Gå till innehåll

Dookens Dagbok


Recommended Posts

Efter att ha legat i pokerkoma i ungefär 1½ månad och inte haft möjlighet att spela så mycket poker (samt att alla pengar vart uttagna) har jag nu tagit upp spelandet igen =)

 

Efter att plugget hade börjat komma igång och första CSN kommit satte jag in 200$ på partypoker för att lite snabbt få en bra ränta på dessa =P Detta gick dock rent åt helvete. Av någon anledning går det inte att vinna pengar på partypoker för min del. Jag satt och slet som ett djur för att besegra de låga nivåerna såsom 0.5/1 FL och 0.1/0.25 NL... Jag kan gott erkänna att jag haft dåligt tålamod på partypoker och spelat alldeles för löst emellanåt, men av någon anledning kändes det som att hur mycket jag än väntade så fick jag fan inte en enda spelbar hand. Då spelade jag trots allt 15.000 händer under 1 månads tid. Fick jag AA i FL raisade ur tidig position fick jag givetvis 4 syner på ett Shorthandedbord. Rivern visar en obetydlig 4 på ett bord med AK3Q4 och någon mupp har dragit på en 25 off suite.. Ungefar sadar har det kannts hela tiden. Iaf gick beat pa de 200 dollar jag satte in och skickade in ytterligare 200 som inte heller de gick att forranta. Fruktansvart sjukt att jag inte kan besegra de skitnivaerna.

 

Nu har jag iaf bytt sida och satte i forrgar in 20$ som jag nu har lyckats spela upp till 450$ pa ca 10 timmar. Markte direkt nar jag bytte sida att aven korten borjar komma lite mer normalt och att man traffar lite mer moneyhands sa att saga.

 

Jag har tagit det ganska lugnt och hallt mig pa nivaer som 0.05/0.1 for att inte aventyra min rulle. Har aven provat pa att spela lite 5 card draw vilket ar ett ganska bra ombyte om man tycker det blir tradigt att bara lira hold em.

 

Har bestamt mig for att ga in och lira mycket tightare nu gentemot vad jag gjort innan. Har inte kollat mina stats i pokeroffice annu men hoppas att det ser bra ut.. Antar att jag ligger valdigt bra till i BB\h..

 

Lovar att skicka upp lite mer analyser aven om det gar daligt och redovisa hur mitt spel gar. Mitt mal ar nu iaf att kunna na upp pa saker mark. Jag ska ha ett BR-krav pa ca 1000$ for att lira 1/2 FL... Vi far se hur det gar med den saken. Har aven gatt over till att lira NL vilket kanns som ganska profitabelt pa unibet dar man har callingstations a det grovsta.

 

Nu ska jag se till att fixa tillbaks sa att jag kan anvanda de 3 sista bokstaverna i vart alfabet. Idiotdatorjavel!

 

KROSSA GNAGET IKVALL SMALLER DET!

 

Amor Djurgarn Nostra Lex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter där jag slutade med att uppdatera era minnen ifall ni inte kommer ihåg vad jag skrev i förra inlägget.

 

I tisdags kväll satte jag in 27$ på Unibet och bytte alltså klient från Partygaming till Prima. Detta har varit ett sjukt lyft och spelarkvalitén på prima måste vara sjukt mycket sämre eller så har jag bara börjat få normalflyt igen.

 

(Bankrullen kommer verka lite liten för spelen vilket den också är, har skottat lite samt spelat lite 5-card draw och plussat på dessa spel så har större BR in real life än vad pokeroffice återger.)

 

TISDAG

Började med att lira 0.05/0.10$ NL för att se till så att jag kunde säkra mina insatta pengar och nå upp på lite säker nivå. Detta gjordes under tisdagskvällen och jag spelade totalt 7 Tablehours och gjorde en vinst på 130$ så att bankrullen slutade på 157$. Spelade totalt 9 sessioner varav två med negativ utgång på -16$ och -11$.

 

Table hours 12

BB/100 hands = 52.05

Saw flop 36,6%

 

ONSDAG

Går upp lite i nivåer och spelar 0.1/0.2 och har vid dagens slut en vinst på 95$ och en total BR på 246$. Spelar några sessioner 0.25/0.5 men går desssvärre back på dessa sessioner och börjar om på de lägre där jag kan plussa.

 

Table hours 12

BB/100 hands = 26.22

Saw flop 34,05%

 

TORSDAG

 

Börjar dagen enligt pokeroffice med 280$ i bagaget. Dagen slutar på FANTASTISKA!! +726$ (totalt +1000~$ på 3 dagar)

 

Spelade 2 st duktigt långa sessioner vilket egentligen inte är hälsosamt för en spelare. En session på 6h 31 min 0.25/0.5 NL med en utgång av 101$+

 

Session no 2. varade samtidigt som den första men pågick "bara" i 5h 46min 3/6$ FL. 306$+ där denna handen utspelade sig.. lite tråkigt att man inte kunde få vinna denna =)

 

Table Hours torsdag 20h

BB/100 hands = 19.42

Saw flop 34,43%

 

** If I Needed Someone [Hold em] (3.00|6.00 Fixed Limit - Cash Game) Real Money

- JeffChen sitting in seat 1 with $255.00 [Dealer]

- 19mm96 sitting in seat 2 with $245.46

- ak1234 sitting in seat 3 with $92.62

- Lola47 sitting in seat 4 with $138.00

- Dooken sitting in seat 5 with $466.29

- dogville sitting in seat 6 with $235.30

19mm96 posted the small blind - $1.50

ak1234 posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Dooken: 7 of Spades, Ace of Spades

Lola47 folded

Dooken raised - $6.00

dogville called - $6.00

JeffChen folded

19mm96 called - $6.00

ak1234 called - $6.00

** Dealing the flop: 5 of Spades, 2 of Spades, 4 of Hearts

19mm96 checked

ak1234 bet - $3.00

Dooken raised - $6.00

dogville called - $6.00

19mm96 folded

ak1234 called - $6.00

** Dealing the turn: 3 of Spades

ak1234 checked

Dooken bet - $6.00

dogville called - $6.00

ak1234 raised - $12.00

Dooken raised - $18.00

dogville called - $18.00

ak1234 raised - $24.00

Dooken called - $24.00

dogville called - $24.00

** Dealing the river: 4 of Spades

ak1234 bet - $6.00

Dooken raised - $12.00

dogville raised - $18.00

ak1234 called - $18.00

Dooken raised - $24.00

dogville called - $24.00

ak1234 called - $24.00

Dooken shows: 7 of Spades, Ace of Spades; Straight Flush A,2,3,4,5

dogville mucks:

ak1234 shows: 6 of Spades, Queen of Spades; Straight Flush 2,3,4,5,6

ak1234 wins $183.00 from the main pot

 

Svårt att spelade denna på något annat sett då jag har typ alla outs i hela världen för att vinna denna potten. Jag har 73,5% chans att vinna denna hand på floppen (mot Ak1234). På turn har jag 97,7% chans att vinna handen. Då det enda som räddar honom är Spader 5 =)

 

Tråkigt att vi inte använde både hålkorten då jag hade blivit tilldelad en härlig Bad Beat jackbpot på 40.000$ (40% drygt)

 

En annan hand jag tycker var ganska välspelad från min sida var denna.

 

** Game ID 950159438 starting - 2006-09-21 22:25:01

** If I Needed Someone [Hold em] (3.00|6.00 Fixed Limit - Cash Game) Real Money

- manmyg sitting in seat 1 with $505.50

- Syntax8 sitting in seat 2 with $271.50

- bellacole sitting in seat 3 with $243.90 [Dealer]

- Lola47 sitting in seat 4 with $208.50

- Dooken sitting in seat 5 with $573.79

- dogville sitting in seat 6 with $113.30

Lola47 posted the small blind - $1.50

Dooken posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Dooken: 10 of Spades, Jack of Spades

dogville raised - $6.00

manmyg called - $6.00

Syntax8 folded

bellacole folded

Lola47 raised - $9.00

Dooken called - $9.00

dogville called - $9.00

manmyg called - $9.00

** Dealing the flop: Jack of Clubs, King of Spades, 2 of Spades

Lola47 checked

Dooken bet - $3.00

dogville called - $3.00

manmyg called - $3.00

Lola47 called - $3.00

** Dealing the turn: 9 of Diamonds

Lola47 checked

Dooken bet - $6.00

dogville called - $6.00

manmyg folded

Lola47 folded

** Dealing the river: King of Clubs

Dooken bet - $6.00

dogville called - $6.00

Dooken shows: 10 of Spades, Jack of Spades

dogville mucks:

Dooken wins $69.00 from the main pot

 

Lola har vid denna tidpunkt flertalet gånger höjt från SB när vi varit fler än 4 personer med i potten. Dogville vet jag sedan tidigare att han har väldigt lös handdistribution. Jag anser att J10 är en mycket spelbar hand multiway och får en förhållandevis bra flopp. Med 2 spader samt träff på knekten. När inte Dogville raisar mig när jag betar ut vet jag att potten är min. Sen skadar det ju inte att få med några extrabets på det. Synpunkter? Fel av mig att syna en 3bet med denna handen från BB?

 

Denna handen är från 0.25/0.5 Sessionen.

 

** Game ID 950011676 starting - 2006-09-21 21:09:34

** Sedum [Hold em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

- Dooken sitting in seat 1 with $205.75

- faggino801 sitting in seat 2 with $8.90

- Naughty_666 sitting in seat 3 with $19.90

- ImperialSF sitting in seat 4 with $116.10

- AFC_JR sitting in seat 5 with $59.98

- Jossi41 sitting in seat 6 with $56.01

- Barbatus sitting in seat 7 with $51.84

- Flexibel69 sitting in seat 8 with $26.25

- bollibompa62 sitting in seat 9 with $39.60 [Dealer]

- konsa sitting in seat 10 with $12.85

konsa posted the small blind - $0.25

Dooken posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Dooken: 9 of Spades, Jack of Hearts

faggino801 called - $0.50

Naughty_666 folded

ImperialSF folded

AFC_JR folded

Jossi41 folded

Barbatus called - $0.50

Flexibel69 folded

bollibompa62 called - $0.50

konsa called - $0.50

Dooken checked

** Dealing the flop: Queen of Spades, 10 of Diamonds, 7 of Hearts

konsa checked

Dooken bet - $1.50

faggino801 folded

Barbatus folded

bollibompa62 called - $1.50

konsa folded

** Dealing the turn: 2 of Spades

Dooken bet - $4.00

bollibompa62 called - $4.00

** Dealing the river: King of Hearts

Dooken bet - $13.50

bollibompa62 went all-in - $33.60

Dooken called - $33.60

bollibompa62 shows: Jack of Clubs, Ace of Spades

Dooken mucks: 9 of Spades, Jack of Hearts

bollibompa62 wins $77.70 from the main pot

End of game 950011676

 

Här kan man resonera huruvida fel jag gör som synar riverbeten från bollibompa. Men som handen utspelade sig känns det som om bollibompa spelar en KQ väldigt passivt, alternativt en KJ. Tycker det är tveksamt att han synar en potbet med en gutshot AJ. På floppen luktar det Q träff anser jag och jag bör kanske checka turn och hoppas på ett frikort men försöker betta in i honom och hoppas på en bra river vilket jag får. 2a nötterna kommer och den möjliga KJ som jag var orolig för på floppen är ute ur spelet. Dessvärre är det ju en AJ han sitter på men jag tycker personligen att det bara är att betala av i detta läget med tanke på hur mycket som ligger i potten. ??

 

Några synpunkter?

 

 

 

Har nu 1200$ i BR och hoppas att detta flytet håller i sig. Sen får det blir att casha ut och föra över till betonbet med 50% RB och bonus.[/u][/i]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

TEXAS NL 1/2$

 

Fi1 $268.00 [sB]

Fi2 $350.50 [bB]

Fi3 $125.00

HERO $190.15

Fi5 $194.00

Fi6 $1.00

 

HERO: A :spade: K :diamond:

Fi3 CALL 2$

HERO RAISE 12$

Fi2 CALL 10$

Fi3 CALL 10$

 

POT: 37$

 

** Flop ** A :heart: 6 :heart: 2 :club:

 

Fi2 CHECK

Fi3 CHECK

HERO BET 32$

 

POT: 69$

 

Fi 2 ALL IN 338$

 

Fi 2 är en semiloose agressive agressive spelare med 27% FS, 3.5% AF..

 

Floppen känns tämligen ofarlig men vilken hand sitter fi på? Känns som om enda möjliga händer är 66 eller 22, givetvis finns också AA med men tror att fi skulle reraise pre med AA. A6s känns också som en möjlighet. Gör en normalduktig spelare ett sånt här move med ett färgdrag? Med tanke på att han har ytterligare 10$ att syna på floppen känns dock en A6 väldigt långsökt så 66 eller 22 sätter jag som ända möjliga händer.. AK kan ju även det spelas?

Hur spela?

 

-----------

 

TEXAS NL 1/2$

Mr-T $343.90

Honorio $76.13

HERO $655.23 [Dealer]

lavveboy $198.25 [sB]

dust_1081 $184.25 [bB]

sexyrexy $433.55

 

** HERO: A :spade: Q :spade:

sexyrexy folded

Mr-T raised $10.00

Honorio folded

HERO called $10.00

lavveboy called $10.00

dust_1081 folded

 

** Flop: 5 :diamond: J :spade: T :spade:

lavveboy checked

Mr-T bet - $16.00

HERO raised - $40.00

lavveboy folded

Mr-T raised - $116.00

HERO called - $116.00

 

** Turn: 3 :club:

 

 

Ska jag ställa redan på floppen? Hur fel är det att ta synen för att kolla turn? Hur agera vid ordentligt bet på turn?

 

Mot AA, KK är jag underdog med 47,12% resp 48,5% alltså nästintill 50/50 på båda händerna. Det luktar dock att han här har träffat JJ eller TT och då har jag bara 35% chans att vinna handen.

 

-----

 

Dessa två händer har jag lagt upp även i den allmänna Handanalysen för lite åsikter men lägger upp dem även här för er som inte besöker den sektionen så ofta.

 

Dessa två händer förbryllar mig lite då jag funderar på om jag är för weak som lägger både dessa samt att jag inte ställer AQn redan på floppen. Anledningen till att jag är rädd för att syna här är att hans re-reraise känns väldigt mycket som JJ alternativt TT och då är jag en stor underdog.

 

Utöver dessa två händer så har det faktiskt gått väldigt bra senaste tiden. I måndags spelade jag fantastisk poker och givetvis blev jag sugen på att skotta lite vilket gick bra. Gick in och lirade 1/2 vilket jag brukar göra någon gång dagligen för att testa på turen samt träna mig mot bättre motstånd.

 

En ruskigt skön hand var denna

 

Fi1 Dealer

Fi2 SB

Hero BB

Fi3

 

POT: 5.80$

 

HERO was dealt: J :diamond: J :spade:

 

FLOP: T :club: T :diamond: 6 :spade:

 

Samtliga checkar floppen

 

TURN: 7 :heart:

 

Fi2 (SB) bet 5$

HERO: Call 5$

 

Pot: 15,8$

 

RIVER: J :heart:

 

Fi2: bet 12$

Hero: raise 65$

 

Fi2: All in 270$

Hero: Call 215$...

 

Hero shows JJJTT

Fi 2 shows TT666

 

 

 

I måndags hade jag som sagt ett bra flyt med bra kort samt träffar. Gjorde 1580$ på 20 table hours vilket får ses som sjukt bra! Nu har jag en BR på ca 2200$ samt inväntar jag rakeback i slutet av månaden vilken jag tror kommer hamna på ca 1400$..

 

Snart kommer jag kunna gå upp och lira 5/10$ FL vilket är mitt mål!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen är jobbig... Det är ju inte fel att syna men jag hade nog valt ett bättre tillfälle att dubbla upp. Tycker att han spelade handen bra i och med att han gör det väldigt svårt för dig att syna.

 

 

Hade jag velat spela andra handen efter floppen så hade jag pushat, har han TT/JJ så får han ha det. Annars kan man ju bara syna hans första bet för att hålla nere potten och slippa känna sig bunden till den.

 

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen håller jag med Marky endel, bara att lägga där och som sagt spelar ju FI den handen väldigt bra så att du nästan bara kan spela vidare med AA och det sätter han dig ju tydligen inte på. Det känns som om du är uppe mot 2par eller eventuellt KQs för nötfärgen kanske oxå AK som du nämner, du behöver ju inte folda många % av gångerna där för att hans spel skall vara korrekt med färgdraget heller.

 

Andra handen hade jag antigen synat eller pushat inte reraisa så lite. Syna hans raise där tycker jag pekar på att du är beredd att försöka dra ut han genom att sätta färgen eller stegen(eller få han att lägga en bluff) och är du beredd på det på floppen(ev dra ut han) är det ju bara att ställa för annars hamnar man ju mot svåra beslut som detta på en reraise och stort bet på turn som du då inte får odds för att syna(och det spelet hade ju liknat det FI gjorde mot dig i första handen, han behöver inte lägga många ggr där för att din push skall vara +ev)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag foldade som ni kanske förstår första handen och likaså andra handen. Du skriver caam att jag gör för liten reraise? Vad anser du hade varit en bra raise i detta läge? jag tycker personligen att 42$ på hans 16$ känns som en relativt kraftig bet jämfört med vad som är ordinärt då man antingen dubblar eller ställer direkt?

 

Givetvis ska jag trycka redan på floppen alternativt syna och hoppas på turn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade *liten reraise-du skulle ställt in=stor reraise :D

 

Sen som du vet är ju inte SH lir min starka sida men efter att jag verkligen tänkt till lite denna gången hahaha så tror jag att jag inte är helt snett ute iallafall.

 

Kul att det verkar gå bra för dig, jag är oxå inne i en skön vinn period som varat i ca 3 veckor, har 27 sessioner och bara 3st av dom har gått back.

 

Just nu lirar jag på SvS *kass site men bra motstånd=värdelösa spelare* oxå på 123Poker mot 60% RB och snart klar med Pokershare *prima* 100% 300$ bonus(är så lätt så kunde inte hoppa över den*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...