Gå till innehåll

Hur kommer det gå för Sverige i Fotbolls VM?


medaljören

Hur går det för Sverige i VM?  

185 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur går det för Sverige i VM?

    • Går ej vidare från gruppen
    • Vidare från gruppen, förlust i åttondel
    • Förlust i kvarten
    • Förlust i semifinal
    • Förlust i finalen
    • VÄRLDSMÄSTARE!!


Recommended Posts

Snart är det dags, 10 dagar kvar. Vad tror vi om chanserna för Sverige? Vilket lag skräller rep floppar? Vilket lag står som VärldsMästare 8 juli?

 

Sverige tar sig vidare från gruppen, vinner åttondelen och "skräller" i kvarten men får det tufft i semi. Mitt tips. 4a. HOPPAS PÅ CHAMPIONER :D

 

England och Spanien gör ett bra VM medans Frankrike och tyskarna "floppar".

 

Finns väl bara 1 lag som kan vinna?

Brasilien

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker nog med en post ;)

 

Tror det kommer gå som vanligt för Spanien, de åker ur i gruppspelet/åttondelsfinal. England ser farliga ut och kommer nog nå kvartsfinalen iallafall. Sen tror jag itne på Argentina, de är alltid med i försnacket men lyckas aldrig och med Riquelme i laget tror jag inte det är omöjligt att de åker i gruppen. Sverige har kapacitet att nå kvartsfinal, om de ska gå längre måste de nog ha lite flyt. Brasilien är favoriter, med all rätt, behövs väl inte sägas något om dom. Ska bli kul att se hur det går för Holland/Tyskland, tror inte det är omöjligt att de går långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Potential att nå kvartsfinal, har inte helt koll på motstånd i åttondelen (Tysklands grupp har jag för mig). Dock så ser ju försvaret skakigt ut, plus att väldigt många spelare har haft ett svagt år. Ärligt talat så tror jag vi får det svårt att ta oss vidare ifrån gruppspelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att Sverige med nöd och näppe klarar sig vidare från gruppspelet men i åttondelen blir Tyskland för svåra. Vi har helt enkelt för dålig backlinje. Vill inte ens tänka på vad Joe Cole kommer göra med Mikael Nilsson...

 

Man kan ju inte vara så tråkig så man tippar på att Brasilien vinner, så jag säger Spanien. De måste ju lyckas nån gång.

 

Fast den 8:e juli kommer Brasilien fortfarande stå som världsmästare eftersom finalen spelas den 9:e ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sveriges grupp ser ju rätt lugn ut. Varken Paraguay eller Trinidad & Tobago har varit särskilt vassa i genrepen.. fast samtidigt var Sverige lite svajigt mot Finland också. :? Men ja, Sverige borde ha en god chans att gå vidare. Där tror jag de kan skrälla lite mot Tyskland eller Polen. Sen åker vi snöpligt ut dock. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte dom tar sig vidare ur gruppen. För övrigt hejjar jag på Holland!

Håller med, sverige var inte bra mot finland på ullevi, tror de vinner mot Trinidad som har det sämsta försvar man skådat, men mot england får vi jävligt svårt. Det hänger nog på Paraguaymatchen, men jag tror inte sverige räcker till där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte dom tar sig vidare ur gruppen. För övrigt hejjar jag på Holland!

Håller med, sverige var inte bra mot finland på ullevi

Fast mot Finland mönstrade ju Sverige en riktig B-trupp, typ bara backarna och halva mittfältet är väntade i startelvan.. :D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte dom tar sig vidare ur gruppen. För övrigt hejjar jag på Holland!

Håller med, sverige var inte bra mot finland på ullevi

Fast mot Finland mönstrade ju Sverige en riktig B-trupp, typ bara backarna och halva mittfältet är väntade i startelvan.. :D

Med det laget borde de ändå slagit FINLAND.. lol..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att Tjeckien tappat mycket sedan EM. EM var dom helt klart grymma, och fastän dom torksa mot "libero-defensivt-äckliga-Grekland" var Tjeckien ändå det laget som var bäst i mina ögon.

 

Kroatien är faktist inte så tokiga ändå. Möjligen är jag färgad av att vara kroat men... Kroatien har ett väldigt duktigt lag nu. Helt klart bästa årgången sedan VM 98 med guldgenarationen.

 

Enda som känns osäkert, är målvaktsplatsen. Men hoppas Butina/Pletikosa kan göra som Ladic gjorde under VM 98. Vissa elaka röster säger att Ladic var duktig en månad av sin karriär, resterande tid av karriären var han värdelös.

 

Försvaret känns som ett av europas starkaste. Simunic, Tudor och Robert Kovac anser jag alla som VÄLDIGT duktiga spelare.

Yttermittfältarna är grymma. Babic i Leverkusen samt Srna i Shaktar Donetsk.

Men mycket hänger på att spelfördelaren Niko Kranjcar är i form, och det får man sannerligen hoppas.

 

Förrut kändes försvaret som våran starkaste lagdel, men sen träningsmatcherna har jag nästan omvärderat mig.

Anfallet känns väldigt starkt. Prso som är perfekt för våran spelstid, och sedan målkungen från Bremen Klasnic.

Reserverna går inte heller av för hackor.

Olic, som en gång i tiden var ryska ligans dyraste värvning ever, kan springa ut och in på brassarnas försvar, och Balaban är en trogen målskytt i landslaget.

 

Nu väntas bara att folk ska bomba in bet på Kroatien som vinnare av VM. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att Tjeckien tappat mycket sedan EM. EM var dom helt klart grymma, och fastän dom torksa mot "libero-defensivt-äckliga-Grekland" var Tjeckien ändå det laget som var bäst i mina ögon.

 

Kroatien är faktist inte så tokiga ändå. Möjligen är jag färgad av att vara kroat men... Kroatien har ett väldigt duktigt lag nu. Helt klart bästa årgången sedan VM 98 med guldgenarationen.

 

Enda som känns osäkert, är målvaktsplatsen. Men hoppas Butina/Pletikosa kan göra som Ladic gjorde under VM 98. Vissa elaka röster säger att Ladic var duktig en månad av sin karriär, resterande tid av karriären var han värdelös.

 

Försvaret känns som ett av europas starkaste. Simunic, Tudor och Robert Kovac anser jag alla som VÄLDIGT duktiga spelare.

Yttermittfältarna är grymma. Babic i Leverkusen samt Srna i Shaktar Donetsk.

Men mycket hänger på att spelfördelaren Niko Kranjcar är i form, och det får man sannerligen hoppas.

 

Förrut kändes försvaret som våran starkaste lagdel, men sen träningsmatcherna har jag nästan omvärderat mig.

Anfallet känns väldigt starkt. Prso som är perfekt för våran spelstid, och sedan målkungen från Bremen Klasnic.

Reserverna går inte heller av för hackor.

Olic, som en gång i tiden var ryska ligans dyraste värvning ever, kan springa ut och in på brassarnas försvar, och Balaban är en trogen målskytt i landslaget.

 

Nu väntas bara att folk ska bomba in bet på Kroatien som vinnare av VM. :D

Du lyckades inte övertyga mej iaf :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja tror svenskarna har en bra chans att gå vidare i gruppen sen handlar det om vem dom får i åttondelen,tror polen blir livsfarliga i tyskarnas grupp så ,min mening e att hellre tyskland än polen,ja tror vi kan ta oss till en kvartsfinal.

 

Vem som vinner...Brassarna..komplett lag från top till tå..

Men ja tror även italien kan utmana om dom nu ska spela lite anfallsfotboll o inget-backahemefter1-0ledning spel.

 

sen har vi serberna som spelar galant teknisk fotboll me en ung hungrig trupp..

 

ja har satsat ett par hundra att italien vinner o 3000 på brasilien..

sen lite för skojs skulle 200 på serberna ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...