Gå till innehåll

FL & MTT - Grindaren är tillbaka med en mindre BR


Grindaren

Recommended Posts

Halloj pokerentusiaster! Välkommen till Grindarens hörna, spelar du FL bjuder jag på kaffe!

 

:club::diamond:Om mig :heart::spade:

Jag är 19år och har spelat poker sedan jag var 16-17år. Har alltid spelat Texas Hold'em NL, först freerolls och sen när jag fyllde 18 började jag sätta in pengar och spela cashgames. Det gick alldeles utmärkt ett tag men en dag slog det slint och jag gulade hela rullen.

 

Tog då en välbehövlig paus på tre månader från pokern. För någon månad sedan satte jag in $100 och lyckades öka rullen med 700% på någon vecka. Sen slog tilten till, dock så lyckades jag sansa mig innan det var försent och jag kunde plocka ut $400. Detta var för två veckor sedan, några dagar senare åkte jag ner till västkusten. Där nere läste jag klart boken Small Stakes Hold'em (ingen dator och endast 1an 2an 4an) och tanken slog mig att pröva FL, det krävs trots allt mer skicklight i FL än vad jag tidigare trott.

 

Jag spelar för närvarande Texas Hold'em FL SH och ser ni mig spela en NL Headsup så håller jag på att tilta då ska ni gå in på det bordet och säga "Skärp dig för i helvete du har en dagbok att ta hand om nu". Jag nickar Goofy-_- på SvS

 

:club::diamond:Dagboken :heart::spade:

Dagboken är tänkt som ett ställe där jag kan skriva ner mina resultat dag till dag vecka till vecka osv. Här kommer jag även posta intressanta, kluriga och roliga händer där ni kan peka ut vad jag gör bra respektive dåligt allt för jag ska kunna förbättra mitt spel.

 

:club::diamond:Bankrullen :heart::spade:

Satte in 500kr på SvS för ett par dagar sedan som i skrivande stund ligger på 1307kr. Den lägsta nivån jag ska spela på 5/10 FL jag ska ha minst 300BB för den nivån jag ska spela (undantaget 5/10).

 

5/10 /// 0-6000

10/20 /// 6000-12000

20/40 /// 12000+ Men kommer förmodligen byta sida om/när jag når denna nivå.

 

Start: 1307kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 86
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det jag har lärt mig än så länge är att man aldrig ska slowspela i FL men kunde detta varit undantaget? Bettade för att det fanns steg+färgdrag ute.

 

Hand #34183333 vid bordet: Fiona 3

Startad: Tue May 30 19:56:45 2006

 

matilda sitter på plats 1 med 537.25

Goofy-_- sitter på plats 2 med 242.25

Sillen sitter på plats 3 med 0.00

Tobias123 sitter på plats 4 med 717.30

sirvas sitter på plats 5 med 243.55

 

Tobias123 satsar s mörken 5.00

 

Tobias123: --, --

sirvas: --, --

matilda: --, --

Goofy-_-: 5d, 5s

 

Pre-flop:

 

sirvas: Lägger mig

matilda: Lägger mig

Goofy-_-: Syna 5.00

Tobias123: Passa

 

Flop (Board: 2c, 5c, 3h):

 

Tobias123: Passa

Goofy-_-: Satsa 5.00

Tobias123: Lägger mig

 

Goofy-_- vinner potten på 9.75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar jag för aggressivt? Här är en hand jag inte vet om jag gjorde rätt eller fel eller kanske både och?

 

Hand #34185395 vid bordet: Fiona 3

Startad: Tue May 30 19:59:04 2006

 

matilda sitter på plats 1 med 529.75

Goofy-_- sitter på plats 2 med 297.10

Sillen sitter på plats 3 med 197.50

Tobias123 sitter på plats 4 med 712.05

sirvas sitter på plats 5 med 198.55

 

Goofy-_- satsar s mörken 5.00

matilda satsar l mörken 2.50

 

matilda: --, --

Goofy-_-: Ah, 5h

Sillen: --, --

Tobias123: --, --

sirvas: --, --

 

Pre-flop:

 

Sillen: Lägger mig

Tobias123: Lägger mig

sirvas: Syna 5.00

matilda: Syna 5.00

Goofy-_-: Passa

 

Flop (Board: 5s, 7h, 2s):

 

matilda: Satsa 5.00

Goofy-_-: Höj 10.00 höjer för att få ut försöka få sirvas att folda vilket bör öka mina chanser att vinna potten.

sirvas: Syna 10.00

matilda: Syna 10.00

 

Turn (Board: 5s, 7h, 2s, 4s):

 

matilda: Passa

Goofy-_-: Satsa 10.00 Tror att jag leder i detta läge och passar jag (för att jag är rädd för att någon kan ha sjuan) så kan jag torska på gratiskortet.

sirvas: Syna 10.00

matilda: Syna 10.00

 

River (Board: 5s, 7h, 2s, 4s, Qh):

 

matilda: Passa

Goofy-_-: Passa passar med tanken att syna en bet och folda mot bet/raise

sirvas: Passa

 

Showdown:

 

matilda visar: 6c, Ac (högsta kort ess)

Goofy-_- visar: Ah, 5h (par i femmor)

sirvas visar: 5d, Kd (par i femmor)

 

Huvudpott:

Goofy-_- vinner potten på 73.15 med par i femmor, ess sidokort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle checkat turn och foldat mot ett eventuellt bet från sirvas. Han synar två bet på floppen, detta betyder i många fall ett drag. Alla möjliga drag han kan ha haft (Färgdrag, öppet stegdrag och hålstegdrag) sitter på turnen. Risken finns också att han sitter med en felspelad sjua eller ett slowspelat set. Mardrömskort på turn med andra ord.

 

Lycka till med dagboken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MartinNuts:

 

Mjo, men jag gav inte direkt den synen någon respekt då jag sett han syna med lite allt möjligt tidigare (borde kanske berättat det). Så jag trodde fortfarande att jag hade bästa handen. I värsta fall då att någon hade 7an, men färgen tänkte jag knappt på. Men du har nog rätt att 4s var lite farligare än vad jag själv tyckte vi det tillfället. Tänkte mest "bra ett kort under 5" om jag ska vara ärlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen har gått riktigt bra. Det började lite tungt med flera med att jag blev utdragen en hel del. Sen har det gått riktigt riktigt RIKTIGT bra. Har fått betalt i nästan varenda hand jag haft något och knappt någon badbeat på eftermiddagen.

 

29/5 1307kr

30/5 2154kr +847kr

 

Hoppas trenden håller i sig :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar jag för aggressivt? Här är en hand jag inte vet om jag gjorde rätt eller fel eller kanske både och?

Du ska höja preflopp men annars tänker och spelar du helt rätt.

 

Att höja preflopp med A5s på BB känns inte som ett ev+ spel oavsett hur många som limpat. Men kan jag ha fel angående det?

 

Har spelat lite imorse och det gick sådär. Hamnade på +15kr ungefär. Fanns en hand jag ville posta här men lyckades sjabbla bort den tyvärr :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att höja preflopp med A5s på BB känns inte som ett ev+ spel oavsett hur många som limpat. Men kan jag ha fel angående det?

Absolut inte oavsett hur många som limpat men ni är ju bara tre stycken med SB som completat. A5s är en stark hand där och du höjer värdet samtidigt som du tar kommandot. Normalt får du också effekten att nån lägger sig när du betar floppen och får ännu bättre läge HU i det här fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spydah:

Jo du kan nog ha rätt. Fast om alla skulle limpat skulle det fortfarande var bra att raisa då?

 

Blää hamnade i minitilt. Har aldrig varit speciellt bra på att multitabla så jag går ner till ett bord från och med nu tills det känns bra att spela fler igen. Vilket jag tror kommer ta ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand #34650133 vid bordet: Flisan 2

Startad: Wed May 31 15:29:32 2006

 

Goofy-_- sitter på plats 1 med 328.30

Igro sitter på plats 2 med 391.55

Tobias123 sitter på plats 3 med 1009.25

King_A sitter på plats 4 med 1915.20

stegu sitter på plats 5 med 527.05

 

Goofy-_- satsar s mörken 5.00

stegu satsar l mörken 2.50

 

stegu: --, --

Goofy-_-: 7h, 9d

Igro: --, --

Tobias123: --, --

King_A: --, --

 

Pre-flop:

 

Igro: Syna 5.00

Tobias123: Lägger mig

King_A: Syna 5.00

stegu: Syna 5.00

Goofy-_-: Passa

 

Flop (Board: 4s, 5d, 7c):

 

stegu: Passa

Goofy-_-: Satsa 5.00 Valet stod mellan check/raise eller beta ut, valde jag rätt?

Igro: Syna 5.00

King_A: Syna 5.00

stegu: Lägger mig

 

Turn (Board: 4s, 5d, 7c, 4c):

 

Goofy-_-: Satsa 10.00 Fyran skrämmer mig lite men väljer endå att beta ut. Rätt val?

Igro: Syna 10.00

King_A: Syna 10.00

 

River (Board: 4s, 5d, 7c, 4c, Qs):

 

Goofy-_-: Satsa 10.00 Tror ingen har 4an då skulle de nog raisat, damen är jobbig men har de träffat den så visst otur.

Igro: Syna 10.00

King_A: Lägger mig

 

Showdown:

 

Goofy-_- visar: 7h, 9d (två par, sjuor och fyror)

Igro visar: Ad, 7s (två par, sjuor och fyror)

 

Huvudpott:

Igro vinner potten på 82.90 med två par, sjuor och fyror, ess sidokort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uh... Spelat i 3timmar och plussat hela 2kr. Aldrig varit med om liknande berg o dalbana, första 20minuterna gick allt extremt bra och gick från 250 till 600 på bara ett par händer. Då mörkna korten och smådåligt spel blandat med skitkort fick mig att tappa till 80-90kr. Skärpte mig och korten blev bättre så jag spelade upp mig till 400 igen och där började skitkorten komma igen och gick ut från bordet med 252kr (satte mig med 250).

 

Nu blir det en frustationspaus från pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand #34650133 vid bordet: Flisan 2

Startad: Wed May 31 15:29:32 2006

 

Goofy-_- sitter på plats 1 med 328.30

Igro sitter på plats 2 med 391.55

Tobias123 sitter på plats 3 med 1009.25

King_A sitter på plats 4 med 1915.20

stegu sitter på plats 5 med 527.05

 

Goofy-_- satsar s mörken 5.00

stegu satsar l mörken 2.50

 

stegu: --, --

Goofy-_-: 7h, 9d

Igro: --, --

Tobias123: --, --

King_A: --, --

 

Pre-flop:

 

Igro: Syna 5.00

Tobias123: Lägger mig

King_A: Syna 5.00

stegu: Syna 5.00

Goofy-_-: Passa

 

Flop (Board: 4s, 5d, 7c):

 

stegu: Passa

Goofy-_-: Satsa 5.00 Valet stod mellan check/raise eller beta ut, valde jag rätt?

Igro: Syna 5.00

King_A: Syna 5.00

stegu: Lägger mig

 

Turn (Board: 4s, 5d, 7c, 4c):

 

Goofy-_-: Satsa 10.00 Fyran skrämmer mig lite men väljer endå att beta ut. Rätt val?

Igro: Syna 10.00

King_A: Syna 10.00

 

River (Board: 4s, 5d, 7c, 4c, Qs):

 

Goofy-_-: Satsa 10.00 Tror ingen har 4an då skulle de nog raisat, damen är jobbig men har de träffat den så visst otur.

Igro: Syna 10.00

King_A: Lägger mig

 

Showdown:

 

Goofy-_- visar: 7h, 9d (två par, sjuor och fyror)

Igro visar: Ad, 7s (två par, sjuor och fyror)

 

Huvudpott:

Igro vinner potten på 82.90 med två par, sjuor och fyror, ess sidokort.

 

Jag tycker du skall beta ut och folda mot raise. Sedan tycker jag att du checkar/foldar. Tycker inte det är värt att stoppa mer pengar i den handen. Vänta till något bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du skall beta ut och folda mot raise. Sedan tycker jag att du checkar/foldar. Tycker inte det är värt att stoppa mer pengar i den handen. Vänta till något bättre

 

När ska jag beta ut och folda mot en raise? Betar ut på alla gator..

Check/fold finns inte ens på kartan för mig (antar att du menar på river) det måste väl ändå vara för vekt i FL och ev- speciellt med tanke på pottstorleken? Check/syn kanske du menar eller är jag ute och cycklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen spelar väl sig självt ända till river.

 

Hand #34800758 vid bordet: Flisan 1

Startad: Wed May 31 19:24:22 2006

 

Strata sitter på plats 1 med 302.60

The Fisho sitter på plats 2 med 298.90

ticko sitter på plats 3 med 128.40

Goofy-_- sitter på plats 4 med 618.90

bjorssa sitter på plats 5 med 639.25

 

Strata satsar s mörken 5.00

bjorssa satsar l mörken 2.50

 

bjorssa: --, --

Strata: --, --

The Fisho: --, --

ticko: --, --

Goofy-_-: 9c, Js

 

Pre-flop:

 

The Fisho: Syna 5.00

ticko: Lägger mig

Goofy-_-: Syna 5.00 Lös syn av mig.

bjorssa: Syna 5.00

Strata: Passa

 

Flop (Board: Qh, 10c, Ks):

 

bjorssa: Satsa 5.00

Strata: Syna 5.00

The Fisho: Syna 5.00

Goofy-_-: Höj 10.00

bjorssa: Syna 10.00

Strata: Syna 10.00

The Fisho: Syna 10.00

 

Turn (Board: Qh, 10c, Ks, 6c):

 

bjorssa: Passa

Strata: Passa

The Fisho: Satsa 10.00

Goofy-_-: Höj 20.00

bjorssa: Syna 20.00

Strata: Lägger mig

The Fisho: Syna 20.00

 

River (Board: Qh, 10c, Ks, 6c, Jh):

 

bjorssa: Passa

The Fisho: Passa

Goofy-_-: Satsa 10.00 Valde att betta här för att jag tänkte att det finns en minichans att någon med 9an lägger sig samt ifall ingen sitter på A så finns det stor chans att de synar ändå. Borde jag checkat eller gjorde jag rätt som riskerade reraise?

bjorssa: Syna 10.00

The Fisho: Syna 10.00

 

Showdown:

 

Goofy-_- visar: 9c, Js (stege med högsta kort kung)

 

Huvudpott:

Goofy-_- vinner potten på 146.25 med stege med högsta kort kung

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ska jag beta ut och folda mot en raise? Betar ut på alla gator..

Check/fold finns inte ens på kartan för mig (antar att du menar på river) det måste väl ändå vara för vekt i FL och ev- speciellt med tanke på pottstorleken? Check/syn kanske du menar eller är jag ute och cycklar?

 

Du betar ut på flop för att se hur de andra agerar.

Får du en re raise mot dig anser jag inte att det är värt att gå vidare. Visst han kan bluffa, men vill du betala 2.5BB för att se dig slagen?

 

Jag menade check fold. Om du inte kan folda så kommer det bli dyrt i längden:)

 

Du är slagen av så många händer här. Har någon synat med pp 88-> är du slagen. A4, är du slagen. 24 Är du slagen, A7 är du slagen, K7 är du slagen osv.

 

Egentligen skall du bara checka floppen och se om någon betar, isf fold.

 

jag tror inte detta är ett vekt spel, jag tror det är ganska smart.

 

Många försvarar sina blinds alldeles för ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ska jag beta ut och folda mot en raise? Betar ut på alla gator..

Check/fold finns inte ens på kartan för mig (antar att du menar på river) det måste väl ändå vara för vekt i FL och ev- speciellt med tanke på pottstorleken? Check/syn kanske du menar eller är jag ute och cycklar?

Jag menade check fold. Om du inte kan folda så kommer det bli dyrt i längden:)

 

Du är slagen av så många händer här. Har någon synat med pp 88-> är du slagen. A4, är du slagen. 24 Är du slagen, A7 är du slagen, K7 är du slagen osv.

 

Mjo.. kanske det men det krävs ju inte direkt att jag vinner många gånger, räcker med att jag vinner 1/6.5ggr (om jag check/synar eller betar och får syn) för att gå jämnt ut vilket jag tror jag kan göra på denna nivå. Men vi lämnar det här för nu är det mest gissningar... Om ingen kan räkna ut hur många ggr man kan uppskatta att vinna denna hand på denna nivån på SvS ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med en dagbok om 5/10 limit på svenska spel och att det går bra för dig. Spelar själv där och har sen förra veckan gått över för o lära mig limit. Kör för närvarande på 2/4 och har varit o nosat på 5/10 en gång.

 

Hur anser du motståndet vara på 5/10? Ser även att du oxå råkat ut för berg o dalbanan.

 

Tycker du det är värt för mig som nybliven limitspelare att gå upp en nivå, eller ska man skaffa sig mer erfarenhet på en lägre och säkrare nivå? (bankrullen finns, men ingen direkt erfarenhet och limit skiljer ju sig markant från no limit)

 

Vad jag märkt när jag spelar på 2/4 är att folk nästan aldrig höjer. Folk kan sitta o syna ner en med kåk o allt och oftast om folk har bästa hand så synas det bara ändå. Är det likadant på 5/10 eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med en till NL spelare som gått över till FL :)

Motståndet på 5/10 är riktigt fiskigt, förmodligen lika fiskigt som på 2/4 men det kan jag inte svara på då jag endast spelat 5/10. Men finns bankrullen och du känner att du kan plussa så bör du gå upp i nivå så kan du tjäna lite mer pengar, det är inte alls svårt om man kan grunderna. :)

 

Men om du inte tror att du kan plussa så bör du stanna på kvar på 2/4. Enda anledningen att jag lirar på 5/10 som lägst är jag tror att jag kommer få svårt att hitta motivationen att lira så lågt som 2/4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...