Myssion Postad 8 Juni , 2006 Rapport Postad 8 Juni , 2006 Hur bra hand bör man ha för att göra en resteal från BB? Hand Nr. 1. smartplays är en aggressiv och duktig regular som har en steal-rate på ca 35%. Har inte så jättestor stack och därmed inte så mycket FE som man skulle önska. Level V (75/150) Seat 2: smartplays (3025 in chips) Seat 3: PallasAthene (4355 in chips) Seat 4: RMYNWA (2015 in chips) Seat 5: Myssion (1365 in chips) Seat 6: Kharouf3 (1920 in chips) is sitting out Seat 9: pokermatic (820 in chips) RMYNWA: posts small blind 75 Myssion: posts big blind 150 *** HOLE CARDS *** Dealt to Myssion [Js Tc] Kharouf3: folds pokermatic: folds smartplays: raises 300 to 450 PallasAthene: folds RMYNWA: folds Myssion: ? Hand Nr. 2. MRSIXX26 är ännu mer stöldglad, steal-rate på ca 50%. BB är vektajt. Level IV (50/100) Seat 1: Tabisca (1225 in chips) Seat 2: Grinchy666 (4580 in chips) Seat 5: MRSIXX26 (3095 in chips) Seat 6: Myssion (2705 in chips) Seat 8: bills4bill (1895 in chips) Myssion: posts small blind 50 bills4bill: posts big blind 100 *** HOLE CARDS *** Dealt to Myssion [] Tabisca: folds Grinchy666: folds MRSIXX26: raises 200 to 300 Myssion: ? I båda händerna har jag själv en relativt tajt image vid bordet, dock så känner nog smartplays till min spelstil, men å andra sidan har jag inte gjort särskilt många resteals så här, desto vanligare att jag ställer när folk har limpat. Citera
matte med slice Postad 8 Juni , 2006 Rapport Postad 8 Juni , 2006 In med keramiken i båda händerna Nej jag vet inte, intressanta händer återigen. 2:a handen måste du ju kunna ställa om han har en så hög steelrate. Steelrate finns det i PT, det måste ju vara ett ganska viktigt nyckeltal att kunna tillgå? Finns det några generella händer som är bättre eller sämre för oss att ha på hand när man skall återstjäla eller är det readbaserad och any-two som gäller? //Matte Citera
emilio_15 Postad 8 Juni , 2006 Rapport Postad 8 Juni , 2006 In med keramiken i båda händerna Nej jag vet inte, intressanta händer återigen. 2:a handen måste du ju kunna ställa om han har en så hög steelrate. Steelrate finns det i PT, det måste ju vara ett ganska viktigt nyckeltal att kunna tillgå? Finns det några generella händer som är bättre eller sämre för oss att ha på hand när man skall återstjäla eller är det readbaserad och any-two som gäller? //Matte Är det inte lite overkill att pusha i andra handen då dom har ganska djupa stackar? Citera
Ignatius Postad 8 Juni , 2006 Rapport Postad 8 Juni , 2006 Jag hade nog foldat hand ett eftersom fi täcker oss och har rätt bra odds för att syna ner. Hand två hade jag nog reraisat, dock inte all-in. Citera
emilio_15 Postad 8 Juni , 2006 Rapport Postad 8 Juni , 2006 Jag hade nog foldat hand ett eftersom fi täcker oss och har rätt bra odds för att syna ner. Hand två hade jag nog reraisat, dock inte all-in. Måste vara de bästa alternativen IMO. Citera
Myssion Postad 8 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 8 Juni , 2006 2:a handen måste du ju kunna ställa om han har en så hög steelrate. Ställa i hand 2 är kanske lite overkill, med tanke på stackstorlekarna... å andra sidan, höjer man till mer än 900 så är man rättså comittad mot omslag... Steelrate finns det i PT, det måste ju vara ett ganska viktigt nyckeltal att kunna tillgå? Vet inte om det finns i PT, finns i PO. Dock är jag inte 100% på om den räknar bara från knappen eller även först in från c/o och SB. Finns det några generella händer som är bättre eller sämre för oss att ha på hand när man skall återstjäla eller är det readbaserad och any-two som gäller? Man får väl räkna ut hur ens hand/ställ-HD står sig mot hans räjs-HD (eller rättare sagt de händer han skulle syna ett omslag med av de händer han stöldhöjer med) med hänsyn till pottoddsen, stackstorlekarna och prisstrukturen. Gör man ju på ett kick... Har han bara tillräckligt vid stöld-HD så kan man väl ställa med any two iofs. Citera
matte med slice Postad 8 Juni , 2006 Rapport Postad 8 Juni , 2006 In med keramiken i båda händerna Nej jag vet inte, intressanta händer återigen. 2:a handen måste du ju kunna ställa om han har en så hög steelrate. Steelrate finns det i PT, det måste ju vara ett ganska viktigt nyckeltal att kunna tillgå? Finns det några generella händer som är bättre eller sämre för oss att ha på hand när man skall återstjäla eller är det readbaserad och any-two som gäller? //Matte Är det inte lite overkill att pusha i andra handen då dom har ganska djupa stackar? Det har du helt rätt i (blindsen är ganska låga och stackarna inte tok korta). En reraise är bättre. //Matte Citera
jaha Postad 8 Juni , 2006 Rapport Postad 8 Juni , 2006 hand 1: fold. finns stor risk för syn och då är vi inte i bra skick. hand : hade nog tagit en flopp. resteal känns onödigt, blir dyrt om han har en hand och fortfarande ganska låga blinds ju. Citera
matte med slice Postad 8 Juni , 2006 Rapport Postad 8 Juni , 2006 Steelrate finns det i PT, det måste ju vara ett ganska viktigt nyckeltal att kunna tillgå? Vet inte om det finns i PT, finns i PO. Dock är jag inte 100% på om den räknar bara från knappen eller även först in från c/o och SB. Jag har kollat och det finns i PT. I PT definieras stjälförsök när CO eller Knappen höjer när det är foldat fram till dem (pre-flop). //Matte Citera
Myssion Postad 8 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 8 Juni , 2006 En reraise är bättre. Funderar även på syn för att leda ut oavsett flåpp, blir en billigare "bluff" på det viset, dock bättre från BB. Citera
jaha Postad 8 Juni , 2006 Rapport Postad 8 Juni , 2006 En reraise är bättre. Funderar även på syn för att leda ut oavsett flåpp, blir en billigare "bluff" på det viset, dock bättre från BB. tycker jag med. lägga 900 på en resteal av något som inte nödvändigtvis behöver vara en steal alls känns väldigt onödigt i det läget. Citera
aktersnurra Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Jag skulle syna i fall 2 och lägga mig i fall 1 Citera
ampixo Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Fold i båda fallen. I hand 1 får han på tok för bra odds för att syna med alla händer för att spelet ska vara värt med en så pass halvdan hand som JT. I hand 2 är det ju inge snack om saken, du har mycket chips som det är och behöver inte riskera dessa med KJ. Citera
Myssion Postad 4 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2006 I hand 2 är det ju inge snack om saken, du har mycket chips som det är och behöver inte riskera dessa med KJ. Är syn uteslutet också tycker du? Citera
Sladdis Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 I hand 2 är det ju inge snack om saken, du har mycket chips som det är och behöver inte riskera dessa med KJ. Är syn uteslutet också tycker du? Mina alternativ är: 1. Raise upp till 800, tillräckligt stor för att det ska svida för fi om han ska syna. 2. Syn är ett helt ok alternativ, baserat på att du har 27BB! 3. FOLD, dock lite väl tight. Känns lite överlag som en steal från honom. Rätt/fel?? Citera
Recommended Posts