Trillian Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 Testar att skotta på 1/2, bordet är löst. Texas Hold'em Fixed limit $1-$2 Pre-flop: HERO is UTG+2 with A:heart: K:heart: UTG checks (poster), UTG+1 calls, HERO raises, 2 folds, Button calls, SB folds, BB calls, UTG folds Flop: T:heart: J:club: 8:heart: BB checks, UTG+1 checks, HERO bets, Button calls, BB raises, UTG+1 calls, HERO raises, Button calls, BB calls, UTG+1 calls Nötflushdraget och två överkort som jag väljer att betta. BB checkraisar och den read jag har på honom är att han är lite lurig så jag får för mig att han har ett flushdrag också. I och med att jag har tre spelare med kan jag höja igen för värde. Turn: A:spade: BB checks, UTG+1 checks, HERO bets, Button calls, BB calls, UTG+1 calls Hade nog försökt att ta ett frikort här om inte A hade kommit, nu tror jag att jag har bästa handen. River: 6:diamond: BB checks, UTG+1 checks, HERO bets, Button folds, BB calls, UTG+1 folds Om jag hade bäst hand på turn borde jag ha det nu också, så det blev ett bet. Är det rätt att värdebetta här? Citera
heltok Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 helt rätt spelat. valuebet hela vägen. Citera
serenity Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 Säger detsamma (inte för att det är mycket att diskutera...), helt rätt. Du har 60/40-överläge till och med mot A-J på floppet trots att ett ess skulle ge honom tvåpar och dig bara ett. Missa inte att du har gutshot till A-hög stege också. Citera
Recommended Posts