Gå till innehåll

Okok - griiiiind


Okok

Recommended Posts

  • Svars 801
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förmodligen skulle han inte re-raisa dig om han satt på 88 eller JJ med den ofarliga floppen. Troligen sitter han på TT, JK, AJ, QQ (som bäst).

 

Antingen slänger du in degen när han re-raisar dig på floppen, eller så kör du en call och check/raise all-in på turn oavsett kort, det är vad jag skulle gjort iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen skulle han inte re-raisa dig om han satt på 88 eller JJ med den ofarliga floppen. Troligen sitter han på TT, JK, AJ, QQ (som bäst).

 

Antingen slänger du in degen när han re-raisar dig på floppen, eller så kör du en call och check/raise all-in på turn oavsett kort, det är vad jag skulle gjort iaf..

Han blir inte reraisad. Det är fyra spelare på floppen och två har agerat.

 

Readen på In_Memoriam är ju att han inte har ett set och det verkar konstigt att overn skulle betta om han träffat set så jag tror du leder här (med reservation för rebirth).

 

Jag tycker därför att du kan syna här och ställa in på turn. Potten är redan på 570 och din syn gör den till 860. Du får garanterat med dig initialbettaren och får sålunda en pott på 1030 på turn. Risken du tar med kallsyn är att In_Memorian i värsta fall har 8 outs medans overn har två outs om vi sätter honom på överpar (AJ vore ju bäst dock) plus att rebirth är kvar att agera.

 

Vinsten är de 170$ du får från initialbettaren på flop och de eventuella bet som görs på turn. Dessutom får du se rebirth agera vilket ju kan ändra på det hela.

 

Skrämselkort på turn är Q och 7 som jag ser det men det skulle vara svårt att folda även då tycker jag med tanke på pottstorleken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen skulle han inte re-raisa dig om han satt på 88 eller JJ med den ofarliga floppen. Troligen sitter han på TT, JK, AJ, QQ (som bäst).

 

Antingen slänger du in degen när han re-raisar dig på floppen, eller så kör du en call och check/raise all-in på turn oavsett kort, det är vad jag skulle gjort iaf..

Han blir inte reraisad. Det är fyra spelare på floppen och två har agerat.

 

Readen på In_Memoriam är ju att han inte har ett set och det verkar konstigt att overn skulle betta om han träffat set så jag tror du leder här (med reservation för rebirth).

 

Jag tycker därför att du kan syna här och ställa in på turn. Potten är redan på 570 och din syn gör den till 860. Du får garanterat med dig initialbettaren och får sålunda en pott på 1030 på turn. Risken du tar med kallsyn är att In_Memorian i värsta fall har 8 outs medans overn har två outs om vi sätter honom på överpar (AJ vore ju bäst dock) plus att rebirth är kvar att agera.

 

Vinsten är de 170$ du får från initialbettaren på flop och de eventuella bet som görs på turn. Dessutom får du se rebirth agera vilket ju kan ändra på det hela.

 

Skrämselkort på turn är Q och 7 som jag ser det men det skulle vara svårt att folda även då tycker jag med tanke på pottstorleken.

 

Bra skrivet. Jag tryckte dock, med motiveringen att en av spelarna mycket väl kan ha T9 och jag inte ville ge dem jätteodds att fiska in stegen när man inte kan få något betalt om de missar. Dessutom så är jag rätt säker på att de skulle sätta mig på ett set om jag bara kallsynar och att de skulle kunna sätta mig på T9 eller nåt annat om jag tryckte. Hade jag däremot vetat att jag var uppe mot ett överpar eller AJ så hade jag inte tryckt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AUGUSTI: -$4201

 

1/8: -$1214

2/8: -$2258

3/8: -$904

4/8: +$1893

6/8: +$1361

7/8: -$3079

 

Sjuk session på 3/6 häromdagen. Alla kort föll fel och jag hade hela tiden näst bästa hand. Inga sjuka utdragningar i all in-potter alls - fick bara sitta och lägga bra händer efter floppen hela tiden. Sätter ett inköp på listan med dåliga-bluffar-som-blir-synade också. Blir 0.5/1-grinden när jag kommer hem =)

 

Jäkligt rolig kväll på $2/5 på Venetian igår. Kom dit runt 19 och då var spelet extremt tight. Ingen pott av de första 10 var över $20. Nötgrinders på alla platser. Vid 12-tiden låg jag back ett par hundra och var redo att dra hem. Ingen action helt enkelt.

Sedan kom typ 3 nya spelare in och allt förändrades drastiskt. Två stycken alldeles för rika asiater, samt den erkänt store fisken Ola "gdaily" Brandborn gjorde bordet till det bästa $2/5-bordet någonsin. Den ena änden av bordet (den jag satt på) var jättetight. På andra änden satt de tre musketörerna.

Standardhanden: någon i den tight änden försöker limpa en hygglig hand, tre stycken halvkassa spelare limpar med för $5, jättefisken och Ola hänger på, jättetomten höjde till $100, alla lägger sig utom Ola och fisken som blixtsynar $95 till. Så såg det ut hela kvällen. Emellanåt plockade någon i den tighta änden upp en nöthand och bustade någon av fiskarna och så fortsatte det hela kvällen.

 

Kvällens 2 mest klassiska händer:

 

1. Limp, limp, limp, raise till $100. Blixtsyn av Ola och jättefisken. Flop: QJ7rainbow (en klöver). Check, check, bet $500, Ola reraise all in för $1730. Fisken funderar länge och alla börjar skratta. Lägger sig så småningom. Raisaren synar ganska snabbt. Turn klöver blank. River: klöver blank. Raisaren visar upp AQ och Ola slänger upp A7klöver för backdoorfärgen och tar hem kvällens största pott på ~$4000. Världsklass.

 

2. Alla lägger sig fram till fisken som pliktskyldigt lägger in $5. Tomten höjer till $100, en av de tighta spelarna (stor kille runt 50 bast, från Texas) synar. Nu går fisken all in för typ $1000 för 3:e handen i rad när den tighta Texas-killen har synat ett uppspel. Kines-tomten lägger sig och Texas-gubben slänger in sin hand, reser sig och säger: "That's just not good poker. This is bizarre!" Sedan cashar han ut sina pengar och ger sig ut i natten. Inte alla som uppskattade bordets spel 8-)

 

Slutresultat uppskattningsvis:

Tomten: -$5k

Fisken: -$3k.

Ola: Fulplusset.

Jag: Fulplusset (~$600).

 

Vet inte riktigt om vi ska dra tillbaka til Venetian eller om vi kör "hemma" på Mirage idag. Bra action på båda ställena skulle jag gissa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lärdom - ha alltid någon jävla out om man ska bluffa... Jag hade själv lagt AQ mot mig själv, och jag trodde han hade en betydligt sämre hand än AQ...

 

Det är sällan man ser mig vara en "synare" och inte en "betare", men när spelet är som det är (jag sitter och agerar före tomtemaffian) så måste man ju limpa med en jävla massa händer. SOm det spelet var kan man limpa med 75% av händerna (och lägga sig vid uppspel med allt utom AXs, SC och PP), floppade man tvåpar eller liknande så var det stor chans att man fick in 1.000 på floppen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lärdom - ha alltid någon jävla out om man ska bluffa... Jag hade själv lagt AQ mot mig själv, och jag trodde han hade en betydligt sämre hand än AQ...

 

Det är sällan man ser mig vara en "synare" och inte en "betare", men när spelet är som det är (jag sitter och agerar före tomtemaffian) så måste man ju limpa med en jävla massa händer. SOm det spelet var kan man limpa med 75% av händerna (och lägga sig vid uppspel med allt utom AXs, SC och PP), floppade man tvåpar eller liknande så var det stor chans att man fick in 1.000 på floppen!

 

Hehe. Å andra sidan hade jag inte sett dem lägga många händer. Kul kväll hursomhelst...

 

Var tillbaka på Venetian igår igen. Plussade $1k. Började katastrofalt. Var uppe mot två set, ett fyrtal i kungar, samt AA. Var minus $900 inom en timme, var tiltad, fortsatte grinda, hittade plusset. Mycket nöjd.

 

Vet inte vad som händer idag. Var snack om utgång men jag har en känsla av att det kan bli ett nytt försök i $200-turneringen på Mirage. Senast hade jag sjukt motflyt. AA mot A9, KK mot 58. Båda händerna headsup. Ute efter en halvtimme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vann turneringen på Mirage igår. Eller rättare sagt, jag var chipleader när vi gjorde en femvägsdeal. Bara 43 spelare med och alla var jättedåliga, men jag fick en bra deal och gick med på det. $2k exakt, $3.3k till vinnaren eg. När vi gjorde dealen hade jag 33k och de andra hade 30k, 26k, 26k och 18k. Orka fightas om $1k till när man kan åka ut som 5:a och få typ $500.

Drog sedan till Venetian och lirade $2/5. Köpte in för $1k, grindade mig upp till ~1.8k. Vann bara en massa småpotter. Omkring 5 på morgonen bryts det andra bordet, där min bror spelar. Han har haft en seg kväll vid borden och funderar på att bara dra hem. Bestämmer sig till slut för att ändå sätta sig på den lediga platsen vid mitt bord med sina $1100. Efter typ 10 minuter kommer följande hand:

 

En ung asiat som nyligen kommit till bordet och höjt ett par potter i rad höjer till $30 på CO, min bror synar på knappen, jag synar i BB med 33. Floppen kommer KJ3rainbow. Jag checkar, asiaten betar $75, min bror synar, jag synar. Turn: J. Jag checkar, asiaten checkar, min bror betar typ $130. Jag funderar på hur jag ska spela den och beslutar mig för att jag måste höja. "Raise 400". Asiaten lägger sig och min bror säger direkt "all in". Jag blixtsynar och han frågar "KJ?". Jag visar upp 33, han visar inte. River K. AJ vinner potten på ~$2300. %U?"#=&/¤!(!"#(!)&%)/%&!

 

Vaknade vid 7 på kvällen idag och gick ner och lirade på mirage en stund. Jäkligt kall action så jag drog över till Venetian. 3-4 bord igång som vanligt och väldigt bra service. En helt sjuk servitris som bara log och skrattade hela tiden. Inte ens de suraste gamla pokergubbarna kunde hålla leendet tillbaka när hon gick förbi och det var nästan jobbigt glatt vid borden :P

Jag fick så småningom, oberoende av servitrisen, ont i huvudet och drog hem efter några timmar. Gick till slut plus $13 på mirage och $7 på venetian. Inte illa för bara 5-6 timmars spelande =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åker nu hem om några timmar och sitter och funderar på vad som har varit roligast med Vegas. Strippen är imponerande den första dagen, maten är kul i 3-4 dagar, grinda live cash game är kul så länge man får bra kort och det går bra och värmen är aldrig kul. Måste faktiskt säga att det är alla sjuka människor man träffar som är den största behållningen.

 

Åkte för en vecka sedan till en elektronikaffär en bit utanför centrum och bad taxichauffören vänta på mig utanför medans jag plockade upp en converter för min laptop. När jag kommer tillbaka sitter det en kille i min taxi och frågar om det är okej att han åker med tillbaka till stan. Det visar sig att det är en duktig pokerspelare. Han berättar stolt att han spelar $1-2k HU sngs på stars, har haft stora turneringsframgångar och tjänat över $1 miljon i år. Den asiatiske taxichauffören vänder sig om medan han kör: "1 million dollars playing poker?". "Yes". "What do you need to be a good poker player? Dark sunglasses? Bluff?"

Vi skrattar båda två. Det visar sig hursomhelst att killens namn är Arshad Hussain. Tvåan i Monte Carlo. http://pokerdb.thehendonmob.com/player.php?

 

En annan höjdare är en asiat, ~140 cm lång, som jag träffade när jag satt och lirade $2/5 på venetian. Han drar upp en jättetjock sedelbunt och frågar om han får köpa in $10k. "I wanna play, I wanna play". Han berättade senare att han hade spelat högsta kort med en kille för $100k en gång. Han vann. =)

 

Lämnar vegas med blandade känslor. Ska bli skönt att äta lite normal mat (läs: pasta rouge), grinda två skärmar, titta på svensk tv osv men man kommer säkert sakna den dagliga livegrinden, gratis drinkar dygnet runt, room service och hela den biten.

 

Besviken över att jag inte fick lira main event. Gav mig själv chansen väldigt många gånger. Kom 2:a i en double shootout på stars, kom 2:a i en prima-freeroll, lirade en $1000 på full tilt, lirade $1000 mega satelliten på rio och en massa andra småsatelliter online. Rätt sick att jag misslyckades med att kvala in egentligen. Speciellt med tanke på hur dåliga alla är... Nästa år SKA jag spela!

 

Ses i Sverige om 24 timmars säkerhetskontroll- och flygplatstilt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lärdom - ha alltid någon jävla out om man ska bluffa... Jag hade själv lagt AQ mot mig själv, och jag trodde han hade en betydligt sämre hand än AQ...

 

Det är sällan man ser mig vara en "synare" och inte en "betare", men när spelet är som det är (jag sitter och agerar före tomtemaffian) så måste man ju limpa med en jävla massa händer. SOm det spelet var kan man limpa med 75% av händerna (och lägga sig vid uppspel med allt utom AXs, SC och PP), floppade man tvåpar eller liknande så var det stor chans att man fick in 1.000 på floppen!

 

lol... inget o snacka om men hur spelar ni egentligen.. det är som att se barry greenstein spela all in med 10j på kung hög flopp med 100k... en bra spelare hade gjort en phil hellmuth mot dig ola o jag hade kanske tagit ut lån på hus o bil på en sån hand när man har aq mot ola och han ställer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lärdom - ha alltid någon jävla out om man ska bluffa... Jag hade själv lagt AQ mot mig själv, och jag trodde han hade en betydligt sämre hand än AQ...

 

Det är sällan man ser mig vara en "synare" och inte en "betare", men när spelet är som det är (jag sitter och agerar före tomtemaffian) så måste man ju limpa med en jävla massa händer. SOm det spelet var kan man limpa med 75% av händerna (och lägga sig vid uppspel med allt utom AXs, SC och PP), floppade man tvåpar eller liknande så var det stor chans att man fick in 1.000 på floppen!

 

lol... inget o snacka om men hur spelar ni egentligen.. det är som att se barry greenstein spela all in med 10j på kung hög flopp med 100k... en bra spelare hade gjort en phil hellmuth mot dig ola o jag hade kanske tagit ut lån på hus o bil på en sån hand när man har aq mot ola och han ställer

 

haha =)

 

 

denna länken e lite bättre

 

http://pokerdb.thehendonmob.com/player.php?a=r&n=1716

 

 

 

Oops. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade tours på party, pokerstars och ub igår. Åkte tidigt i pokerstars när jag blev checkraisad på river med j-hög flush av a-hög flush. Borde kanske lagt mig med tanke på att motståndaren var svensk. Hade isåfall haft typ 1500 kvar. Spelet verkade bara inte logiskt. Skulle han kunna veta att jag har flush bara för att jag betar på trefärgad bräda i position på turn?

På party åkte jag också tidigt, KK vs AA all in pre. Klassiska riggen. Inget att säga om.

Ub kom jag itm, fick $300. Låg bra till länge men när det började närma sig så blev man iskall. Fick typ en bra hand de sista timmarna. QQ. Mötte förstås KK. Hängde sedan kvar och hade chansen att komma in i matchen men förlorade ett cointoss samt TT v 89 all in pre. Tryckte med Q8 med 6 BBs, syn av AJ.

 

Spelade cash game samtidigt som turneringarna. Plussade typ €1.1k på cryptos £1/2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klassisk rigg. Bara en hand som slår mig. Orka folda.

 

Game #2178578583: Hold'em NL (£1/£2) - 2006/08/14 - 01:28:00 (GMT)

Table "Trenton" Seat 4 is the button.

Seat 1: zzyr (£168 in chips)

Seat 2: juicy69 (£83.25 in chips)

Seat 3: FeedGoat (£182.50 in chips)

Seat 4: PkrJames (£255 in chips)

Seat 5: KidYouNot (£672.75 in chips)

KidYouNot: posts small blind £1

zzyr: posts big blind £2

----- HOLE CARDS -----

dealt to KidYouNot [9c Ac]

juicy69: folds

FeedGoat: calls £2

PkrJames: calls £2

KidYouNot: calls £1

zzyr: checks

----- FLOP ----- [9h 4s 5s]

KidYouNot: bets £8

zzyr: calls £8

FeedGoat: folds

PkrJames: folds

----- TURN ----- [9h 4s 5s][9s]

KidYouNot: checks

zzyr: bets £16

KidYouNot: calls £16

----- RIVER ----- [9h 4s 5s 9s][4h]

KidYouNot: bets £33

zzyr: raises to £142 and is all-in

KidYouNot: calls £109

----- SHOW DOWN -----

zzyr: shows [5c 9d] (A Full House, Nines full of Fives)

KidYouNot: shows [9c Ac] (A Full House, Nines full of Fours)

zzyr collects £337 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot £340 Main pot £337 Rake £3

Board [9h 4s 5s 9s 4h]

Seat 1: zzyr (big blind) showed [5c 9d] and won (£337) with A Full House, Nines full of Fives

Seat 2: juicy69 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: FeedGoat folded on the Flop

Seat 4: PkrJames (button) folded on the Flop

Seat 5: KidYouNot (small blind) showed [9c Ac] and lost

****HAND ENDS****

 

 

Det var länge sedan man hittade folden med KK preflop men här var det inte så svårt. Kanske borde jag förlorat mindre till och med...

 

Game #2177293843: Hold'em NL (£1/£2) - 2006/08/13 - 23:48:07 (GMT)

Table "Friends" Seat 3 is the button.

Seat 1: KidYouNot (£335.49 in chips)

Seat 2: Boshmosh (£404.50 in chips)

Seat 3: hother (£36 in chips)

Seat 4: PkrJames (£239.86 in chips)

Seat 5: Izabella (£206.25 in chips)

Seat 6: Aspen82 (£186.50 in chips)

PkrJames: posts small blind £1

Izabella: posts big blind £2

----- HOLE CARDS -----

dealt to KidYouNot [Kc Kd]

Aspen82: raises to £8

KidYouNot: raises to £26

Boshmosh: raises to £44

hother: is all-in £36

PkrJames: folds

Izabella: folds

Aspen82: folds

KidYouNot: raises to £122

Boshmosh: raises to £404.50 and is all-in

KidYouNot: folds

Returned uncalled bets £282.50 to Boshmosh

----- FLOP ----- [9h 2d 7d]

----- TURN ----- [9h 2d 7d][Qh]

----- RIVER ----- [9h 2d 7d Qh][2h]

----- SHOW DOWN -----

Boshmosh: shows [Ah Ad] (Two Pairs, Aces and Twos, Queen high)

hother: shows [Jc Jh] (Two Pairs, Jacks and Twos, Queen high)

Boshmosh collects £172 from Side pot #1

Boshmosh collects £116 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot £291 Main pot £116 Side pot #1 £172 | Rake £3

Board [9h 2d 7d Qh 2h]

Seat 1: KidYouNot folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Boshmosh showed [Ah Ad] and won (£288) with Two Pairs, Aces and Twos, Queen high

Seat 3: hother (button) showed [Jc Jh] and lost

Seat 4: PkrJames (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Izabella (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Aspen82 folded before Flop (didn't bet)

****HAND ENDS****

 

 

Följande hand hade jag lite problem med att spela. HUr borde jag ha spelat den och vad ska jag göra på river som spelad? FI standard engelsk fisk tror jag.

 

Game #2178239903: Hold'em NL (£1/£2) - 2006/08/14 - 00:59:22 (GMT)

Table "Friends" Seat 2 is the button.

Seat 1: KidYouNot (£163.24 in chips)

Seat 2: Boshmosh (£581.75 in chips)

Seat 3: zzyr (£294.75 in chips)

Seat 4: PkrJames (£194 in chips)

Seat 5: Izabella (£376.75 in chips)

Seat 6: Aspen82 (£172 in chips)

zzyr: posts small blind £1

PkrJames: posts big blind £2

----- HOLE CARDS -----

dealt to KidYouNot [8c Tc]

Izabella: raises to £6

Aspen82: folds

KidYouNot: calls £6

Boshmosh: folds

zzyr: folds

PkrJames: folds

----- FLOP ----- [8s Kh Ts]

Izabella: checks

KidYouNot: bets £12

Izabella: raises to £24

KidYouNot: calls £12 Synar bara i position för att se vad han gör och kanske trycka på turn blank.

----- TURN ----- [8s Kh Ts][6s]

Izabella: bets £40

KidYouNot: calls £40 Hans snabba £40-bet känns inte som färgen. Men vad sätter han mig på och varför fortsätter han beta så hårt? Synar bara och hoppas att han ska stanna ner på river. Tror att jag kan ha bäst hand. Kan vara uppe mot AK, KQ.

----- RIVER ----- [8s Kh Ts 6s][Jd]

Izabella: bets £94 Farlig bräda och han går all in ändå..

KidYouNot: ??

 

 

Tycker själv att handen är väldigt dåligt spelad i grund och botten, men var ska jag spela annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoppa in rätt av på floppen. eller åtminstone trebetta.

känns som en av tre händer enligt vad jag sett på crypto:

AA, KK, AK

 

Crypto-veteranen med jättereaden =)

 

----- RIVER ----- [8s Kh Ts 6s][Jd]

Izabella: bets £94

KidYouNot: folds

Returned uncalled bets £94 to Izabella

----- SHOW DOWN -----

Izabella: shows [Ah As] (A Pair of Aces, King high)

Izabella collects £140 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot £143 Main pot £140 Rake £3

Board [8s Kh Ts 6s Jd]

Seat 1: KidYouNot folded on the River

Seat 2: Boshmosh (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: zzyr (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: PkrJames (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Izabella showed [Ah As] and won (£140) with A Pair of Aces, King high

Seat 6: Aspen82 folded before Flop (didn't bet)

****HAND ENDS****

 

 

T8:

 

70 på floppen, syna all in. Ställ blank turn (ej A/K :spade:, 9an trycker jag på). Ger dig en iaf hyffsad bet kvar på turn om du inte vill ställa direkt. Som spelat fold på river, du fångar bara en bluff.

 

 

Tänkte ställa turn men blev paralyserad av flushkortet även om jag inte trodde att han hade den. Kunde inte spelat handen sämre =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte att uppdatera mina resultat så ofta som jag gjort tidigare. En gång i månaden istället framöver. Tycker att jag har varit för resultatorienterad tidigare och jag tror inte att det är bra för spelet. Plussade alltså bra igår och det är inte för att det går dåligt som jag väljer att göra detta...

 

För övrigt så bytte jag 20% med en kompis i UBs 200k gtd igår. Han kom 2:a och fick 26.5k. Klonk för mig också alltså! :heart:

 

Hemma nu. Let the grinding begin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte att uppdatera mina resultat så ofta som jag gjort tidigare. En gång i månaden istället framöver. Tycker att jag har varit för resultatorienterad tidigare och jag tror inte att det är bra för spelet. Plussade alltså bra igår och det är inte för att det går dåligt som jag väljer att göra detta...

 

För övrigt så bytte jag 20% med en kompis i UBs 200k gtd igår. Han kom 2:a och fick 26.5k. Klonk för mig också alltså! :heart:

 

Hemma nu. Let the grinding begin!

 

Bra "idé" det där, ska nog ta efter dig. Har försökt jobba bort resultatfixeringen senaste tiden och att då posta dagsresultat i sin dagbok efter varje session lär ju inte göra saken bättre.. Olika händer är ju mer intressanta än ett statiskt resultat.

 

Nice klonk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Somnade tidigt igår och vaknade tidigt idag. Var och tränade i förmiddags för första gången i sommar och jag ska till Ikea nu i eftermiddag. Tänkte skaffa ett nytt skrivbord bland annat. Det jag har nu är helt söndertiltat och faller ihop titt som tätt (inhandlat för 249:- på Ikea förra året).

 

Hade en ganska bra session på crypto igår, men backade tillbaka det mesta senare på full tilt. Lillplusset för dagen igår iaf.

 

Skickade igår in en anmälan till Betfair team rakeback promotion, där man skapar ett lag och rejkar tillsammans. Pris: resa och buy in till Singapore Open i november. Spelar följaktligen mer på crypto än PP och FTP framöver.

 

Andra planer framöver är att försöka klonka en plats i något EPT-event, helst Barcelona, samt spela så många WCOOP-events som möjligt på Pokerstars. Feta priser att vänta där...

 

Grinden infinner sig senare ikväll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är regular på $2/5 och £2/5 tror jag men jag har inte direkt någon koll på honom.

 

Game #2195797883: Hold'em NL ($2/$5) - 2006/08/15 - 13:18:58 (GMT)

Table "Vacaville" Seat 5 is the button.

Seat 1: KidYouNot (US$564.75 in chips)

Seat 2: Paltkoma (US$631 in chips)

Seat 3: FishBalls (US$430.50 in chips)

Seat 4: kingbobo (US$700.75 in chips)

Seat 5: Sparticku (US$573.50 in chips)

Seat 6: HoundDog (US$662.75 in chips)

HoundDog: posts small blind US$2

KidYouNot: posts big blind US$5

----- HOLE CARDS -----

dealt to KidYouNot [Kd Kc]

Paltkoma: folds

FishBalls: folds

kingbobo: folds

Sparticku: folds

HoundDog: raises to US$15

KidYouNot: raises to US$45

HoundDog: calls US$30

----- FLOP ----- [9h Td 5s]

HoundDog: checks

KidYouNot: bets US$70

HoundDog: calls US$70

----- TURN ----- [9h Td 5s][9d]

HoundDog: checks

KidYouNot: bets US$155

HoundDog: raises to US$310

KidYouNot: ???

 

 

FI är regular på $2/5 och £2/5 tror jag men jag har inte direkt någon koll på honom.

 

Game #2195561763: Hold'em NL ($2/$5) - 2006/08/15 - 12:59:35 (GMT)

Table "Chomsky" Seat 6 is the button.

Seat 1: holmes44 (US$328 in chips)

Seat 2: Vvjawsvv (US$388.50 in chips)

Seat 3: Paltkoma (US$1082 in chips)

Seat 4: KidYouNot (US$594.75 in chips)

Seat 5: HoundDog (US$1234 in chips)

Seat 6: Roquefort (US$875 in chips)

holmes44: posts small blind US$2

Vvjawsvv: posts big blind US$5

----- HOLE CARDS -----

dealt to KidYouNot [Qs Qh]

Paltkoma: folds

KidYouNot: raises to US$20

HoundDog: folds

Roquefort: raises to US$70

holmes44: folds

Vvjawsvv: folds

KidYouNot: calls US$50

----- FLOP ----- [5d Jh 8c]

KidYouNot: checks

Roquefort: bets US$145

KidYouNot: ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyttigt besök på Ikea idag. Vandrade igenom hela butiken. När jag kom till kassan så var det enda jag hade i min vagn ett sprillans durkslag. Kön var dock på tok för lång så jag drog hem istället...

 

Varit sjukt colddeckad i cash game idag. Set mot överset som blev fyrtal, färg mot överfärg, plus x antal utdragningar av stora händer. Minus!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

----- FLOP ----- [5d Jh 8c]

KidYouNot: checks

Roquefort: bets US$145

KidYouNot: ??

 

Bättre om du bettar ut direkt än att checka floppen. Men så som du spela handen finns det två val:

 

Fold för det enda du slår är TT eller AK

 

Spela lite passivt och syna bettet för att se vad fi gör på turn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...