krakov Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Tjena! Har en liten fråga nu som uppstått efter jag har blivit utdragen på färg- och stegdrag! Låt oss ponera att jag plockar upp JJ. Betar starkt och markerar. Får syn av en spelare. 4s 5s Jh Naturligtvis ska jag vara jätteglad över floppen. Nötsettet på flop, mumma! Frågan är nu: Det som har hänt är att jag två gånger på en session igår satte motståndarna på färgdrag när jag träffade nötsettet. Jag raisade kraftigt för ska de gå med ska det kosta! Får en all-in emot mig? Båda gångerna träffade fi färgen. Men det känns helt fel att slänga toppsettet? Det borde väl vara EV+ på att varje dag i veckan syna all-in med set mot färgdrag? Eller? Tack på förhand Citera
Hume Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Det borde väl vara EV+ på att varje dag i veckan syna all-in med set mot färgdrag? Ja. Om du laddar ner pokerstove så kan du själv köra floppen med din hand mot din motståndares och få svart på vitt hur stor edge du har. Citera
krakov Postad 6 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juni , 2006 Mmm tänkte väl det. Men man blir lätt förvirrad när det sker några gånger i rad Men sådan poker, upp och ner. Tack för svaret iaf! Citera
jaha Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Mmm tänkte väl det. Men man blir lätt förvirrad när det sker några gånger i rad Men sådan poker, upp och ner. Tack för svaret iaf! glöm aldrig att berömma fi för sitt underbara spel i det läget. Citera
dlinder Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Själv blev jag utdragen med AA mot lägre pocketpar all in preflop några gånger. Sjukt. Men jag kan väl inte lägga AA pre, eller borde jag det? Är det EV+ att syna? Citera
jaha Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 beror på hur många ggr dina AA hållt tidigare. om du vunnit 8ggr i rad mot lägre pockets kommer du sedan förlora 2ggr i rad eftersom du bara ska vinna 4/5 ggr. Citera
hansolo Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 beror på hur många ggr dina AA hållt tidigare. om du vunnit 8ggr i rad mot lägre pockets kommer du sedan förlora 2ggr i rad eftersom du bara ska vinna 4/5 ggr. haha va bra då kan man räkna ut i förhand om man kommer förlora med sina AA. om jag har vunnit 4ggr på raken så kommer ja garanterat förlora den 5e gången? Citera
Gekko Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Tycker de är så himla häftigt att sannolikheten kan ha ett minne på de viset, måste tillhöra ett av världens största mirakel! Citera
dlinder Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Jag tror iofs ingen här är seriös. Inklusive trådskaparen. Citera
vetgirig Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Själv blev jag utdragen med AA mot lägre pocketpar all in preflop några gånger. Sjukt. Men jag kan väl inte lägga AA pre, eller borde jag det? Är det EV+ att syna? Om du är rädd att bli utdragen när du har AA så kan du börja med att ställa in varje gång du får den handen - motståndarna har då aldrig några implicta odds att syna och AA kommer i längden vara en vinnande hand för dig - men du kommer bara vinna 1.5BB varje gång du får den Om alla händerna skuille gå all-in innan floppen så vinner AA bara 3 gånger av 10 - så även om det är den bästa handen så är det inte en hand som ofta vinner. Trots det så är AA den bästa handen pre-flopp så den kan man aldrig lägga pre-flopp. Efter floppen så är det en helt annan femma och du måste klara av att lägga handen om floppen kan ha träffat andra spelare mycket bättre än din hand så att du ligger under i det läget. Citera
Hyfeln Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Tjena! Har en liten fråga nu som uppstått efter jag har blivit utdragen på färg- och stegdrag! Låt oss ponera att jag plockar upp JJ. Betar starkt och markerar. Får syn av en spelare. 4s 5s Jh Naturligtvis ska jag vara jätteglad över floppen. Nötsettet på flop, mumma! Frågan är nu: Det som har hänt är att jag två gånger på en session igår satte motståndarna på färgdrag när jag träffade nötsettet. Jag raisade kraftigt för ska de gå med ska det kosta! Får en all-in emot mig? Båda gångerna träffade fi färgen. Men det känns helt fel att slänga toppsettet? Det borde väl vara EV+ på att varje dag i veckan syna all-in med set mot färgdrag? Eller? Tack på förhand Ja det känns ju väldigt fel att kasta iväg nötterna enligt mitt tycke.. Citera
Elninho Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Slänga nötterna kan du göra i Omaha... Seriöst, med toppset i det där läget (alltså nöt) så ska du självklart syna alla dagar i veckan. Det är en så pass enkel sak att jag inte skulle rekommendera någon att spela poker överhuvudtaget utan att förstå det. Citera
elegi Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Du funderade väl inte på att slänga hoppas jag? Hade jag suttit på topset så hade fi alla dar i veckan fått tryckt mig om dom hade färgdrag med tanke på att så länge jag spelat poker så har bordet parat sig på rivern om jag dragit in färg på turn. Citera
Ignatius Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Hade jag suttit på topset så hade fi alla dar i veckan fått tryckt mig om dom hade färgdrag med tanke på att så länge jag spelat poker så har bordet parat sig på rivern om jag dragit in färg på turn. Å andra sidan glömmer du att när man till slut träffar setet så sitter alltid runner runner-färgen. Citera
Recommended Posts