Gå till innehåll

NLT - SH, JJ mot låg bräda.


YaaFaiman

Recommended Posts

NL100

 

FI med 60$ har jag ingen direkt read på.

HERO 124$ J :spade: J :heart:

 

En FI har höjt 4$ och FI det handlar om höjer till 9$

HERO synar vilket ger 22$ i potten

 

Flop 8 :spade: 6 :heart: 3 :diamond:

 

FI betar nu 16$ och har då ca 35$ kvar i sin stack

 

Hittar jag folden här eller pushar jag honom direkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pre om inte motståndarna är väldigt laggiga isåfall viker man inte på en sån flopp.

Men att folda JJ pre-flop på dom NL100 borden jag spelat finns inte. Dom är så fiskiga att jag mår dåligt av det, visst känns det som ett överpar men han kan likagärna göra det spelet med A hög.. iaf det jag sett hittills

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste pusha med den floppen och den stacken han har. Eftersom han bara har 60$ så har du inte implicita odds för att syna 9$ och hoppas på en triss, missar du trissen och inga överkort kommer så är det bara att trycka.... :twisted:

 

Tveksam 9$ syn dock... Utan read hade jag inte synat, luktar AA elller KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste pusha med den floppen och den stacken han har. Eftersom han bara har 60$ så har du inte implicita odds för att syna 9$ och hoppas på en triss, missar du trissen och inga överkort kommer så är det bara att trycka.... :twisted:

 

Tveksam 9$ syn dock... Utan read hade jag inte synat, luktar AA elller KK.

 

Jo den var lite tveksam, absolut. Och jag pushade honom alla dar i veckan :D Visst han hade KK medn va fan man kan inte vinna alltid.

 

Du släpper alltså JJ pre-flop utan read för en 9$ rasie??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag sett av NL100 är att de flesta är fiskiga nog att bara re-raisa KK+ förutom ett visst antal idioter som höjer alla A.

 

Jo det är ungefär det jag också sett men det känns som att FI tillräckligt många gånger gör det spelet med AK eller ngn konstig ingenting bluff så att det är EV+ i längden men det kanske är fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att folda JJ pre-flop på dom NL100 borden jag spelat finns inte. Dom är så fiskiga att jag mår dåligt av det, visst känns det som ett överpar men han kan likagärna göra det spelet med A hög.. iaf det jag sett hittills

 

Det finns visst det. Re-raise preflop på B2B betyder inte sällan ett jättemonster. Raise preflop öht betyder inte sällan minst tior.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du släpper alltså JJ pre-flop utan read för en 9$ rasie??

 

YES, eftersom han bara har 60$ och re-raisar till nästan 10xbb slänger jag JJ/QQ (inte KK och AA) utan read. Däremot hade jag synat om han hade haft 100$ och hoppats på att träffa trissen.

 

Du måste räkna med implicita oddsen innan du synar. Om du tror att du är uppe mot ett överpar så är chansen att träffa triss på floppen ca 10%. Alltså missar du 9 av 10 gånger, dvs 9x9$ =-81$ så när du träffar trissen måste du få in minst 81$ för att plussa. Sittar han med en stack på 60$ så har du inte odds för att syna. Hade han haft ca 100$ så är det korrekt att syna och hoppas på att kunna ta hela hans stack (många har svårt att släppa överpar :twisted: ) Kan också vända på det och resonera att med hans stack så hade en syn upp till ca 6$ varit rätt.

 

Däremot om du sätter han på två överkort, t.ex. AK. Då har du odds att syna och hoppas på att han inte träffar floppen.

 

Så resonerar jag alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att folda JJ pre-flop på dom NL100 borden jag spelat finns inte. Dom är så fiskiga att jag mår dåligt av det, visst känns det som ett överpar men han kan likagärna göra det spelet med A hög.. iaf det jag sett hittills

 

Det finns visst det. Re-raise preflop på B2B betyder inte sällan ett jättemonster. Raise preflop öht betyder inte sällan minst tior.

 

Spelade NL100 på B2B igår. En kille satt och höjde varje hand, oberoende av position och kort. Då började folk självklart reraisa med lite sämre händer: AT, KQ, 66+.

 

Normalt reraisar dock inte folk med sämre kort än TT, AK. Att folda JJ efter en raise och reraise är oftast ett lätt beslut.

 

Någon tyckte man även skulle folda QQ efter raise och reraise sh, utan implicita odds. Vet faktiskt inte vad som är rätt med QQ. Skulle nog reraisa allin med QQ eller syna och hoppas att inget A eller K trillar. Syn fungerar bra mot folk som spelar AK eller AQ som om de hade AA. Allin fungerar bättre mot folk som lugnar ner sig med AK och AQ när de fått kallsyn preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YES, eftersom han bara har 60$ och re-raisar till nästan 10xbb slänger jag JJ/QQ (inte KK och AA) utan read. Däremot hade jag synat om han hade haft 100$ och hoppats på att träffa trissen.

 

Det här är ett förlorande spel. Att syna 10BB enbart för att träffa set mot en 100BB stack är i princip aldrig bra.

 

För övrigt tycker jag att det är en ganska given fold pre-flop. De flesta re-raisar alldeles för sällan för att det ska vara värt att satsa 100BB (som det ju blev till slut) för en pott som till en början är 15BB och som inklusive CB kanske blir 30.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YES, eftersom han bara har 60$ och re-raisar till nästan 10xbb slänger jag JJ/QQ (inte KK och AA) utan read. Däremot hade jag synat om han hade haft 100$ och hoppats på att träffa trissen.

 

Det här är ett förlorande spel. Att syna 10BB enbart för att träffa set mot en 100BB stack är i princip aldrig bra.

 

För övrigt tycker jag att det är en ganska given fold pre-flop. De flesta re-raisar alldeles för sällan för att det ska vara värt att satsa 100BB (som det ju blev till slut) för en pott som till en början är 15BB och som inklusive CB kanske blir 30.

 

Ja, jag håller med om att det är en given fold mot bra spelare, kanske även på NL100 mot random FI som vad jag har sett hittills är väldigt dåliga.

 

Det som fick mig att syna är att jag så många gånger sett FI göra precis samma spel med AK AQ.... och en spelare som inte sitter med fullt inköp och man inte sett ngt strålande spel från honom tidigare tycker jag att man kan ta en sån syn. Visst det kanske är Ev- mot bra spelare men jag TROR inte det är det på NL100...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YaaFaiman: Att re-raisa (visseligen alldeles för lite, men ändå) AK/AQ är oftast ett bra spel, inte ett dåligt. Och i och med att det är ett bra spel görs det förhållandevis sällan på NL100 :)

 

Grejen är just att din risk/reward är alldeles för dålig. Visst, du kan leda något mot motståndarens AQ eller t o m krossa hans TT eller 57s då och då. Men säkert lika ofta ligger du under mot antingen FI1 eller FI2. Och framförallt förlorar du hela stacken varje gång du har fel men vinner en mindre pott när du leder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YES, eftersom han bara har 60$ och re-raisar till nästan 10xbb slänger jag JJ/QQ (inte KK och AA) utan read. Däremot hade jag synat om han hade haft 100$ och hoppats på att träffa trissen.

 

Det här är ett förlorande spel. Att syna 10BB enbart för att träffa set mot en 100BB stack är i princip aldrig bra.

 

För övrigt tycker jag att det är en ganska given fold pre-flop. De flesta re-raisar alldeles för sällan för att det ska vara värt att satsa 100BB (som det ju blev till slut) för en pott som till en början är 15BB och som inklusive CB kanske blir 30.

 

Re-raisar till innebär ju dock att han inte kommer syna 10BB eftersom han redan stoppat in 4BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YES, eftersom han bara har 60$ och re-raisar till nästan 10xbb slänger jag JJ/QQ (inte KK och AA) utan read. Däremot hade jag synat om han hade haft 100$ och hoppats på att träffa trissen.

 

Det här är ett förlorande spel. Att syna 10BB enbart för att träffa set mot en 100BB stack är i princip aldrig bra.

 

För övrigt tycker jag att det är en ganska given fold pre-flop. De flesta re-raisar alldeles för sällan för att det ska vara värt att satsa 100BB (som det ju blev till slut) för en pott som till en början är 15BB och som inklusive CB kanske blir 30.

 

Re-raisar till innebär ju dock att han inte kommer syna 10BB eftersom han redan stoppat in 4BB.

 

Förstår vad du menar, men om man tittar på handen ifråga så var det 2 st FI som tillsammans höjjde upp potten innan Hero agerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...