DallasTower Postad 5 December , 2004 Rapport Postad 5 December , 2004 Gjorde en syn idag som fick mig att fundera lite, med tanke på vad jag tänkte innan jag synade... Kör en HH för att visa handen. Postade här då jag inte vill ha hjälp med den här handen i synnerhet, utan undrar generellt vad man ska göra för att undvika sådana här grejer... *** Export for: DallasTower Game: Texas Holdem Game number: 150552487 *** Date: 12/5/2004 12:30:05 PM Game: 150552487: Table: Coin Normal Table No Limit 1.00/2.00 Rake: 3.00 Seat: 1 ShadyHaze Seat: 2 Sigrid Seat: 5 DallasTower [ A , 10 ] (Dealer) Seat: 7 Stereotype Seat: 8 Luvan Seat: 9 DrBezim Seat: 10 dustmeoff ------------------ OpeningBetRound ------------------ Stereotype : Posts small blind 0.50 Luvan : Posts big blind 1.00 DrBezim : Folds dustmeoff : Folds ShadyHaze : Folds Sigrid : Raises for 4.00 DallasTower : Calls for 4.00 Stereotype : Calls for 3.50 Luvan : Folds ------------------ Flop [ 3 , A , 10 ] ------------------ Stereotype : Checks Sigrid : Checks DallasTower : Bets 9.00 Stereotype : Calls for 9.00 Sigrid : Folds ------------------ Turn [ 3 , A , 10 , 4 ] ------------------ Stereotype : Checks DallasTower : Bets 25.00 Stereotype : Raises for 75.00 DallasTower : Raises for 100.00 Stereotype : Went all-in 11.00 DallasTower : Receives returned betting money 39.00 ------------------ River [ [ 3 , A , 10 , 4 , 7 ] ------------------ DallasTower : Shows cards Stereotype : Shows cards ------------------ Showdown ------------------ DallasTower [ AD, AC, 10S, 10C, 7S - Two Pair ] Stereotype [ 3D, 3C, 3S, AD, 10S - Three of a Kind ] ------------------ Result ------------------ Stereotype Showed Cards (Winning) 200.00 Luvan Mucked Cards DrBezim Mucked Cards dustmeoff Mucked Cards ShadyHaze Mucked Cards Sigrid Mucked Cards DallasTower Showed Cards ------------------ Community Cards ------------------ [ 3D, AD, 10S, 4H, 7S ] ------------------ Players Cards ------------------ Stereotype [ 3C, 3S ] Luvan [ -, - ] DrBezim [ -, - ] dustmeoff [ -, - ] ShadyHaze [ -, - ] Sigrid [ -, - ] DallasTower [ AC, 10C ] ----------------------------- Jag floppar ju ganska starkt och bettar ut på floppen. Men på turn blir jag krafitgt re-raisad... Och jag har mött den här killen MÅNGA gånger förut, och vet att det är en tight och bra spelare. Han skulle knappast göra en sådan här raise utan att ha något att backa upp det med. Set tänker jag... Men varför i helvette synar jag då? Snacka om att ge bort pengarna. Och det är vad jag undrar över... För det här har hänt förut. Vad kan jag göra för att slippa råka ut för sådana här grejer? Är ju så fruktansvärt onödigt att syna här när jag själv tro att chansen är stor att jag är slagen, och det handlar ju om brist på diciplin. Några tips? Citera
LuckyRiver Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Tja. Vad skulle säga om diciplin kanske, jag menar om du mött killen och vet att han spelar tight, sätter han på set och ändå synar. Ja i vissa sammanhang kan det kallas hjärnsläpp, men det vill jag inte anklaga dig för. Utan mer kanske misstag gjord i trötthet eller nått sånt. Kanske är det bara så enkelt att du suttit vid burken för länge, blandat ihop knapparna eller sitter och tänker på en badstrand kall pilsner och toplessbrudar. Vad vet jag. Men tror nog att det kan vara en koncentrations fråga. Citera
Morbo Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Alltså, det är ju svårt att lägga ner top two här, han kunde lika gärna haft sämre tvåpar. Det är synen preflop jag tycker är dålig... Citera
morberg Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Alltså, det är ju svårt att lägga ner top two här, han kunde lika gärna haft sämre tvåpar. Det är synen preflop jag tycker är dålig... Kan du förklara vad du menar? Tycker du att det är för löst att spela ATs överhuvudtaget, eller skulle vår hjälte ha höjt i stället för att syna? Citera
Morbo Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Om jag inte läser helt fel synade vår hjälte en höjning på 4xbb kallt. Kanske hade han någon särskild read på höjaren men då borde han väl sagt det. Mot en generell motståndare kastar jag ATs mot en höjning på 4xbb. Citera
Spektakel Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Kan du förklara vad du menar? Tycker du att det är för löst att spela ATs överhuvudtaget, eller skulle vår hjälte ha höjt i stället för att syna? Gissar att han tycker att synen är lös. Som du ser skriver DallasTower att motspelaren är tight och skicklig och då finns det vanligen inte mycket värde att hämta på ATs. Citera
WeeM Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 rimligtvis så är det väl 2par eller färgdraget man jagar med A10s syn preflop. Men nu blev ju inte synen preflop så jättefel, men chansen är nog rätt stor att han är dominerad. Fi hade nog spelat handen rätt hårt om han träffat A med AK också. Men de flesta gångerna pengarna åker in från en bra spelare på den här nivån brukar det röra sig bra händer, (AK är väl att bektrakta som en bra hand i det här läget också iofs) men det är förmodligen inte +ev att syna i det läget tror jag. Har också liknande problem, speciellt efter man lagt ner en hand mot nån som sedan visar upp en sämre, man börjar syna med marginellare händer när man är osäker. Det är väl diciplin som gäller men det är ju lättare sagt än gjort Citera
Fadeh Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Given fold pre flop. Risken för att va dominerad är ju enorm. Citera
zlicka Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 inget fel på ditt spel pre-flop som vissa säger, resten kommer med erfarenhet helt enkelt... när du har torskat tillräckligt många gånger på sånt här sett kan du bara inte göra synen då du ligger efter, så om nåt år lr så blir d bättre vettu Citera
LuckyRiver Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Säger inte så mycket om själva handen, att spekulera i hur man borde aggerat eller inte borde aggerat är ganska ilrelevant i denna fråga. Det jag reagerar mer på är hur Dallas inte litar till sin read, utan går mot att han satt killen/tjejen på set, och ändå synar med två par. Jag menar om man anser att man har en bra read då måste man också lita på den i spelet. Att gå emot sina reads är tycker jag i jämförelse med att köra bil på fel sida vägen, förr eller senare blir man överkörd. Så mitt tips är att lita på din read, speciellt när du vart uppe mot spelaren förr. När du har dålig read hur aggerar du då? Om du inte har en ändaste anning om vad vederbörande kan tänkas ha. Själv letar jag alltid en anledning att lägga mig. Och när jag inte finner någon då betar jag. Citera
hazeelnut Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Jag menar om man anser att man har en bra read då måste man också lita på den i spelet. Att gå emot sina reads är tycker jag i jämförelse med att köra bil på fel sida vägen, förr eller senare blir man överkörd. Vad kör du för bil egentligen? Krock är väl troligare. Eller att man orsakar nån slags trafikstockning. Bara mina 2 cents. Citera
LuckyRiver Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Whatever keep the change... Citera
Recommended Posts