Okok Postad 13 September , 2006 Författare Rapport Postad 13 September , 2006 Lägesrapport: Riggen från augusti är som bortblåst och det är numera good streak för hela slanten. September ser ut att bli min bästa månad hittills även om det är för tidigt att säga hur det kommer att sluta. Om det bara är att vinden har vänt eller om det beror på att jag har ändrat spelstil kan jag inte säga. Har hur som helst gjort vissa justeringar efter att bland annat ha läst Inicius finfina bluffartikel och studerat andra bra spelare. Mina stats den senaste veckan är runt 26/17/4. Till alla mina konkurrenter på Crypto: syna ner mig - jag är lös! Och till alla som har tunga perioder bakom sig - det finns ett ljus i slutet av tunneln! Poker är kul. (Notera att jag inte startar dagboken igen. Vill bara sprida lite hopp till alla riggade själar där ute.)
rai Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=33397
pimpout Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Din polare royal_me satt på HU:en idag med en 15000 £-stack på 5/10 o en på 10000 på 2/5.
Okok Postad 24 September , 2006 Författare Rapport Postad 24 September , 2006 Din polare royal_me satt på HU:en idag med en 15000 £-stack på 5/10 o en på 10000 på 2/5. Sjukt. Han verkar bara lira HU nu för tiden. Och han verkar vara rätt ruggig på det. Tycker alltid man ser honom sitta med ett gäng inköp på de högsta borden. Har du lirat mot honom själv?
pimpout Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Nej, inte än. Min rulle är inne i en ganska känslig fas. Men jag tror han hittade en grym sponsor igår i en "pennybag".
Okok Postad 24 September , 2006 Författare Rapport Postad 24 September , 2006 Nej, inte än. Min rulle är inne i en ganska känslig fas. Men jag tror han hittade en grym sponsor igår i en "pennybag". Man hittar såna titt som tätt på Crypto !
Okok Postad 27 September , 2006 Författare Rapport Postad 27 September , 2006 En kort uppdatering: September har fortsatt väldigt bra. Hade inte lirat något på en vecka, men satte mig för att grinda några timmar nu när det värsta skolarbetet var över (för tillfället). Kan bara konstatera att jag har slagit mitt månadsrekord med råge och att det är kul att spela poker. Dock låter jag inte framgången stiga mig åt huvudet. Kör fortfarande inte högre än £1/2 och $2/5. Räcker för mig tills vidare. För övrigt så håller vi takten i Team Rake-tävlingen på Betfair och räknar med att grinda ihop 2 main event-paket till BAPT i november. Jag är en av dem i laget som skall spela. Inte helt otänkbart att jag skriver lite mer frekvent i dagboken under vistelsen i Singapore. Närmaste målet: plocka hem deltävlingen i student-sm i Lund. Har svårt att se hur jag skall kunna förlora... Edit: jante.
eyedol Postad 30 September , 2006 Rapport Postad 30 September , 2006 Gullet! När ska du lära mig spela poker egentligen?
Okok Postad 30 September , 2006 Författare Rapport Postad 30 September , 2006 Gullet! När ska du lära mig spela poker egentligen? hehe
Okok Postad 15 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Fleeceyou: brave call KidYouNot: dont bluff a calling station Fleeceyou: dont know how u could after post flop call - knew u had **** all KidYouNot: I was just curious Fleeceyou: lol) Fleeceyou: ur different class Fleeceyou: $90 for curious KidYouNot: sry.. first time playing online.. so easy to press call
Zyr Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 ser dig inte så ofta längre, spelar kanske på olika tider.. går bra för mig nu, vunnit 11 av de 11 dagarna jag spelat denna månad 6.6ptbb/100 över 23k händer hur är föresten motståndet på NL£200 kontra NL$500 ? mvh PaymyLife
Okok Postad 16 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2006 ser dig inte så ofta längre, spelar kanske på olika tider.. går bra för mig nu, vunnit 11 av de 11 dagarna jag spelat denna månad 6.6ptbb/100 över 23k händer hur är föresten motståndet på NL£200 kontra NL$500 ? mvh PaymyLife Kul att det går bra. Jag har haft mycket att göra i skolan, men har spelat riktigt hårt nu i helgen eftersom det kommer bli sjukt tight att hinna rejka ihop två Singapore-paket (en vecka kvar). $2/5 är väldigt ojämnt. Dagtid tycker jag att det brukar se rätt tufft ut, med mestadels svenskar som alla har ganska lik spelstil. På kvällar och helger kan $2/5 vara en guldgruva. Jag går för övrigt också riktigt bra i även i oktober. 5.45ptbb/100. Tror jag har haft två stycken minusdagar sedan 1 september på Crypto. Helt OK =) Dags att Pokerforum en gång för alla erkänner den klassiska dagboksriggen?
eyedol Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Dags att Pokerforum en gång för alla erkänner den klassiska dagboksriggen? Kanske där felet ligger, har inte gått något vidare sen jag startade dagboken ^^
Okok Postad 18 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Jag är ny på nivån och folk vet inte hur jag normalt spelar riktigt starka händer. Känslor om spelet? Hur skulle jag gjort istället? FI är tight och aggressiv. 18/8/4. Game #3649567014: Hold'em NL (£2/£5) - 2006/10/18 - 00:01:44 (GMT) Table "Inevitable" Seat 2 is the button. Seat 1: Isomerkii (£1220.25 in chips) Seat 2: poon_rob (£418.75 in chips) Seat 3: HERO (£551 in chips) Seat 4: Mikka (£2342.25 in chips) Seat 5: Kozican (£51 in chips) Seat 6: roh8888 (£505.50 in chips) HERO: posts small blind £2 Mikka: posts big blind £5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HERO [4c 4h] Kozican: folds roh8888: raises to £15 Isomerkii: folds poon_rob: calls £15 HERO: calls £13 Mikka: folds ----- FLOP ----- [5c 4s 5d] HERO: checks roh8888: bets £40 poon_rob: folds HERO: raises to £80 roh8888: raises to £200 HERO: calls £120 ----- TURN ----- [5c 4s 5d][Qd] HERO: checks Bra eller anus? Notera att detta inte är ett standardspel från min sida.
syre_ Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Tycker spelet är ok. Även om jag själv skulle trycka direkt på flopp. Finns ingen riktig anledning till att bara syna som jag ser det. Annars gillar jag inte direkt din dubbling på floppen, men det är som sagt ok. Själv hade jag höjt ordentligt, för att få honom ställa in om han nu har överparet, så slipper vi ge honom chansen att kasta.
Okok Postad 18 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Tycker spelet är ok. Även om jag själv skulle trycka direkt på flopp. Finns ingen riktig anledning till att bara syna som jag ser det. Annars gillar jag inte direkt din dubbling på floppen, men det är som sagt ok. Själv hade jag höjt ordentligt, för att få honom ställa in om han nu har överparet, så slipper vi ge honom chansen att kasta. Jag tycker normalt att det är ett fiskspel att checkminiraisa på floppen. Just därför jag gör det. Folk vet inte hur jag spelar och detta spelet på en sån här bräda av en fisk betyder normalt ett mellanpar. Om jag däremot trycker efter hans reraise så ser det ju jättestarkt ut. Dessutom tror jag att mitt spel kan framkalla en reraise här av t ex en hand som AK/AQ om det är en aggressiv motståndare. Jag har själv råkat ut för en sån här minicheckraise på Party en gång i tiden. Slutade med att jag bluffade bort ett helt inköp med AK...
Master M Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Antingen leder du floppen eller så höjer du betydligt mer. Som spelat gör du nog rätt i att endast syna hans reraise på flopp. Dock skulle jag tro, att du redan avslöjat vad du sitter på med din minraise. Att trycka direkt på floppen är inte att föredra heller. Det minskar ditt värde ganska mkt.
Spelgalen Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Bra spelat förutsatt att motståndaren verkligen är aggressiv postflopp (vilket han ju verkar va). Jag gillar det.
cab Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Jag brukar också kunna använda mig av den fiskiga minigayraisen då många spelare tar det som ett fiskigt spel och ingen stryka. I like it, hatar när andra sitter och gayrasiar mig sjukt tiltande
syre_ Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Tycker spelet är ok. Även om jag själv skulle trycka direkt på flopp. Finns ingen riktig anledning till att bara syna som jag ser det. Annars gillar jag inte direkt din dubbling på floppen, men det är som sagt ok. Själv hade jag höjt ordentligt, för att få honom ställa in om han nu har överparet, så slipper vi ge honom chansen att kasta. Jag tycker normalt att det är ett fiskspel att checkminiraisa på floppen. Just därför jag gör det. Folk vet inte hur jag spelar och detta spelet på en sån här bräda av en fisk betyder normalt ett mellanpar. Om jag däremot trycker efter hans reraise så ser det ju jättestarkt ut. Dessutom tror jag att mitt spel kan framkalla en reraise här av t ex en hand som AK/AQ om det är en aggressiv motståndare. Jag har själv råkat ut för en sån här minicheckraise på Party en gång i tiden. Slutade med att jag bluffade bort ett helt inköp med AK... Ja, kanske. Även om jag tycker att miniraisen skriker styrka, dvs kåk eller triss på det där brädet. Med en större raise så tycker jag att du kan få det att se ut som ett par runt 66-TT som vill se lite mer var det står. Det kanske bara är jag, men jag har lite enklare för att smeta in såsen om någon trycker på ordentligt mot mig där, men jag vet inte..
Okok Postad 18 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Blev ingen succé med spelet men jag tycker att man måste mixa upp spelet lite. Oftast leder jag ut med set här, men jag har funderat lite över att jag nästan bara har lett ut när jag haft set tidigare på £1/2. Man kanske inte behöver c/r:a minimum, men det är definitivt ett spel jag kan tänka mig att göra ibland för att bli oförutsägbar. En annan väg att gå är förstås att c/c:a flop och leda turn. Svårt att säga vad som skulle vara bäst i en given situation och mot en given motståndare. ----- TURN ----- [5c 4s 5d][Qd] HERO: checks roh8888: checks ----- RIVER ----- [5c 4s 5d Qd][5s] HERO: checks roh8888: bets £290.50 and is all-in HERO: folds Returned uncalled bets £290.50 to roh8888 roh8888: doesn't show hand roh8888 collects £447 from Main pot Halvkall river...
Recommended Posts