Gå till innehåll

Speltyper, vilken strävar ni efter att vara och varför?


gocart4eva

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
jag tror de flesta, även duktiga spelare är för loose. spela tight är svårt. tålamod och sånt ju :)

 

över 30% är väl inte semi-loose utan snarare väldigt loooose...?

 

Det är bara att lära sig multitabla.

 

Själv har jag varit mer Loose och arbetar nu på att bli Semi-Loose då jag kan bli lite för Lösaktig ibland!

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt PT-statistik är jag extremt TAG. Jag har vpip under 20% och aggfaktor på (letar i minnet, sitter inte på PT-PCn) ungerfär 5-6 på flop, 3-4 på river. Detta är SH FL.

Sen har jag lite problem med termen aggresivitet. Jag tycker ofta en limp har en mer aggressiv karaktär än en höjning. Att beta/höja verkar ju ofta defensivt.

Strävar (=borde sträva) mer efter att bli en mer tänkande spelare än efter viss spelartyp. Jag har alldeles för mycket av "vad kan han ha, typ?"-resonemang när jag spelar. Jag gör alldeles för inexakta bedömningar av odds och HD. Gör knappt några alls faktiskt.

Jag har läst de flesta av de mest populära böckerna, läser och postar en del HHs och så, men har inte en aning om vad KT vs AQ har för vinstachans HU. Det var ett exempel på brist på analytiska ambitioner.

Jag är för lat helt enkelt. Eller för dum. Förmodligen en kombination.

 

Sådär. Har man biktat sig också. Känns redan bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är för lös och ger motståndare för lite respekt när de höjer. Jag tvivlar inte på att min spelstil har gett mig en hel del vinster, men samtidigt tenderar jag att ta mitt slaskande för långt emellanåt och detär något jag måste arbeta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Djens säger så handlar det inte om att "spela en viss typ", ska man vinna så måste man anpassa sig efter motståndet.

 

Att spela tight och aggresivt brukar dock vara ett bra recept för framgång.

 

(För mer om olika spelartyper, vad som kännetecknar de, hur man möter de, hur man ska försöka anpassa sig osv. kan jag rekommendera boken Psychology of Poker som enbart pratar om det ämnet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid tyckt att den bästa spelaren är Fixed Limit-spelaren som lirar No Limit. :) Och sådan försöker jag bli. Aggresiv efter ett visst starthandsmönster.

Alltid tyckt att det här är HELT fel approach.

 

Okej, det får du tycka om du vill. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...