Gå till innehåll

Poker Manager, ny konkurrent till PT!


Hjort

Recommended Posts

Att lagra betarna som dollar istället för bara vanliga tal verkar däremot väldigt onödigt. Jag kan i vart fall inte se någon nytta med det.

Det kan jag hålla med om. Men om man nu ändå ska använda valutafunktionerna så måste de vara konfigurerbara för att inte ställa till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan jag hålla med om. Men om man nu ändå ska använda valutafunktionerna så måste de vara konfigurerbara för att inte ställa till det.

Ja, men varför skulle man vilja det?

 

Kanske om man ska summera mellan olika valutor, som dollar, euro och pund. Fast det gör ju fortfarande inte så mycket sense iom att den verkar läsa in dollar som kr och då borde den ju läsa in pund som dollar om det är amerikanska settings. Och om det är så att det går att specificera valuta utan att referera till lokala inställningar så är det ju bara slarvigt att inte specificera dollar rakt av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan jag hålla med om. Men om man nu ändå ska använda valutafunktionerna så måste de vara konfigurerbara för att inte ställa till det.

Ja, men varför skulle man vilja det?

 

Kanske om man ska summera mellan olika valutor, som dollar, euro och pund. Fast det gör ju fortfarande inte så mycket sense iom att den verkar läsa in dollar som kr och då borde den ju läsa in pund som dollar om det är amerikanska settings. Och om det är så att det går att specificera valuta utan att referera till lokala inställningar så är det ju bara slarvigt att inte specificera dollar rakt av.

 

Enklast vore kanske att räkna bets rakt av förstås, men vad jag menade är alltså att om nu utvecklaren väljer att använda valuta, så vore det ju trevligt om det var flexibelt nog att ta hänsyn till användandet av olika valutor på olika sajter. Det skulle dessutom underlätta en del om man t ex spelar på Party ($), Heypoker (£) och Svenska Spel (kr). Mest för att man ska slippa sitta och räkna själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...