jaha Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 slutsats du borde höjt mer preflop och bombat hårdade på floppen. han synar halvpott med träff. han kan ju leda men då borde han ju återhöja för att ta reda på det. Med det här spelet fick villain in 20% av stacken när han låg efter och 80% av stacken när han leder. Varför tycker du att han ska stoppa in mer av stacken när han ligger efter? Höja för att få reda på att man ligger efter är väldigt överskattat. han har ju inte pott-odds att syna och inte tillräckligt djupa stackar för att ha implicerade odds att syna. så antingen ställ om han tror han leder eller fold... Citera
jeneqvist Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Lite självkritik hade nog inte skadat. Jag spelar inte handen fläckfritt (självkritik), men jag tycker fortfarande han gjorde mest fel. Dels synen preflop och dels synen postflop (även om jag skulle betat något mer där). Så illa är väl inte flopsynen? han har 7ggr beten kvar och drar till 5 outs (med ledningschans). Ligger väl 300 i potten också vilket ger honom ca de odds som behövs med lite gamblingvilja Han gör dock fel preflop men inte några grova postflop. Det som är lite synd är ju att grova preflopfell som detta blir ganska försummbara vid bra spel postflop. Finns ju många fungerande spelstilar preflop. /vimpan Citera
emilio_15 Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Slå upp till 150preflop och beta 300 på flop istället!! Citera
Recommended Posts