Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej alla fiskar och hajar :D

Efter att ha följt pf.nu regelbundet har jag nu bestämmt mig för att börja föra dagbok över mitt pokerspel, dels för att förhoppningsvis utvecklas som pokerspelare och dels för att förbättra min diciplin. Jag som person är en glad kille som sysslar med fotboll, tjejen och poker på min fritid. Eftersom jag är student (tar examen om mindre än 1 vecka :shock: ) så har jag ingen inkomst och därför ska jag göra en liten pokersatsning.

Saker som jag vill förbättra:

*Diciplinen (dvs att undvika att TILTA så gott det går)

*Ta kritik (kommer att posta HH´s på svåra beslut och dåligt spel)

Bankrullen ligger idag på $400+€100 och är fördelad på 4 sajter. Håller till på expekt($100), betsson($100), nordicbet($200) och unibet(€100).

Shuffle up and deal!

Postad

Tänkte smyga igång ikväll med 1 turnering som jag tycker har bra värde på betsson: Royal Tournament (startar 22.00), kostnad $11. Uppdaterar allt eftersom...

Klockren start på dagboken, bubblar ut mig efter 30 min. Försvarar min BB med Q :spade: J :spade: ,

floppar 10 :spade: 9 :spade: 2 :heart: , keramiken åker in och jag hittar ingen outs och gör själ för mitt namn :)

3 Juni: -$11, turneringsavgift

BR(betsson): $89

Postad

Har suttit nu och spelat på expekt i cirka 90min och spelat har svängt väldigt mycket. Jag inledde med att köpa in mig för $40 på 2 stycken NL50 bord. Plockar upp AA i första handen, höjer 5bb (1 limpare), får 3 syner. Floppen kommer K hög med 2 klöver, betar ut $8 i $10 potten, får en syn av en shortie. Turn är blank och jag ställer, syn av 48 i klöver och smack, klöver J på river. Tappade alltså cirka 30% av expekt kontot i första handen. Spelar sen upp mig och lyckas spela tillbaka pengarna av samma kille då jag floppar set i 2:or mot just AA, SKÖNT!

5 Juni: $60.45, 129 händer,-$2.25+$5.5+$11, turneringsavgifter

BR(expekt): $147.2

Blev även ett litet pass på betsson såhär på kvällskvisten, spelet flöt på ganska bra. Blev utköpt i en $30 pott efter en tråkig hålstege på rivern men annars bra betalt. Tyvärr ingen intressant HH att posta då det mesta var standard spel.

6 Juni: $40.5, 85 händer

BR(betsson) $129.5

Turneringarna: $2.25 (69 av 172), $5.5 (13 av 72, vann $5.5) $11 (50 av 85), dålig MTT dag, all in med AA i både $2.25 och $10.5, utdragen av Q7 respektive A7.

Postad

Prövade på Nordicbet idag för första gången, hygglig sida men med ganska konstig client mot för vad jag är van vid. Deras HH´s är också mycket tjorviga så jag ska kolla sen om det går att posta någon vettig lite senare.

6 Juni: $65.62, 481 händer

BR(nordicbet): $265.62, (152 av 1500 raked hands för $100 sign-up bonus)

Postad

Spelat vidare på nordicbet under kvällen och tyvärr är deras hand history helt uppåt väggarna så jag får ta och skriva handen som jag funderar över...

peschon has the dealer button

ankstrajks post small blind ($0.25)

rudolfsen post big blind ($0.5)

Hero was dealt (K :spade: K :heart: )

Hero raise $3

rudolfsen call $2.5

Flopp: 6 :spade: 9 :spade: 2 :diamond:

Hero bets $3

rudolfsen raises for $12.00

Vad gör här, call finns väl inte på kartan, push eller fold? Har ingen vidare uppfattning om FI...

Postad
Spelat vidare på nordicbet under kvällen och tyvärr är deras hand history helt uppåt väggarna så jag får ta och skriva handen som jag funderar över...

Hero raise $3

rudolfsen call $2.5

Hero bets $3

Vad gör här, call finns väl inte på kartan, push eller fold? Har ingen vidare uppfattning om FI...

Stackdjup är ganska intressant här, annars är de väl read som gäller, har du nu ingen read alls så får du gå på magkänslan

Postad

Hero raise $3

rudolfsen call $2.5

Hero bets $3

Stackdjup är ganska intressant här, annars är de väl read som gäller, har du nu ingen read alls så får du gå på magkänslan

Ja det glömde jag skriva, vi satt på runt $45 var pre-flop och täckte i stort sett varandra. Jag ställde hur som helst in och fick blixtsyn av 9 :diamond: 9 :club::( . Att jag sen lyckades hitta K :club: på turn och fick en massa skit i chatten är en annan historia :D .

6 Juni: $137.01, 984 händer

BR(nordicbet): $402.63 (410 av 1500 raked hands för $100 sign-up bonus)

• 4 years later...