Gå till innehåll

NLT - SnG, No brainer med any two igen?


Recommended Posts

Level VIII (200/400)

Seat 1: konar (403 in chips)

Seat 2: paalkraa (1368 in chips)

Seat 6: popes5 (3478 in chips)

Seat 8: disboieatph0 (3369 in chips)

Seat 9: Myssion (4882 in chips)

konar: posts the ante 25

paalkraa: posts the ante 25

popes5: posts the ante 25

disboieatph0: posts the ante 25

Myssion: posts the ante 25

Myssion: posts small blind 200

konar: posts big blind 378 and is all-in

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [:9h::Ac:]

paalkraa: folds

popes5: raises 422 to 800

disboieatph0: folds

Myssion: raises 4057 to 4857 and is all-in

popes5: folds

popes5 said, "dumbass"

 

 

Blev jättekritiserad i chatten av popes5 för det spelet, hamnade vid ett annat bord också där han fortsatte att gnälla, snubben var TAG och spelade helt ok. Varför skulle man inte ställa där? Jag hade eventuellt kunnat tänka mig att ställa med vad som helst där, nu råkade jag ha en ok hand. Fast hur mycket bubbla är det egentligen när vi är fem kvar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det ser ut som ett ok spel. Han var väl bara grinig :-)

 

//Matte

 

Antar det :). Ville bara kolla så jag inte hade missat något viktigt koncept liksom. På bubblan hade jag gjort det men any two tror jag, men hur bör man resonera här när det är fem man kvar?

 

Andra har klagat förut, men då har de limpat och vill att man ska checka ner lillstacken tillsammans, det resonemanget förstår jag ju, även om jag inte håller med om det oftast, har jag möjlighet att ta marker så gör jag det, men den här snubben minihöjer själv, vad vill han jag ska göra liksom? Syna...? Fläka mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anses det inte lite osportsligt att checka ner lillstacken? Har för mig det ja.

 

Det är oetiskt att sitta och säga "nu checkar vi ner lillstacken" (vilket antagligen är en av anledningarna till att tjatten stängs av när någon är all-in), men det är en fullt acceptabel strategi så länge det inte är något man kommer överens om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anses det inte lite osportsligt att checka ner lillstacken? Har för mig det ja.

 

Jasså är det så? Den brukar jag själv köra så fort tillfälle ges. Råkar jag ut för den själv så ser jag det inte alls som osportsligt. Det är ju en del av spelet och bara att gilla läget. Eller??

 

Edit: Givetvis att det sker i det "tysta" och man inte kommer överens om det som Myssion skriver

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

självklart checkar man ner lillstacken, jag blir t.o.m. irriterad när jag spelar med spelare som inte kör på det sättet.

 

Om det finns marker att vinna så finns det oftast inget egenvärde i att tjecka ner när man är storstack. Det som är irriterande är när folk envisas med att bluffa i den tomma sidopotten för att sedan losa mot lillstacken och släppa in honom i spelet igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det där är bra spelat, även om jag inte vet vad du har för read på vilka händer popes5 höjer med där.

* Du får bra pottodds mot lillstacken och får 400 marker säkert tillbaka om popes5 foldar

* Du får bara syn av popes5 om han sitter på {AA-QQ,AK}

* Även om lillstacken tripplar är han inget hot med så liten stack

* Med 1200 extra i stacken i kombination med den blindnivån har du möjlighet att sätta press på de övriga på bubblan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om inte det är bättre att vänta med sådana moves tills man är ITM. Särskilt med tanke på att 4an o 5an är extremt shortstacks.

 

Själva idéen med att tvinga Fi att ha en superhand för att kunna syna är helt ok, men som Lederer säger så tycker jag att man i första hand bör satsa på att komma ITM, och därefter slå om till superaggressivt.

 

Genom ditt spel så siktar du egentligen på förstaplatsen direkt, o riskerar att bli väldigt shortstack och åka ut utanför ITM sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om inte det är bättre att vänta med sådana moves tills man är ITM. Särskilt med tanke på att 4an o 5an är extremt shortstacks.

 

Poängen är ju att det resonemanget gäller många gånger starkare för Fi, som därmed måste folda det allra mesta.

 

Är man inte bully med storstack runt bubblan spelar man helt enkelt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om inte det är bättre att vänta med sådana moves tills man är ITM. Särskilt med tanke på att 4an o 5an är extremt shortstacks.

 

Det är just för att 4an och 5an är så shortstackade som det är en bra idé att vara aggressiv.

 

Genom ditt spel så siktar du egentligen på förstaplatsen direkt, o riskerar att bli väldigt shortstack och åka ut utanför ITM sedan.

 

Mjaej... Jag siktar på att maximera $EV. Det Lederer skriver kan misstolkas som att man ska vara ärkekonservativ tills man är ITM, oavsett stackstorlek, och det stämmer inte (sedan är det han skriver angående anledningen till att man ska vara konservativ fel).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker faktiskt att du har så mycket marker här så att en standardhöjning är på sin plats. Mellanstackarna gör inga moves mot chipleadern(du) vid en höjning till 3BB, ställer de in så har de dig slagen och du har så mycket marker kvar så du kan vika. Tror inte du sätter mer press på mellanstackarna genom att pusha.

 

Men det är mina två cent :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm mitt inlägg, jag svamlar, läste fel, är oduglig, bör avrättas osv. Mellanstackarna är inte tillräckligt stora.

 

Klart man pushar.

 

Och jag som satt här och knattrade ihop ett långt inlägg där jag sågade din kommentar... Japp, avrättning låter lagom. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...