kfluffie Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 Man får se väldigt vacker poker. Men om alla anpassar sig efter varandra vilken spelstil börjar man att anpassa sig efter då? Spelare A är TAG och spelare B är LAG (för att han andra är TAG). Sedan blir TAG LAG för att sno tillbaka alla Blindsteals och då blir båda LAG. Sedan blir någon lite mer åt TAG för att han andra ska spela lite fler Junkhänder. Sedan gäller det att ligga ett steg före och hoppas att man vet vad han andra har för stil eller ska ha för stil innan han andra vet det. Om båda vet vad den andra ska ha stil så gäller det att ligga två steg före. Om båda vet den andres två steg så gäller det att ligga tre steg före. Om båda vet .... Sen är det den som kan spela ut den andra bäst som vinner om inte Klonken är med den andre. MVH //KF Citera
Juzzam Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 Spelar nu på SS Om bordet har många shortstacks ..spelar jag TAG Om bordet har många bigstacks .. spelar LAG Enkelt .... Citera
mr.asdf Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 jag kör för mkt på tilt när jag tränat bort det kmr jag bli världsmästare Citera
SaInT Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Loose-Passive preflop, limpar varje pott. LAG/TAG postflop, kör stenhårt på träff/drag. Spelar Omaha. Låter precis som mig, med skillnaden att jag spelar Texas. Måste ändra mig när jag byter sida/går upp i limit men på 1/2 SS funkar det prima. Citera
XaaL Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Jag vill se mig själv som en TAG spelare, en som alla runt bordet räds. Men, jag är (enligt PO) Preflop: Tight Passive & Postflop: Aggressive.. Och det funkar ju Citera
handmadegod Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Jag är TAG åt det överaggressiva hållet och har svårt att släppa händer när jag väl har pengar i potten. Citera
Recommended Posts