Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $1.00/$2

6 players

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with Q♦ Q♠

UTG, folds, UTG+1 (poster) checks, CO calls, Hero raises, SB folds, BB calls, UTG+1 folds, CO calls.

Flop: 9♦ Q♣ 4♥ (7.5SB, 3 players)

BB bets, CO calls, Hero calls.

Turn: A♦ (5.25BB, 3 players)

Lite info.

Har spelat 5 händer vid bordet. Ser ut att vara ganska passivt spel. Första handen limpade jag in med riktigt dåliga kort som träffade högsta par på floppen och två par på turn. CO har talat om på chatten hur dåligt mitt spel var, hur mycket tur jag hade och hur lös jag var som gick med när jag hade skitkort.

Hur ser ni på spelet PF, spelet på floppen och hur ska man nu agera på Turn.

Postad

Hur vi ser på preflopspelet? Om du har bäst hand i en given situation, så bör du vilja ha in så mycket pengar som möjligt från dina motspelare i potten?

Finns det, med utgångspunkt från ovanstående, något annat sätt du hade velat spela handen på preflop?

Flop: Steg- och färgdrag ute. 2 motspelare. Dom får se turn för ett SB. Höj.

Postad

Höj allt vad du kan. Turn är ju extremt lätt. Antingen bettar BB ut igen, och oavsett vad CO gör då så höjer du. Eller så bettar han inte ut, och oavsett vad CO då gör så höjer du. Lätt som en plätt! Ställs du inför ännu ett beslut, dvs om någon trebettar, så cappar du naturligtvis. Floppen bör också höjas.

Postad

Historien slutar så att båda Fi checkar och jag bettar.

Båda fi foldar.

Ska man ta risken att låta Fi se nästa kort gratis? när man har med svaga passiva spelare att göra?

Postad

Du har lite av en No limit mentalitet när du ställer dig såna frågor, betta alltid.

Att raisar på flop lr vänta till turn ä nog ett breakeven spel i sen position tror jag. ibland loosar du en smallbet på det o ibland tjänar du ett smallbet på det så.