Hagge Postad 5 December , 2004 Rapport Postad 5 December , 2004 Hej! Köpte ny 3g telefon för 2 veckor sen, Motorola A1000. Telefonen är mer som en handdator, operativsystemet är symbian. Så min fråga är om det finns någon pokersajt som inte e plattform beroende eller stödjer symbian? Mvh ola Citera
DallasTower Postad 5 December , 2004 Rapport Postad 5 December , 2004 Har inte järnkoll på detdär, men rent teoretiskt borde ju t.ex. 24h gå att köra på en mobil på något sätt, iom att deras klient är java-baserad, och java är plattformsoberoende. De flesta mobiler, för att inte säga alla, som kommer nuförtiden har ju stöd för java. Antar att man måste kompliera om källkoden dock... Citera
kydyl Postad 5 December , 2004 Rapport Postad 5 December , 2004 Har inte järnkoll på detdär, men rent teoretiskt borde ju t.ex. 24h gå att köra på en mobil på något sätt, iom att deras klient är java-baserad, och java är plattformsoberoende. De flesta mobiler, för att inte säga alla, som kommer nuförtiden har ju stöd för java. Antar att man måste kompliera om källkoden dock... Grejen med java är att du inte behöver kompilera om koden för att köra på andra plattformar, alla plattformar som har en java virtual machine omvandlar bytecoden till maskinkod i run-time. Det är delvis detta som gör java långsammare än t.e.x c++ Dock är java som du kan köra på en mobil inte full java. Det är en delmängd av den. Så flertal högnivåfunktioner och konstruktioner kommer inte fungera. Detta lär väl ändras i framtiden vartefter mobilernas kapacitet ökar. 24h:s client är heller inte helt skriven i java. Den anbänder en del windowsspecifik kod genom dll:en "nativemethods.dll" Citera
Lobtec Postad 5 December , 2004 Rapport Postad 5 December , 2004 Jag vet att Pokerroom har en mobil variant som är skriven i just Java. Rent tekniskt är det inga problem med detta idag. Dock vet jag inte om dom har börjat köra cash-game på den än (svenskar kan ju inte lira det i alla fall på pokerroom). Citera
QoS Postad 5 December , 2004 Rapport Postad 5 December , 2004 Lobtec, det är samma sak med Pokerroom/Betsson som med 24hPOKER, dom kör en full Java VM, i mobilerna i dag har du har endast JaveaME. - QoS Citera
Lobtec Postad 30 Mars , 2005 Rapport Postad 30 Mars , 2005 Jo, det har du rätt i, det heter dock J2ME (Java 2 Micro Edition) . Men den klienten jag menade var Pokerrooms trainer. Jag hade uppfattningen om att den skulle vara uppkopplad men när jag testade den så var det en vanlig pokerspel mot AI. Citera
QoS Postad 30 Mars , 2005 Rapport Postad 30 Mars , 2005 Lobtec, JaveaME är mycket bättre än J2ME, eller nåt... - QoS Citera
Olycklig_fisk Postad 15 Januari , 2013 Rapport Postad 15 Januari , 2013 Pokerstars har en app som gör att man kan spela via iphone/ipad. Citera
bjoelle Postad 15 Januari , 2013 Rapport Postad 15 Januari , 2013 Pokerstars har en app som gör att man kan spela via iphone/ipad. Snapquote på den epic bumben. Citera
Recommended Posts