PokerFreddie Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 börjar efter några riktigt sega veckor bli frustrerad.... undrar var gränsen för att kunna anse tilten som godkänd, alltså, att man fått tillräckligt?? nån som har någon formell? Antal Bets/blinds? själv blev det nog när jag vunnit EN hand HU på 30 minuter mot en kille som spelade allt, fyllde på med att losa en pot på $220 på 5/10 Limit shorthanded på den klassiska r-r AA mot AJs, färg. var redan på dåligt humör, och nyss, utdragen av samma kille i en turnering på i tur och ordning AJ vs T3o, AJ vs AT riverklånk och respasset kom på AA mot A4s, floppar färg... ser fram mot mitt sommarlov, som kommer bli om inte pokerfritt så mindre än vanligt.... Hoppas få en bra formel, så jag kan veta när jag kan tilta med gott samvete..... MVH Freddie Trevlig Sommar Citera
Uppenberg Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Jag hoppas du menar vad som krävs för att ditt spel ska räknas som tilt, för de finns ALDRIG nån anledning att tilta oasett hur många badbeats du åker på. Men om du måste ska du tilta i en billig SNG. Blir billigare än ett cashgame Citera
sulla Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Lite OT, mötte en kille på 5/10 NL 10-bord som efter att ha satt sig gick allin 14av 16 händer. Vi på bordet satt bara och väntade på att plocka upp något och efter tre händer kom första utdragningen. Efter 8 händer kom nästa. Alltså helt osanolika utdragningar. 15:e handen sitter killen med 10 3o och möter QQ, upp kommer QJ948 och killen dubblar igen. Han sitter nu med 3100dollar lite drygt och jag täcker hoonom då detta hände efter att jag suttit på detta bord i dryga 4 timmar. Handen efter plockar jag upp KJs och han går som vanligt allin, denna gången tänker jag att jag synar, upp visar han 10-8o och han torskar rubbet. Vad ville jg då säga, jo, grabbarna som var kvar vid bordet var sjukt tiltade efter detta. Tror många satt och svor av att jag stulit deras slantar. Citera
Uppenberg Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Lite OT, mötte en kille på 5/10 NL 10-bord som efter att ha satt sig gick allin 14av 16 händer. Vi på bordet satt bara och väntade på att plocka upp något och efter tre händer kom första utdragningen. Efter 8 händer kom nästa. Alltså helt osanolika utdragningar. 15:e handen sitter killen med 10 3o och möter QQ, upp kommer QJ948 och killen dubblar igen. Han sitter nu med 3100dollar lite drygt och jag täcker hoonom då detta hände efter att jag suttit på detta bord i dryga 4 timmar. Handen efter plockar jag upp KJs och han går som vanligt allin, denna gången tänker jag att jag synar, upp visar han 10-8o och han torskar rubbet. Vad ville jg då säga, jo, grabbarna som var kvar vid bordet var sjukt tiltade efter detta. Tror många satt och svor av att jag stulit deras slantar. Ganska risky att ta syn med bara KJ? även fast du vet att du troligen har honom dominerad Citera
rickie Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Lite OT, mötte en kille på 5/10 NL 10-bord som efter att ha satt sig gick allin 14av 16 händer. Vi på bordet satt bara och väntade på att plocka upp något och efter tre händer kom första utdragningen. Efter 8 händer kom nästa. Alltså helt osanolika utdragningar. 15:e handen sitter killen med 10 3o och möter QQ, upp kommer QJ948 och killen dubblar igen. Han sitter nu med 3100dollar lite drygt och jag täcker hoonom då detta hände efter att jag suttit på detta bord i dryga 4 timmar. Handen efter plockar jag upp KJs och han går som vanligt allin, denna gången tänker jag att jag synar, upp visar han 10-8o och han torskar rubbet. Vad ville jg då säga, jo, grabbarna som var kvar vid bordet var sjukt tiltade efter detta. Tror många satt och svor av att jag stulit deras slantar. Ganska risky att ta syn med bara KJ? även fast du vet att du troligen har honom dominerad Det finns EV+ och det finns EV-. Citera
asken Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Ganska risky att ta syn med bara KJ? även fast du vet att du troligen har honom dominerad Vad synar du med för händer mot en som går all in varje hand då? Citera
Uppenberg Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Ganska risky att ta syn med bara KJ? även fast du vet att du troligen har honom dominerad Vad synar du med för händer mot en som går all in varje hand då? Tja, tänk dig alla händer du skulle spela från UTG Citera
sulla Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Kände att jag hade en jättechans att dubbla upp och jag visste att hans hand kunde vara any two. Var tvungen att chansa lite, ville inte heller att nån annan skulle vinna hans pengar och KJ funkar gott mot random hand. Annars hade jag väl fått klonka... Citera
Myssion Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Ganska risky att ta syn med bara KJ? även fast du vet att du troligen har honom dominerad Vad synar du med för händer mot en som går all in varje hand då? Tja, tänk dig alla händer du skulle spela från UTG Du vet att KJ är favorit mot en random hand va? Citera
Uppenberg Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Ganska risky att ta syn med bara KJ? även fast du vet att du troligen har honom dominerad Vad synar du med för händer mot en som går all in varje hand då? Tja, tänk dig alla händer du skulle spela från UTG Du vet att KJ är favorit mot en random hand va? jaa, de skrev jag tidigare. Men till saken de mest sannolika scenariot är en ~60/40 situation är man villig att ta de så är de väl bara att syna, Citera
cOP Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Ganska risky att ta syn med bara KJ? även fast du vet att du troligen har honom dominerad Vad synar du med för händer mot en som går all in varje hand då? Tja, tänk dig alla händer du skulle spela från UTG Du vet att KJ är favorit mot en random hand va? jaa, de skrev jag tidigare. Men till saken de mest sannolika scenariot är en ~60/40 situation är man villig att ta de så är de väl bara att syna, Om man vet att det är 60 40 är man väl väldigt villig att ta syn? Citera
Myssion Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Men till saken de mest sannolika scenariot är en ~60/40 situation är man villig att ta de så är de väl bara att syna, Du får det att låta som att det är något dåligt... Citera
Uppenberg Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Du får det att låta som att det är något dåligt... Asså, de är väl inga direkt dåliga odds men jag menar att man borde vänta inn en bättre hand. Som sagt med KJ kommer du vara marginellt före eller efter, FI kan ha A2 och då behöver du klonka. Och jag gillar inte att klonka i cashgames jag vill hellst få inn pengarna som större favorit än 60/40 i de här sammanhanget. Citera
Skumdum Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Du får det att låta som att det är något dåligt... Asså, de är väl inga direkt dåliga odds men jag menar att man borde vänta inn en bättre hand. Som sagt med KJ kommer du vara marginellt före eller efter, FI kan ha A2 och då behöver du klonka. Och jag gillar inte att klonka i cashgames jag vill hellst få inn pengarna som större favorit än 60/40 i de här sammanhanget. tror du blandat ihop det. I cashgame ska man ta varje chans till EV+. I turnering kan det finnas andra faktorer som överlevnad och prisstruktur o.s.v. Du kan inte släppa en 51/49-situation ens i cashgame. Citera
Uppenberg Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 asså jag har fått endel råd av andra spelare att man ska försöka att undvika coinflips i cashgames, men i tuneringar kommer man tillslut att måste ta en coinflip oavsett. Citera
handmadegod Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 asså jag har fått endel råd av andra spelare att man ska försöka att undvika coinflips i cashgames, men i tuneringar kommer man tillslut att måste ta en coinflip oavsett. Sen när är 60/40 en coinflip? Citera
therussian Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Det låter som du antingen borde skaffa dig vänner som är bättre på poker, eller sluta lyssna till dina kamraters råd. Citera
Uppenberg Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Sen när är 60/40 en coinflip? Sa jag aldrig heller tror du blandat ihop det. I cashgame ska man ta varje chans till EV+. I turnering kan det finnas andra faktorer som överlevnad och prisstruktur o.s.v. Du kan inte släppa en 51/49-situation ens i cashgame.de är en coinflip. Citera
Skumdum Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 du har 1 procents fördel. inse skillnaden. Citera
medaljören Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 coinflip är inte 50-50. Amatörer. Klonkar kronan högkant, vem vinner då? Citera
dj.lasseman Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 På wpt kan dom sträcka sig så långt som att säga att 55/45 är coinflip. 60/40 är fina odds, får knappast bättre odds preflop utan AA på handen. I den situationen som OP var bör man nog inte vänta sålänge på att skinna allinsnubben. Citera
Skumdum Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 coinflip är inte 50-50. Amatörer. Klonkar kronan högkant, vem vinner då? men ditt #"%%"#%#"!! det handlar inte om det är en coinflip eller inte, det handlar om att du har en procentuell fördel och därför ska du ta den. det kallas EV+. Citera
sulla Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 Vad ingen verkar ha noterat är att största anledning till synen var att jag skulle hinna före de andra. Har ju inget för att vänta in AA när killen är borta. Hade lätt gått in med 51/49 läge om jag visste att det var så. Men med tellen att han raisat allin preflop typ 7 ggr på raken så "visste jag " att jag var större favorit än så. Citera
medaljören Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 coinflip är inte 50-50. Amatörer. Klonkar kronan högkant, vem vinner då? men ditt #"%%"#%#"!! det handlar inte om det är en coinflip eller inte, det handlar om att du har en procentuell fördel och därför ska du ta den. det kallas EV+. Missbruka inte ordet coinflip då! Citera
Recommended Posts