gocart4eva Postad 2 Juni , 2006 Rapport Postad 2 Juni , 2006 Vilken speltyp strävar ni efter att vara, och varför? Själv försöker jag bli en "Semi-loose-aggressive" spelare och hellst se fler än 30% av flopparna... Citera
jaha Postad 2 Juni , 2006 Rapport Postad 2 Juni , 2006 jag strävar väl inte efter en speciell speltyp utan bara efter att kunna läsa mina mostpelare bättre och sen anpassa spelet efter det. vara flexibel helt enkelt. Citera
Grillkrydda Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Som vattnet i en bäck som sluter sig runt stenen det forsar över - à la Sun Tzu. Citera
heltok Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 jag är -för tight -för aggro strävar efter att bli +lite lösare +lite mindre aggro +mer välbalanserad Citera
Herodude Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 borde nog egentligen bli mer tight agressive, men mitt stora problem är psyket så en mer stabil spelare som håller mig till min spelar typ, starthänder o.s.v. även när det är lite down... Citera
kfluffie Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Är Mycket LAG, skulle inte skada att bli lite mindra LAG, mer mot TAG (men inte för mycket). MVH //KF Citera
FeelingThis Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Loose-Passive preflop, limpar varje pott. LAG/TAG postflop, kör stenhårt på träff/drag. Spelar Omaha. Citera
Monkey Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Är ganska LAG. Vet inte om jag vill bli tightare utan vill bara bli bättre på att läsa motståndarna och sitautionen bättre. Citera
jaha Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 jag tror de flesta, även duktiga spelare är för loose. spela tight är svårt. tålamod och sånt ju över 30% är väl inte semi-loose utan snarare väldigt loooose...? Citera
kfluffie Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 jag tror de flesta, även duktiga spelare är för loose. spela tight är svårt. tålamod och sånt ju över 30% är väl inte semi-loose utan snarare väldigt loooose...? Det är bara att lära sig multitabla. Själv har jag varit mer Loose och arbetar nu på att bli Semi-Loose då jag kan bli lite för Lösaktig ibland! MVH //KF Citera
Djens Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Jag försöker anpassa mig till motståndet och justera min spelstil efter det. Citera
kfluffie Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Jag försöker anpassa mig till motståndet och justera min spelstil efter det. Jag är bara LAG och allmänt Fiskig vid bordet. MVH //KF Citera
chlu Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Enligt PT-statistik är jag extremt TAG. Jag har vpip under 20% och aggfaktor på (letar i minnet, sitter inte på PT-PCn) ungerfär 5-6 på flop, 3-4 på river. Detta är SH FL. Sen har jag lite problem med termen aggresivitet. Jag tycker ofta en limp har en mer aggressiv karaktär än en höjning. Att beta/höja verkar ju ofta defensivt. Strävar (=borde sträva) mer efter att bli en mer tänkande spelare än efter viss spelartyp. Jag har alldeles för mycket av "vad kan han ha, typ?"-resonemang när jag spelar. Jag gör alldeles för inexakta bedömningar av odds och HD. Gör knappt några alls faktiskt. Jag har läst de flesta av de mest populära böckerna, läser och postar en del HHs och så, men har inte en aning om vad KT vs AQ har för vinstachans HU. Det var ett exempel på brist på analytiska ambitioner. Jag är för lat helt enkelt. Eller för dum. Förmodligen en kombination. Sådär. Har man biktat sig också. Känns redan bättre. Citera
jello Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Jag är för lös och ger motståndare för lite respekt när de höjer. Jag tvivlar inte på att min spelstil har gett mig en hel del vinster, men samtidigt tenderar jag att ta mitt slaskande för långt emellanåt och detär något jag måste arbeta på. Citera
Rosa Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Alltid tyckt att den bästa spelaren är Fixed Limit-spelaren som lirar No Limit. Och sådan försöker jag bli. Aggresiv efter ett visst starthandsmönster. Citera
Stahl Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Jag är paranoid i bemärkelsen att jag alltid tror att alla höjer med gurkor och spelar luft, och slår tillbaka därefter. Citera
jello Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Alltid tyckt att den bästa spelaren är Fixed Limit-spelaren som lirar No Limit. Och sådan försöker jag bli. Aggresiv efter ett visst starthandsmönster. Alltid tyckt att det här är HELT fel approach. Citera
Henkeman Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Som Djens säger så handlar det inte om att "spela en viss typ", ska man vinna så måste man anpassa sig efter motståndet. Att spela tight och aggresivt brukar dock vara ett bra recept för framgång. (För mer om olika spelartyper, vad som kännetecknar de, hur man möter de, hur man ska försöka anpassa sig osv. kan jag rekommendera boken Psychology of Poker som enbart pratar om det ämnet) Citera
Rosa Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Alltid tyckt att den bästa spelaren är Fixed Limit-spelaren som lirar No Limit. Och sådan försöker jag bli. Aggresiv efter ett visst starthandsmönster. Alltid tyckt att det här är HELT fel approach. Okej, det får du tycka om du vill. Citera
eeken Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Jag försöker anpassa mig till motståndet och justera min spelstil efter det. Vad händer om alla runt bordet anpassar sin spelstil efter motståndet? Citera
eeken Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Man får se väldigt vacker poker. Men om alla anpassar sig efter varandra vilken spelstil börjar man att anpassa sig efter då? Citera
Recommended Posts