Gå till innehåll

Pinsamma, bra låtar.


Hjort

Recommended Posts

Men det här var ju inte ett dugg pinsamt,

Alltså, jag tycker den är bra på riktigt, helt oironiskt. Det är det som är pinsamt.

 

Tror låten varit med i filmen med Zack Braff och Natalie Portman vad den nu heter... står stilla. Tyvärr så dog Israel Kamakawiwo`ole 1997. Han lirade jukulele.

Garden State.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det här ska klassificeras som pinsamt.

Originalet är en fantastisk låt, det här var väl en....intressant tolkning, inget jag personligen gillar, men det kan man väl göra...

 

I vilkets sammanhang det skulle kännas pinsamt att gilla Höglund förstår inte min druckna hjärna, men det känns som en plats jag vill vara fjärran.

 

Över huvud taget...pinsamt att tycka om någonting?

Känns....fel. Gillar man nåt så står man för det, eller?

Jag gillar iofs Bangles - Walk like an egyptian, men bara gillar.

Nej, jag tror fan att det är något fundamentalt fel med att skämmas för något man gillar.

 

Och ja, jag är full. Och ja, jag spellcheckar på fyllan, no matter how drunk.

Och öhm...låten heter väl bara "I touch myself"?

 

Jag försöker verkligen tänka ut nåt jag gillar som skulle vara pinsamt, men allt jag kan tänka på är hur mycket av den här låtens poäng som går förlorad när kören slarvar igenom sången, istället för att som sångerskan i Divinyls dra ut på stavelserna i slutet av raderna.

Alltså wow, den låten är så bra framförd....

 

Tänker...

 

tänker...

 

Skulle jag gilla Bon Jovi så vore det pinsamt, men dom är ju skit, så jag gillar inte dom.

 

Det som skulle vara pinsamt är väl om man gillar en väldigt känd låt med en artist och folk antar att man är totalt oinförstådd med artisten för att man gillar den kändaste låten. (Typ man har jordens koll på Stones men tycker att Satisfaction är deras bästa låt, av nån anledning).

Men det är ändå inte pinsamt...

MNej jag försåtr inte.

Sluit på spellchefck, gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Israel Kamakawiwo`ole - Rainbow... någonting

 

Tror låten varit med i filmen med Zack Braff och Natalie Portman vad den nu heter... står stilla. Tyvärr så dog Israel Kamakawiwo`ole 1997. Han lirade jukulele.

 

Aha, den här låten. Var med i eftertexterna till 50 first dates har jag för mig. Satt och spelade en pokerturnering samtidigt som jag slökolla tv, fastnade för låten och tankade den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller väl med eurythmech här. Är nåt bra så är det ju bra liksom, och då är det ju inget att skämmas för.

 

Fast det finns ju pinsamma band med bra låtar. T.ex så är ju "One Moore Time" en riktigt bra låt som redan sagts i tråden. Skulle vara kul höra den framfört på ett annat sätt, av en bättre sångerska dock, och f.ö arrangerad på ett annat sätt också.

 

Men annars så klämmer jag dit med "Dangerous" av Roxette. Sjukt svänging låt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ sånä här gamla åttiotalsballader som nån var inne på tidigare.

Berlin - Take My Breath Away

The Power of Love - kommer inte ihåg vem som gjort..jo kanske Celine Dion , hon har också gjort en låt som heter Immortality, vackert :oops: men inget man kanske vill erkänna alltid..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå där. Jennifer Rush hette hon väl?

Hallå hallå. Ja just ja, hon har också gjort en låt som heter så, den hade jag glömt! Jag tänkte på FGTH eftersom depas nämnde åttiotalsballader. Men både låten av Jennifer Rush och FGTH hamnar ju i den kategorin. Båda två låtarna blir ganska pinsamma idag. De hade ju sin storhetstid på diverse skoldiscon för ganska många år sedan... :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...