Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

OK, jag vet att den här handen kan vara självklar, men jag är ingen särskilt matematisk spelare. Min styrka ligger i mina reads, och vid tillfället som vi fryser denna pott är jag 97,3% säker på att min motspelare har ett högt pocket. Set är möjligt men inte troligt. Combodrag är oerhört osannolikt och bluff är helt "out of question". Det här är en spelare som inte bluffar och spelar sina träffar stenhårt (behöver jag säga hur många gånger jag pankat honom med set mot överpar?). Jag ligger någonstans runt 48-52, om jag fått det rätt. Ska jag trycka med hänsyn till potten? Alla vid bordet kommer ju ta mig för en jättefisk om jag smäller in allt och träffar. Bra för senare action?

Bordsplacering:

Krisch sitter på stol 3 med $3435.66.

niandralades sitter på stol 4 med $1132.40.

KikooPoto sitter på stol 5 med $754.50.

Marcel_S sitter på stol 6 med $1000.00.

Lägga blindar:

Knappen är vid stol 6.

Krisch lägger den lilla blinden på $5.00.

niandralades lägger den stora blinden på $10.00.

Ge hålkorten:

Krisch: -- --

niandralades: 10s 8s

KikooPoto: -- --

Marcel_S: -- --

Före floppen:

KikooPoto lägger sig.

Marcel_S höjer $35.00.

Krisch synar $30.00.

niandralades synar $25.00.

Floppen (6s 2d 7s):

Krisch höjer $105.00.

niandralades synar $105.00.

Marcel_S höjer $525.00.

Krisch lägger sig.

niandralades...?

Så. Såga mig nu ;)

Postad

Om han nu är en ganska str8forward spelare, skulle han bara syna raisen pre med BB kvar att agera bakom om han hade överpar? Verkar skumt. Tror chansen att han har set eller tvåpar är större än överpar. Sen om du vill gambla för ett helt inköp är upp till dig. Om du har en så stor edge på killen som du beskriver bör du ju kunna hitta bättre lägen än 50-50.

Känner igen ditt namn förresten. Spelar du på denna nivån till vardags? Spelade nämligen mot dig på typ NL50 i höstas på Everest, varifrån jag misstänker att också denna hand är tagen.

Postad

Eftersom du är så säker på att han har ett överpar så är väl den här handen hyffsat lätt spelad.

Push> fold>call

Fold är lite vekt och att floppa mycket bättre än sådär med T8s kan man knappas hoppas på. Syna 400 till för att folda om turnen blankar är bara dåligt pokerspel. Så därför återstår push, med en viss FE samt pengarna som redan ligger i potten så är det helt klart +ev då du är en 50/50 mot hans hand.

btw, är detta på svenska spel? Använder dom $ tecken...?

Postad

cOP

Ja, jag spelar på den här nivån till vardags. Ja, jag spelade på NL50 i höstas. Nej, jag har inte ändrat om alla siffror så att det ska se ut som NL1000 istället för NL50 :roll: Du är fri att logga in och se mig spela nu. Sorgligt :(

För övrigt är det cash game och inte turnering. Jag tänker inte sitta och vänta på "tillräckligt" stora edgar - jag tar alla tillfällen jag får med minsta lilla fördel. Frågan är om det här är ett av dessa tillfällen.

Dessutom höjde Marcel_S preflop.

Postad

Jasså det är du som är niandralades. Gillar inte din första syn på floppen. Jag höjer där i stort sett alltid. Som spelat finns ju lägg inte på kartan. Enda anledningen till att inte trycka är väl om du tror Marcel kan checka turn (inte så troligt då han spelar sina händer hårt) om du missar och betala när du träffar. Poängen är alltså att om du mot ett överpar har 0 fold equity (det är ju inte troligt, men mot vissa spelare så) och du "vet" att ni i redan är all in oavsett turnkort vilket borde ge bättre EV du få gånger han kan tänkas checka bakom då du kan checkfolda river vid miss. Naturligtvis synar man alla turnkort om han pushar. Jag tror nog inte det är ett sånt läge här så jag pushar flop.

Postad

y0:

Är du också en regular på Everest, eller?

För att försvara att jag bara synar i den positionen, så beror det på Krisch. Jag vet att han är kapabel att representera färgen om den faller och kan därför få mer ut av honom än vad som är motiverat egentligen. Marcel kommer, förutsatt att han har överpar eller bättre, att trycka om jag reraisar Krisch, vilket lämnar mig helt utan val.

Postad

Okej. Det ser inte ut att bli så många fler svar i tråden. Kanske var det en för lätt hand för att ens kommentera? I vilket fall verkar alla vara överens om att jag ska trycka in allt. Så även jag. Han synade med KK och jag träffade ett spader på turn. Flamingen i chattfönstret lät inte vänta på sig :lol:

Postad
Spelade nämligen mot dig på typ NL50 i höstas på Everest, varifrån jag misstänker att också denna hand är tagen.

jello jag tror coP menar att han antar att handen är från Everest, inte från nl50 :roll: