Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

För en månad sen fick jag ett telefonsamtal från Expekt. De saknade mig tydligen och tänkte ge mig 11$. Enda haken var att jag skulle svara på lite frågor om mina pokervanor. Som tur var tyckte killen jag prata inte heller om att prata i telefon så det samtalet tog slut efter 1 min. Eftersom jag hade massor av bonusar att ta just då så jag glömde ju så klart bort mina 11$. Men så kom jag ihåg dem idag (egentligen igår, använd fantasin).

Väljer att lira en speed-turnering, 11$ 2k$ guaranteed. Visar sig att de inte är lika "speediga" som partys utan man har lite mer utrymme för att lira.

Turneringen startar ...

Snubbe limpar late mid, jag har ATo på CO och 3xraisar. Får syn av sb och limper. Floppen är 1095 rainbow. Sb bettar halvpott, limper synar och jag känner att jag borde protecta min hand och trycker. Sb tänker och synar. Limpern tänker och synar. Sb har AT. "Nej, inte split tänker jag" innan jag ser att limpern har 105o. "KOM IGEN SPLIT!!!". Turn A. Så det är så det känns när man har tur i en all-in situation :D

Jag tittar bort på mitt 7CS-bord och helt plötsligt är jag under average. Får AK på CO med cirka 12big blind. 3x:ar. Alla foldar till BB som trycker för 3x till. Jag synar. Han har Q4. Klonkar 4a på flopp och Q på turn så jag ligger pyrt till. Handen efter, sb limpar, jag har K10 och trycker. Han foldar. Handen efter det, får A3off på sb och alla foldar och jag trycker och bb har 2 big blinds och foldar(!). Handen efter vill jag steala men killen till högern verkar fatta vad jag sysslar med och raisar före. Attans!!! En kille miniraisar early och jag har AA. Sweet. Trycker för 5 big blinds till (det kanske inte stämmer men nånstans steala jag väl upp mig). Han tänker och synar med KQo. Bra jobbat!!!

Ligger helt plötsligt lite bättre till och vi närmar oss cash. Kritisk hand:

Late mid limpar. Button all-inar för 4x till. Jag har 10 10 på sb och movar för 14x. Limper synar med KJ, button har AJ. Kung på flopp och limperns spel är plötsligt grymt (eller vänta nu...). Så jag är nästan ute igen. Gör ett desperat move med 82s från CO och kommer undan med det. Stealar handne efter med AJ. Blindsen kommer runt och jag blir tvungen att syna en all-in med AT. Han har 77. Floppen 654 eeeeeeeh. Turn A. Sweet. Har lite spelrum och bestämmer mig så klart med att försöka steala med 42o två händer senare. Tyvärr movar button på min raise. Jag tänker länge, foldar och skriver "AJ" i chatten. Han "Me2" :P

Vill göra ett spel med 44 direkt efter, men det känns som att jag inte har rätt image för att göra det (mid mid). UTG så plockar jag upp AK och 3xar. Midpositionsnubbe movar och det är basically turneringen för min del där. Jag tänker "Jag kommer bli så utdragen nu." men inser snabbt att om det finns några pokergudar så lär de vara fett trötta på sånt obefogat whinande. Tur är en del av spelet liksom. Jag synar, möter AQ och min hand håller.

Handen efter utg-allinar en snubbe och jag har AK igen. Alla foldar till sb som synar och jag borde trycka men spelar friendly (det är topp20 nu av 250 startande) när jag antagligen inte bör göra det. Floppen är A45. Check, check (här ska jag bara betta men jag är dum i huvet och släpper ett kort gratis). Turn 2. Check, check. River 5. Check och jag cepecheckar igen. Sb visar 77, kommer inte ihåg utg men jag vinner iaf och är plötsligt i chiplead.

Med 14 spelare kvar blir jag flyttad till andra bordet. Visar sig att jag och en annan snubbe leder rätt stort över resten. Så jag bestämmer mig för att spela en stor hand mot honom så klart. Har J2 på CO och bestämmer mig för att steala. Big stack på button synar. AJ3 på floppen. Jag träffar ju lite så jag känner att jag borde betta. Bettar 2/3. Tyvärr äger han mig och raisar. Ugh. Fold. Nere på average igen.

Tiden går för fort när man har roligt, eller så var det en speedturnering (kanske en kombo). Final table och jag är rätt shortstackad med 6-7 big blinds. CO raisar 2x. Jag har AT på knappen och trycker. Han tänker och synar med A7. Floppen AJT ... sweeeeeet. Turn 2, River J :(

Hade jag vunnit den hade jag varit med i matchen igen, nu blir jag istället tvungen att göra en gamble med K3s med två limpers (mid och sb) men det löser sig.

7 spelare kvar. Midpos raisar upp det. Får 10 10 på button och gör en enkel all-in. Han har väl nästan odds för att syna, så han gör det med A9off.

Q108 på floppen, turn 7, river 6 gaaaah.

Oh well, gratis är gott och hade jag inte haft tur i början hade jag ändå inte kommit så långt och varit .... 67$ rikare.

• 2 weeks later...
Postad

glömde bort att jag hade 65$ på expekt men så bestämde jag mig för att göra något åt saken ... spela upp till 100$ och ta ut eller busta.

Speedturre 5$ ... heads-up med 5bb var så limpar han och jag checkar 92off. FLoppen är TT3, check till honom. Han minibettar, jag raisar all-in. Han tänker och gör sedan en amazing call med 74s (inget backdoordrag). Turn blank, river 4 :P

Aja, en "liten" vinst där iaf

Spelar sedan en 22a och en 11a. I 22an så närmar jag mig cash. En snubbe 3xraisar utg och har 15 bb kvar. Jag synar med runt 25-30 bb med 77. BB synar. FLoppen är KJ7 rainbow. BB checkar, snubben bettar alldeles för lite, jag bestämmer mig för att floppen är okej och synar bara. BB movar, utg movar ... jag funderar och synar. BB har AK och utg har AQ??!!? Han var inte potcommited btw. Turn blank, river T. Åker på en flip några varv senare när jag är shortstacked. I 11an bluffar jag bort mig men det är väl sånt som händer om man vill bluffa (att man åker dit då och då).

Spelar lite PLO8 med resterande 18$. De suger men vill typ aldrig dega inte ens när de har nutsen och jag är villig att betala av med sämre. Plussar 2$. Yay, I'm good.

Inser att jag anmält mig till en till 22a och börjar spela den. Vi närmar oss cash. Snubbe miniraisar i mid med 15big blinds kvar i stacken. Jag har AJoff och synar. Två synar bakom (en av dem är bb) och vi ser en rolig flopp, JT3 rainbow. BB checkar, snubben movar in för 2xpott. Jag tänker och inser att jag verkligen inte är död om jag synar (halv average och blindsen är tröga på expekt) så jag synar. Övriga foldar. Han har KJoff. Turn 9, river Q. Känns som att jag "betalat" för min AT nu :P

Åker senare när jag movar från sb med 6 big blinds med Q8off och den tighta horan på bb har QQ.

BR:19.68$

• 2 months later...