Gå till innehåll

NLT - SnG, level II, fiskar upp KK på BB


Plox

Recommended Posts

En intressant hand fråns gårdagens Sng spel.

 

PokerStars Game #5184209699: Tournament #26082704, $30+$3 Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2006/06/07 - 20:00:50 (ET)

Table '26082704 1' 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: tregorfisher (845 in chips)

Seat 2: coach22 (1885 in chips)

Seat 3: Terps9093 (1265 in chips)

Seat 4: ChatubaTiger (1640 in chips)

Seat 5: CTAG1960 (2115 in chips)

Seat 6: The Plox (1945 in chips)

Seat 7: S D Mikee B (1305 in chips)

Seat 8: TQSunrise (1210 in chips)

Seat 9: mocamoca (1290 in chips)

CTAG1960: posts small blind 15

The Plox: posts big blind 30

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to The Plox [:Ks::Kd:]

S D Mikee B: calls 30

TQSunrise: folds

mocamoca: folds

tregorfisher: calls 30

coach22: folds

Terps9093: folds

ChatubaTiger: folds

CTAG1960: calls 15

The Plox: raises 70 to 100

S D Mikee B: calls 70

tregorfisher: calls 70

CTAG1960: folds

 

Sitter på BB, 2st + sb limpar in - en höjning på sin plats.

 

*** FLOP *** [:9h::5s::4c:]

The Plox: bets 150

S D Mikee B: calls 150

tregorfisher: folds

 

Får i alla fall bort SB preflop. Ganska bra flopp, inga färgdrag och inget ess. Sitter först och betar cirkus halva potten.

 

*** TURN *** [:9h::5s::4c:] [:5c:]

The Plox: bets 350

S D Mikee B: raises 705 to 1055 and is all-in

 

Ytterligare en femma, jag betar halvpott igen och får omslag allin. Sitter han på kåken här tro? Överpar? Triss? Som jag ser det kan han ju ha vad som helst, fold eller ställa in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen sitter han på ett två-par, triss eller som du säger kåken kanske. Eller så är han helt tom och tror att du sitter på typ AK.

 

Det är hur som helst en svår situation. Jag tycker man ser så mycket limp-syner på de tidiga nivåerna och det måste väl bero på att de fiskar efter att träffa ett set.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan mycket väl tänka mig att han har dig slagen här. Har sett det spelet förut med ett gömt set (syn pre, syn på flopp, all in på turn).

 

Men borde han inte inse, att när den andra femman kommer på turn, skrämmer motståndaren? Och sätter han kåken där så finns det väl ingen anledning att ställa redan här? Varför i så fall inte bara syna mig och ställa efter river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda gången gången du får syna här är när du tror att Fi sätter dig på AK

eller 77-99, vilket jag tror är väldigt stor chans här. Att han ställer är svårt

att svara på, du ger oss ingen som helst information om hur Fi har spelat

tidigare, men få ställer med en färdig kåk här, såvida han inte tror att du kan

syna med just den handen du har.

50/50 så som jag ser det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj mer preflop! 2,5xBB med små blinds skrämmer inte i vägen någon limpare. Iofs vill du ha action men KK är svåra att släppa postflop och ofta spelar du för hela din stack. Jag hade nog klämt iväg en ~4xBB raise för att få in lite deg i potten.

 

På floppen bettar du mindre än 1/2 potten vilket jag inte heller gillar. Jag föredrar ~250 men allt mindre än 2/3 pot bjuder verkligen in motståndarna att dra om de har någon träff överhuvudtaget.

 

På turn måste din hand vinna en showdown lite drygt 1/4 för att du ska ha potodds att syna, dessutom har du 20xBB kvar vid syn och förlust. Med "Som jag ser det kan han ju ha vad som helst" känns det väldigt svårt att lägga sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På turn måste din hand vinna en showdown lite drygt 1/4 för att du ska ha potodds att syna, dessutom har du 20xBB kvar vid syn och förlust. Med "Som jag ser det kan han ju ha vad som helst" känns det väldigt svårt att lägga sig.

 

Jag släpper nog inte KK där med de oddsen och så grunda stackar... Fast det beror väldigt mycket på vad man har för read på snubben också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan mycket väl tänka mig att han har dig slagen här. Har sett det spelet förut med ett gömt set (syn pre, syn på flopp, all in på turn).

 

Men borde han inte inse, att när den andra femman kommer på turn, skrämmer motståndaren? Och sätter han kåken där så finns det väl ingen anledning att ställa redan här? Varför i så fall inte bara syna mig och ställa efter river?

 

det kan man tycka men det förutsätter att han kan tänka. svårt läge som det är, han kan nog ha lite vad som helst. vissa fattar ju inte att om de låg under med toppar tidigare så blir inte deras hand bättre för att de får 2par när ett annat kort paras.

 

jag höjer 5-6 bb + 1-2bb per limpare i SNGs med AA och KK. sen allin på flopp. ja för det mesta alltså.

 

du bettar ju bara halvpott(väl?) på flopp. alldeles för lite. pott eller allin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutsats: Varken rätt eller fel att syna hans allin. Kräver read på fi, tyvärr hade jag noll read på honom innan denna hand, vilket gör min syn mindre berättigad.

 

Upplösning: Han visade självklart upp :Ad::5d:, vilket fick mig på något sämre humör. River hjälpte inte mig och han tar hem det med trissen. Usel syn preflop, dålig syn på floppen, mindre kompetent att ställa på turn (trots allt fick han till slut alla mina marker).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutsats: Varken rätt eller fel att syna hans allin. Kräver read på fi, tyvärr hade jag noll read på honom innan denna hand, vilket gör min syn mindre berättigad.

 

Upplösning: Han visade självklart upp :Ad::5d:, vilket fick mig på något sämre humör. River hjälpte inte mig och han tar hem det med trissen. Usel syn preflop, dålig syn på floppen, mindre kompetent att ställa på turn (trots allt fick han till slut alla mina marker).

 

 

slutsats du borde höjt mer preflop och bombat hårdade på floppen. han synar halvpott med träff. han kan ju leda men då borde han ju återhöja för att ta reda på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag höja 8x bb preflop kan jag ju lika gärna skriva i chatten att jag har KK alt AA. Sen att beta potten på floppen tycker jag är lite overkill, finns ju inget dragläge. Möjligen då om han sitter på 67.

 

Du ser inget mellanting mellan 3bb (med två limpers) och 8bb?

 

Oavsett vilken hand du höjer med där bör du höja mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK att Fi gjorde en halvt tvivelaktig syn, men se det ur hans synvinkel istället. Han får (orkar inte räkna för noga) nog 2,8:1 i odds på din bet och det finns en god chans att spelaren efter honom synar också. Dessutom har han position på raisaren under handen.

 

En raise preflopp i pottstorlek (5-6 bb) här kan nog få Fi att släppa sina tvivelaktiga kort, men det finns ju inga garantier, vissa älskar ju sina "sutted". Du minskar ju dock chansen att han gör det förvisso...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplösning: Han visade självklart upp :Ad::5d:, vilket fick mig på något sämre humör. River hjälpte inte mig och han tar hem det med trissen. Usel syn preflop, dålig syn på floppen, mindre kompetent att ställa på turn (trots allt fick han till slut alla mina marker).

 

När du höjer så lite preflop är det en rätt så given syn. Att limpa in UTG med A5s är knappast att rekommendera men du höjer ju så lite att motståndaren inte blir speciellt hårt straffad för det.

 

Du bettar ganska lite på floppen så synen är ganska billig, floppen är dessutom en flopp som mycket sannolikt du inte har träffat.

 

Varför är det så dåligt att ställa på turn tycker du? Om du exempelvis skulle ha A9, TT eller JJ på hand så finns det ju rätt så många kort på river som kan göra att du inte är villig att betala av.

 

Sedan om din motspelare vore kompetent så finns det ju säkert lägen där denne försöker bluffraisa på turn för att få dig att släppa en bättre hand. Då bör ju motspelaren också raisa med en del bra händer på turn. (Därmed inte sagt att motspelaren här är kompetent)

 

Att säga att motspelaren spelar från uselt till mindre kompetent rakt igenom när du får in 20% av stacken när du leder och 80% när du ligger efter så bör du kanske se lite självkritiskt på ditt eget spel också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slutsats du borde höjt mer preflop och bombat hårdade på floppen. han synar halvpott med träff. han kan ju leda men då borde han ju återhöja för att ta reda på det.

 

Med det här spelet fick villain in 20% av stacken när han låg efter och 80% av stacken när han leder. Varför tycker du att han ska stoppa in mer av stacken när han ligger efter? Höja för att få reda på att man ligger efter är väldigt överskattat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att se att folk på 30 dollars spelar lika löst som på mina 5 dollares. Irriterande också att han hade A5s. Men, om du hade varit uppe mot 99, 55 eller 44 förstår jag inte det konstiga i spelet. Att syna med ett par i SNG och sedan slowa genom att syna, raisar på turn är väl ganska basic. Men jag har själv svårt att lägga KK eller AA trots alla varningsklockor. Det är ju största läckan. Att syna eller bluffa bort sina pengar/marker.

Skriv igen när du lagt KK så får vi se vad reaktionerna blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplösning: Han visade självklart upp :Ad::5d:, vilket fick mig på något sämre humör. River hjälpte inte mig och han tar hem det med trissen. Usel syn preflop, dålig syn på floppen, mindre kompetent att ställa på turn (trots allt fick han till slut alla mina marker).

 

När du höjer så lite preflop är det en rätt så given syn. Att limpa in UTG med A5s är knappast att rekommendera men du höjer ju så lite att motståndaren inte blir speciellt hårt straffad för det.

 

Jag tycker definitivt inte det är en given syn. A5s skulle jag knappt limpa in med från SB. Definitivt skulle jag inte spela den på level III.

Du bettar ganska lite på floppen så synen är ganska billig, floppen är dessutom en flopp som mycket sannolikt du inte har träffat.

 

Själv tycker jag 4bb är fullt tillräckligt.

 

EDIT: Såg nu att jag bara höjde 2,5BB - även om jag tycker det ska räcka på denna nivån.

 

Varför är det så dåligt att ställa på turn tycker du? Om du exempelvis skulle ha A9, TT eller JJ på hand så finns det ju rätt så många kort på river som kan göra att du inte är villig att betala av.

 

För att han ska få ut maximalt av sin tomteträff.

 

Sedan om din motspelare vore kompetent så finns det ju säkert lägen där denne försöker bluffraisa på turn för att få dig att släppa en bättre hand. Då bör ju motspelaren också raisa med en del bra händer på turn. (Därmed inte sagt att motspelaren här är kompetent)

 

Sant.

 

Att säga att motspelaren spelar från uselt till mindre kompetent rakt igenom när du får in 20% av stacken när du leder och 80% när du ligger efter så bör du kanske se lite självkritiskt på ditt eget spel också.

 

Jag tycker han visar vem som är minst kompetent ganska väl när han synar min höjning preflop. Klonken med den andra femman på fjärde gatan bevisar inte motsatsen för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att se att folk på 30 dollars spelar lika löst som på mina 5 dollares. Irriterande också att han hade A5s. Men, om du hade varit uppe mot 99, 55 eller 44 förstår jag inte det konstiga i spelet. Att syna med ett par i SNG och sedan slowa genom att syna, raisar på turn är väl ganska basic. Men jag har själv svårt att lägga KK eller AA trots alla varningsklockor. Det är ju största läckan. Att syna eller bluffa bort sina pengar/marker.

Skriv igen när du lagt KK så får vi se vad reaktionerna blir.

 

Ehh ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker han visar vem som är minst kompetent ganska väl när han synar min höjning preflop. Klonken med den andra femman på fjärde gatan bevisar inte motsatsen för mig.

 

Tycker du spelar handen betydlig sämre än din motståndare. I mina ögon gör han bara ett mindre misstag i handen och det är att limpa preflop. Mot din tomtehöjning preflop kan han inte folda. På floppen kan han inte lägga vad som mkt väl kan vara bästa handen mot ett fjutt/feeler-bet. På turn bettar du äntligen hyffsat starkt (~1/3 av hans stack) och han ser en möjlighet att få in degen med vad som mycket troligt är bästa handen.

 

Du gör, i mina ögon, bara rätt på en gata och det är när du synar all in med en 2 outer. Lite självkritik hade nog inte skadat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...