Ekenstar Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 MP2 är ingen jättebra spelare, kan överspela vissa händer ibland (som AAxx). UTG ($101.70) MP1 ($41.15) MP2 ($101.20) CO ($15.50) Hero ($84.65) SB ($50.80) BB ($87.95) Preflop: Hero is Button with UTG calls $0.50, 1 fold, MP2 calls $0.50, CO calls $0.50, Hero raises to $2, 2 folds, UTG calls $1.50, MP2 calls $1.50, CO calls $1.50. Höjer preflopp på knappen. Flop: ($8.75) (4 players) UTG checks, MP2 checks, CO checks, Hero bets $8.35, UTG folds, MP2 calls $8.35, CO folds. Top tvåparet på floppen, bara att betta pott när det checkas till mig Turn: ($25.45) (2 players) MP2 checks, Hero?? Jag får ett öppet stegdrag men en stege är nu möjligtvis ute. Hur betta? Eller ska jag checka och ta ett gratiskort? Jag kan ju ha bäst hand, då känns det ju lite fel att checka. Men inga som helst färgdrag ute så han kan mycket väl haft ett stegwrap/drag på floppen, vad skulle han annars kunna ha haft? Hur göra? Citera
Ekenstar Postad 30 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2006 MP2 är ingen jättebra spelare, kan överspela vissa händer ibland (som AAxx). UTG ($101.70) MP1 ($41.15) MP2 ($101.20) CO ($15.50) Hero ($84.65) SB ($50.80) BB ($87.95) Preflop: Hero is Button with UTG calls $0.50, 1 fold, MP2 calls $0.50, CO calls $0.50, Hero raises to $2, 2 folds, UTG calls $1.50, MP2 calls $1.50, CO calls $1.50. Höjer preflopp på knappen. Flop: ($8.75) (4 players) UTG checks, MP2 checks, CO checks, Hero bets $8.35, UTG folds, MP2 calls $8.35, CO folds. Top tvåparet på floppen, bara att betta pott när det checkas till mig Turn: ($25.45) (2 players) MP2 checks, Hero?? Jag får ett öppet stegdrag men en stege är nu möjligtvis ute. Hur betta? Eller ska jag checka och ta ett gratiskort? Jag kan ju ha bäst hand, då känns det ju lite fel att checka. Men inga som helst färgdrag ute så han kan mycket väl haft ett stegwrap/drag på floppen, vad skulle han annars kunna ha haft? Hur göra? Citera
jna Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Förmodligen skulle jag ha pottat i stridens hetta, men check-syn känns helt klart som ett ok spel. Han kan inte ha färgdrag och om du leder kan han inte ha många outs att dra ut dig med. Borde vara ganska liten risk att ett extra kort gynnar honom mer än dig. Citera
jna Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Förmodligen skulle jag ha pottat i stridens hetta, men check-syn känns helt klart som ett ok spel. Han kan inte ha färgdrag och om du leder kan han inte ha många outs att dra ut dig med. Borde vara ganska liten risk att ett extra kort gynnar honom mer än dig. Citera
jna Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Potta och se vad som händer. Det är ju så totalt gjutet att det är så man skulle ha spelat i verkligheten. Mer spännande med stora potter liksom . Citera
jna Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Potta och se vad som händer. Det är ju så totalt gjutet att det är så man skulle ha spelat i verkligheten. Mer spännande med stora potter liksom . Citera
snooker Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Såna här situationer tycker jag e svårast i Omaha.. Det man inte tänker på är att FI kan spela trissar på detta sett. Dvs inga reraise. allt för att mörka handen. Så nu när stegen kom här så kan han kanske lägga sin triss vid pott bett. Om du pottar synar du då vid omslag? Om du säger ja här så varför inte.. Om du säger nej så tror jag du har svaret på frågan..dvs checka efter han. Du får ju inte syn av sämre hand ändå här och utdragsmöjligheterna är inte stora då du drar till nötterna i de flesta fallen. Samt har fi sin stegen nu så kommer han beta river även om din stege kommer tror jag och du får betalt. Jag gillar att hålla potterna låga då jag inte har nötterna och är osäker på vad fi har..Hatar att bli reraisad när jag inte har nötterna. Citera
snooker Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Såna här situationer tycker jag e svårast i Omaha.. Det man inte tänker på är att FI kan spela trissar på detta sett. Dvs inga reraise. allt för att mörka handen. Så nu när stegen kom här så kan han kanske lägga sin triss vid pott bett. Om du pottar synar du då vid omslag? Om du säger ja här så varför inte.. Om du säger nej så tror jag du har svaret på frågan..dvs checka efter han. Du får ju inte syn av sämre hand ändå här och utdragsmöjligheterna är inte stora då du drar till nötterna i de flesta fallen. Samt har fi sin stegen nu så kommer han beta river även om din stege kommer tror jag och du får betalt. Jag gillar att hålla potterna låga då jag inte har nötterna och är osäker på vad fi har..Hatar att bli reraisad när jag inte har nötterna. Citera
Djens Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Vill du vinna en stor pott så potta, vill du riskera att bli utbluffad ur en liten pott så checka. Citera
Djens Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Vill du vinna en stor pott så potta, vill du riskera att bli utbluffad ur en liten pott så checka. Citera
snooker Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 fan Djens.. Hur kan du säga det så bra med en så kort mening Måste lära mig att inte skriva roman.. Citera
snooker Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 fan Djens.. Hur kan du säga det så bra med en så kort mening Måste lära mig att inte skriva roman.. Citera
snooker Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 "Det är ju så totalt gjutet att det är så man skulle ha spelat i verkligheten. Mer spännande med stora potter liksom ." Spännande kanske men stor tiltfaktor när man torskar hehe.. Citera
snooker Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 "Det är ju så totalt gjutet att det är så man skulle ha spelat i verkligheten. Mer spännande med stora potter liksom ." Spännande kanske men stor tiltfaktor när man torskar hehe.. Citera
snooker Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Glömde säga att beslutet beror också på fi och hur han brukar spela..Man läser rätt så snabbt hur folk gör i vissa situationer.. Citera
snooker Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Glömde säga att beslutet beror också på fi och hur han brukar spela..Man läser rätt så snabbt hur folk gör i vissa situationer.. Citera
Ekenstar Postad 1 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2006 Jag checkade. Han borde ha en bättre hand än min och jag tror inte han hade foldat den om jag bettat. Har han ingenting så ligger han ju långt efter och jag tror inte att han var så bluffbenägen. En sjua kom på rivern och jag bettade ca 2/3 pott när han checkade till mig. Han foldade ganska omgående. Citera
Recommended Posts