften togs ut för den här handen)

Postad

När jag menar pottar mkt då pottar han MYCKET -

Han pottar hela tiden, oftast har han inget.

Och när jag sa att han spelar för många händer så menar jag att han spelar ca 85-90%