Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Efter cirka 30 mins vid 0.5/1 på SS utspelar sig denna hand. Har ingen egentlig read på Paggan, då jag inte tror jag spelat mot honom tidigare. Han bör alltså inte heller ha någon read på mig.

Bordet är väldigt löst (duh) och ofta passivt.

Hand #39293067 vid bordet: Tage 8

Startad: Wed Jun 07 00:30:50 2006

Hero sitter på plats 1 med 248.65

Coda sitter på plats 2 med 141.52

berra8 sitter på plats 3 med 170.15

Veccio sitter på plats 4 med 45.50

ollie77 sitter på plats 5 med 33.15

claes sitter på plats 6 med 158.35

ricku sitter på plats 7 med 85.70

_Herman_ sitter på plats 8 med 43.00

Paggan sitter på plats 9 med 270.80

_Herman_ satsar s mörken 1.00

ricku satsar l mörken 0.50

ricku: --, --

_Herman_: --, --

Paggan: --, --

Hero: 4s, 4c

Coda: --, --

berra8: --, --

Veccio: --, --

ollie77: --, --

claes: --, --

Pre-flop:

Paggan: Syna 1.00

Hero: Syna 1.00

Coda: Syna 1.00

berra8: Lägger mig

Veccio: Syna 1.00

ollie77: Höj 2.00

claes: Lägger mig

ricku: Syna 2.00

_Herman_: Lägger mig

Paggan: Syna 2.00

Hero: Syna 2.00

Coda: Syna 2.00

Veccio: Syna 2.00

Att folda pockets på dessa bord även fast det är usel pos finns inte i min värld. Syn-synen känns självklar. Eller?

Flop (Board: 4h, 7h, Jc):

ricku: Passa

Paggan: Satsa 5.00

Hero: Syna 5.00

Coda: Syna 5.00

Veccio: Lägger mig

ollie77: Höj 10.00

ricku: Lägger mig

Paggan: Syna 10.00

Hero: Höj 25.00

Coda: Lägger mig

ollie77: Syna 25.00

Paggan: Syna 25.00

Funderar på att raisa direkt istället för att syna eftersom jag givetvis vill straffa eventuella färgdrag, men då lär jag tappa alla top pairs osv. Men sen känns det som om det är rätt med en re-raise då fler än jag verkar ha träffat hyffsat (eller har drag). Bra reraise, eller för liten?

Turn (Board: 4h, 7h, Jc, Qs):

Paggan: Satsa 30.00

Hero: Höj 100.00

ollie77: All in (synen blir under tian för honom, shortstack)

Paggan: Syna 100.00

Betar han färgdraget för att jag inte ska öppna utan bara syna måntro? Sätter honom på draget i alla fall och drar till en raise. Blir väl ett halvt potbet ungefär. Gör jag fel som redan här "bestämmer" mig för att han har färgdrag? Fast 100-betet känns standard vad han än har. Här måste jag ligga före.

River (Board: 4h, 7h, Jc, Qs, 9d):

Paggan: Passa

Hero: ?

Yes! Ingen färg. Eftersom han checkar så tror jag att han antingen inte har någonting alls eller inte är säker på att han har bästa handen. Poten känns för stor för att han skulle försöka dra en check-raise all in.

Poten ligger på cirka 290kr. Jag har runt 120 kvar i min stack och han täcker mig. Går jag allin lär han inte betala av med draget (A :heart: J :heart: t.ex.) däremot kanske han synar med top två. Annars vet jag inte riktigt vad han kan ha. Vad gör jag? All-inar jag och hoppas att han träffat två-paret? Eller mesbetar jag för value från busted flush + par eller kanske till och med AJo?

Vad gör jag om det är 9 :heart: som kommer på river istället och han går all-in? Potten blir ~410 om jag inte räknat fel, och det kostar mig 120 att syna. Är det nog vinstchans för en syn?

Postad

om du har ca 120 kvar och potten ligger på ca 290 är det väl egentligen inget fel med att gå all in, men eftersom du sätter honom på färgdraget lär han ju folda en all in, och i det läget kanske det är bättre att beta typ 50?... (bara för att liksom)... jag hade dock troligen gått all in, och hållt tummarna på ett 2par...

hade ett :heart: kommit på river och fi gått all in hade jag kissat ner mig och fått huvudbry... ;)

Postad

All in på river. Även om han sitter på 2 par, överpar eller TPTK så är sannolikheten troligen större att du får syn om du bettar all-in, än om du bettar 50. Sitter inte han på färgdrag, så kan han mycket väl sätta dig på ett missat sådant och syna bara för att. Är rätt säker på att det är mest Ev+ att pusha på rivern iaf.

Postad

Du står för bordets stil själv när du säger att det är passivt med 44. Sluta fega,

både preflop och på floppen. Det är för många spelare med, du bara måste

fläska på med mer.

Postad
Du står för bordets stil själv när du säger att det är passivt med 44. Sluta fega,

både preflop och på floppen. Det är för många spelare med, du bara måste

fläska på med mer.

Absolut, men det är så jag spelar vid dessa bord, vilket har gått väldigt bra hittills. Jag ser floppen med massvis med pp's, suited connectors, suited aces osv och trycker när jag träffar. Vi pratar bord med 60-70% flops seen.

Men du hade alltså tryckt preflop med liten pocket UTG+1 på ett extremt löst bord? På flopen känns det mer befogat, men som jag skrev i OP så vill jag ju inte heller få bort TPTK tex.

Postad

På SvSp:s lowstake-bord tycker jag oftast det är rätt att höja med låga PP

i nästan alla positioner. Visst är det lätt att bygga pott mot fiskarna utan

höjning preflop, men det ger dig lite mer information om vad du kan ha ditt

motstånd någonstans. Dessutom garanterar det en större pott om du träffar.

Ej sagt att du ska göra det varje gång, men preflop-spelet är otroligt vanligt

och jag, personligen, gillar att kunna bygga potter mot dessa typer av spelare.

Postad
All in så klart. Är väl inte så mycket att orda om?

Varför är det så självklart? Förstår inte. Jag vill ju få så mycket pengar som möjligt in i potten. HDn jag ger honom säger mig att han inte kommer syna en all-in.

Säger inte att det är fel, vill bara förstå varför det skulle vara en default all-in.

Postad

Säger inte att det är fel, vill bara förstå varför det skulle vara en default all-in.

OK, visst du kan betta 40,50,80 om du vill mjölka handen du har, men en all in är så mycket bättre. Varför? Dels så har du inte marker som räcker till ett half pottbett utan under ett pottbett= Potten är stor och fi blir mer benägen att syna, säg AJ som ex. Om du får en syn så har du fått in så mycket pengar som du bara kan. Dels så är all-inen i sig bra då du kan utnyttja "movet" i en annan hand BEROENDE på om du får syn eller inte. Är ju iofs en trevägspott så alla får ju se din hand ändå.

Som sagt, potten har växt sig stor och fi behöver inte betala mer än hälften av potten vilket göra att fi kan tro att du bluffar och inte värdebettar din hand.

Så som jag tror så var fi en jubelidiot och drog efter färgen. Spela dina starka händer hårt.

Postad

OK, visst du kan betta 40,50,80 om du vill mjölka handen du har, men en all in är så mycket bättre. Varför? Dels så har du inte marker som räcker till ett half pottbett utan under ett pottbett= Potten är stor och fi blir mer benägen att syna, säg AJ som ex. Om du får en syn så har du fått in så mycket pengar som du bara kan. Dels så är all-inen i sig bra då du kan utnyttja "movet" i en annan hand BEROENDE på om du får syn eller inte. Är ju iofs en trevägspott så alla får ju se din hand ändå.

Som sagt, potten har växt sig stor och fi behöver inte betala mer än hälften av potten vilket göra att fi kan tro att du bluffar och inte värdebettar din hand.

Så som jag tror så var fi en jubelidiot och drog efter färgen.

Jag säger inte att det är fel att mjölkbetta men jag tycker att en allin är bättre.

Postad
Om du får en syn så har du fått in så mycket pengar som du bara kan.

Om, ja. Men jag vill ju i snitt få in så mycket pengar som möjligt.

Dels så är all-inen i sig bra då du kan utnyttja "movet" i en annan hand BEROENDE på om du får syn eller inte. Är ju iofs en trevägspott så alla får ju se din hand ändå.

Sant.

Också sant. Fast om han har A :heart: finns det inte så många händer jag skulle kunna ha om han sätter mig på en bluff.