Hjort Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Ben Ziegler (känd från 2+2:s mjukvaruforum) har skapat ett konkurrerande program till det välkända poker tracker. Programmet är inte radikalt annorlunda från PT, men är bättre på de flesta sätt. Gränsnittet är bra mycket mer intuitivt, grafiken är mycket bättre, det kan hantera större datamängder utan att hacka ihop, det har en inbyggd bordsdisplay och verkar allmänt mer automatiseringsvänligt. Det har en prövoperiod på två månader och kostar $25 för en licens. Programmet hittas på http://www.pokermgr.com. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stackbrat Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Tack hjort. Slipper jag stå i valet o kvalet mellan PO2 o PT längre förhoppningsvis, ska testas. Kommer posta här sedan I guess. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Hjort är en spam-mupp, bort! Slipper jag stå i valet o kvalet mellan PO2 o PT längre förhoppningsvis, ska testas. Ja nu bör ju beslutsångesten bli mindre när du har tre program att välja mellan istället för två. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
inteillaalls Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Är först och främst för ring games och inte turneringar verkar det som va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 9 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Är först och främst för ring games och inte turneringar verkar det som va? Tror det ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerWiz Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Verkar inte stödja PLO, what a shame Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 känd från 2+2:s mjukvaruforum som en spammare (han har iofs flera användare där) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Fungerar bara på Party? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Fungerar bara på Party? PokerManager can currently load Hand History Files from the following Poker sites: * Party Poker, and these affiliates o Empire Poker o Multi-Poker o Poker Now * PokerStars * Crypto, and these affiliates o William Hill o InterPoker o Littlewoods o Caribbean Sun o The Ritz Club o Betfair o UKBetting o TotalBet o Poker Plex o Classic Poker * PokerRoom, and these affiliates o Bayou Poker o BetOnBet Poker o Betsson Poker o Eurobet o Hollywood * UltimateBet * Absolute * Poker Tracker Exported hands [edit] Unsupported Poker Sites - Under Development * Prima * Paradise * Pacific * Ladbrokes * B2B Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 9 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 som en spammare (han har iofs flera användare där) Sen är ju iofs deras spampolicy (och andra också) lite fuckad. Vad jag kunde se skrev han knappast något som egentligen kunde tolkas som spam. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tao136 Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Damn...alltid någon som hinner före... Supported sites: Party Poker, and these affiliates Empire Poker Multi-Poker Poker Now PokerStars Crypto, and these affiliates William Hill InterPoker Littlewoods Caribbean Sun The Ritz Club Betfair UKBetting TotalBet Poker Plex Classic Poker PokerRoom, and these affiliates Bayou Poker BetOnBet Poker Betsson Poker Eurobet Hollywood UltimateBet Absolute Poker Tracker Exported hands Unsupported Poker Sites - Under Development Prima Paradise Pacific Ladbrokes B2B Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Sen är ju iofs deras spampolicy så sant, men det blev lite lustigt med tanke på följande: "känd från 2+2:s mjukvaruforum" Nog om det. Programmet har en del features som andra liknande program saknar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Programmet har en del features som andra liknande program saknar... Jag hade gillat att ha mer detaljerade HU-stats, trodde det var det de menade med Heads Up Opponent Stats... Alltså, att när man är HU i en pott mot en snubbe, så kommer hans mer detaljerade stats upp i en ruta (utan att man behöver klicka någonstans eller så) medan andra snubbars vanliga stats försvinner. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crillux Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Ser trevligt ut. Saknar dock valutakonvertering, och den automatiska omställningen av "Regional Settings" som PT kan fixa. Har nu inte hunnit greja allt för mycket med programmet, men det jag sett hittills lovar mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 9 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Bör påpekas att jag bjöd in Ben Ziegler att snacka lite om sitt program i den här tråden om han känner för det. Får se om han dyker upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Vänner, Någon som vet hur man får bort importerade händer i programmet? Jag glömde ställa om till amerikanska regioninställningar och fick en massa bogussiffror. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 9 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Vänner, Någon som vet hur man får bort importerade händer i programmet? Jag glömde ställa om till amerikanska regioninställningar och fick en massa bogussiffror. Pröva att ta bort pokermanager.fdb och pokermanager.gbk. Idealiskt sett så ska ju programmet starta en ny databas när det ser att dess är borta. Edit: Funkar tydligen inte. Edit: Finns tools->Advanced->Delete all data. Den borde göra tricket. Men det är lite irriterande att det inte går att ha multipla databaser. Har man stora dataset på exempelvis både NL och FL så känns det obra att lägga både i samma databas eftersom man bara halva datan kommer vara relevant vid ett givet tillfälle. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jezaja Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Nice, sitter och leker lite med det nu också. Är det mest gjort för FL eller tänkt för alla former? Small things noticed: - Currency "kr" after all amounts imported from Party? Uses locale settings. - Fix phpBB-forum converter as well, some minor changes from the others. Really easy to fix. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Någon som vet hur man får bort importerade händer i programmet? Tools -> Advanced -> Delete all data... Kanske någon annan som råkar ut för samma sak. Edit: Såg att Hjort också hittat det. Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 ...och den automatiska omställningen av "Regional Settings" som PT kan fixa. Vilket enbart beror på usel programmering - PT använder detta för att rätt kunna parsa datum i HH. Ett välskrivet program hade inte behövt detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 Vänner, Drog in lite nya händer. Det verkar vara något konstigt med Pokerstars. Jag får minussiffror - stora minussiffror - trots att jag vunnit. Alla datum är också från 1899. Någon annan som får det att fungera med Pokerstars? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crillux Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 ...och den automatiska omställningen av "Regional Settings" som PT kan fixa. Vilket enbart beror på usel programmering - PT använder detta för att rätt kunna parsa datum i HH. Ett välskrivet program hade inte behövt detta. Okej, så det är en datumgrej? Jo, det är såklart uselt programmerat. Icke desto mindre så får jag mina data i kronor i Pokermgr, och det blir ju inte riktigt bra... För att prgrammet ska vara användbart så ska det kunna läsa in valutor från handhistorierna och det behöver finnas funktionalitet för att hantera olika valutor oavsett inställningar i Windows. För mig är programmet inte heller intressant i nuläget då jag spelar en del på Prima/Lad och Pokermgr har inget stöd för detta ännu. I övrigt lovar det mer som sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 ...och den automatiska omställningen av "Regional Settings" som PT kan fixa. Vilket enbart beror på usel programmering - PT använder detta för att rätt kunna parsa datum i HH. Ett välskrivet program hade inte behövt detta. riktigt fulhack. hatar verkligen sådana grejjer. kan inte behövas många rader av en normalt begåvad programmerare för att lösa en sådan grej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 9 Juni , 2006 Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 jag vill gärna se ett screenshot på table overlay-HU-grejjen. kan någon posta på imageshack.us ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 9 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Juni , 2006 riktigt fulhack. hatar verkligen sådana grejjer. kan inte behövas många rader av en normalt begåvad programmerare för att lösa en sådan grej. Både PT och PM använder sig av andra databasprogam i botten (postgres och firebird respektive) och jag misstänker att det är de som går på maskinens lokala inställningar och ställer till det. Ska man göra en allmängiltig lösning och fortfarande använda sådana program så måste man antagligen skriva datumen som en textsträng (eftersom de externa programmen vill använda lokala settings och om man lagrar 06/06/06 som tal kommer evaluera uttrycket, tror jag) vilket i sin tur innebär att man måste skriva ett gäng extrafunktioner för alla former av datumhantering istället för att låta DB-progget göra allt sånt jobb. Och gissningsvis är det lätt för jänkare att glömma att bort internationella användare när de designar programmet. Att lagra betarna som dollar istället för bara vanliga tal verkar däremot väldigt onödigt. Jag kan i vart fall inte se någon nytta med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts