Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej alla fiskar och hajar :D

Efter att ha följt pf.nu regelbundet har jag nu bestämmt mig för att börja föra dagbok över mitt pokerspel, dels för att förhoppningsvis utvecklas som pokerspelare och dels för att förbättra min diciplin. Jag som person är en glad kille som sysslar med fotboll, tjejen och poker på min fritid. Eftersom jag är student (tar examen om mindre än 1 vecka :shock: ) så har jag ingen inkomst och därför ska jag göra en liten pokersatsning.

Saker som jag vill förbättra:

*Diciplinen (dvs att undvika att TILTA så gott det går)

*Ta kritik (kommer att posta HH´s på svåra beslut och dåligt spel)

Bankrullen ligger idag på $400+€100 och är fördelad på 4 sajter. Håller till på expekt($100), betsson($100), nordicbet($200) och unibet(€100).

Shuffle up and deal!

Postad

Tänkte smyga igång ikväll med 1 turnering som jag tycker har bra värde på betsson: Royal Tournament (startar 22.00), kostnad $11. Uppdaterar allt eftersom...

Klockren start på dagboken, bubblar ut mig efter 30 min. Försvarar min BB med Q :spade: J :spade: ,

floppar 10 :spade: 9 :spade: 2 :heart: , keramiken åker in och jag hittar ingen outs och gör själ för mitt namn :)

3 Juni: -$11, turneringsavgift

BR(betsson): $89

Postad

Har suttit nu och spelat på expekt i cirka 90min och spelat har svängt väldigt mycket. Jag inledde med att köpa in mig för $40 på 2 stycken NL50 bord. Plockar upp AA i första handen, höjer 5bb (1 limpare), får 3 syner. Floppen kommer K hög med 2 klöver, betar ut $8 i $10 potten, får en syn av en shortie. Turn är blank och jag ställer, syn av 48 i klöver och smack, klöver J på river. Tappade alltså cirka 30% av expekt kontot i första handen. Spelar sen upp mig och lyckas spela tillbaka pengarna av samma kille då jag floppar set i 2:or mot just AA, SKÖNT!

5 Juni: $60.45, 129 händer,-$2.25+$5.5+$11, turneringsavgifter

BR(expekt): $147.2