Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej.

Den site jag spelar på går nu in med en promotion och lägger drygt 64000 kr i potten för en stor freroll turnering.

Turneringen går till som så att varje kväll i 20 dagar körs det gratis turneringar med en pott på 300$. Vinnaren varje kväll får en plats i storfinalen den 26/12 där 2000$ står på spel.

Siten är ganska ung i pokersammanhang och jag räknar inte med mer än ett par hundra spelar per kväll. Dessutom är det många som INTE har pokerbakgrund vilket gör chanserna stora för de som har lite grundkunskap.

Jag räknar med att kunna spela 12-16 av de 20 kvällsturneringarna och jag undrar vilken strategi man ska ha.

Spela tight som jag brukar? (hamnar då ofta på plats 2-10) eller ösa på och vara mer aggresiv, den kvällen jag lyckas kommer jag troligtvis vinna?

Andra tips?

/Erik Ohlsson

Postad

Tror bestämt jag läst någonstans att såna här sidor inte får nämnas på detta forumet.

Det intressanta var hur man bör tänka på ett sådant upplägg..

/Erik

Postad

Inga problem om det är en pokersite. Det är affliate-siter som inte är populära här. Du får väl spela som vanligt antar jag, om det nu är så många nybörjare med är det ju bara vänta på dina händer, action och syner lär du få ändå som alltid i freerolls och bygga upp stacken sakta men säkert.

Postad
Inga problem om det är en pokersite. Det är affliate-siter som inte är populära här.

Och för att förstå varför är det bara att titta på exempelvis rec.gambling.poker. Plus att vi har haft en hel del fuffens med folk som gett sig på att fråga om den fantastiska affiliatesiten x under falsk identitet, när de i själva verket varit ägaren till site x och dessutom postat under samma identitet på forumet. Plus att det också varit strul med affiliatedealer där affarna inte betalat ut.

Postad
Ok. Men vad menar ni med affiliates?

Folk som får betalt av siten för att spelare som de på något sätt hänvisar ditt signar upp. Det är inte så mycket att vi tycker att alla affar är jordens avskum, som att det finns en hel del affar som är det. Vi försökte ha en öppen policy för sånt här och vipps spred det sig fint spam till forumets alla delar.

Man kan posta affelänkar på två sätt, dels genom att posta en länk till siten med en kod inbäddad, och dessa länkar hugger vi på direkt, samt även genom att länka till en site vars i stort sett enda funktion är att få spelare att signa upp på pokersiter. Däremot så är det helt ok att länka till en site med affelänkar som faktiskt har någon användbar funktion som artiklar, guider, recensioner, HH-konverterare, mm.

Men det blir väldigt off-topic nu. Apropå hur du ska spela frirullar så beror det lite på hur kul du tycker det är att spela en frirulle, jag tycker inte att det är så kul och måste ha en hyffsad timlön för att det ska vara värt besväret. Alltså blir min taktik att gå all-in på varje hand tills jag antingen torskar eller får en stack som ger mig tillräckligt stor förväntan för att det ska vara värt att spela seriöst.

Jag får dock inte intrycket att du är i den sitsen utan istället vill veta hur du kan maxa din förväntade vinst per rulle. Och det beror ju jäkligt mycket på, nybörjare ger oftast bort marker genom att beta för lite och syna för mycket, om du ska utnyttja det så ska du ju dels dra en hel del, beta händer som par och tvåpar ganska hårt och inte alls bluffa. Dina motståndares beteende brukar dock förändras en hel del alltefter att turneringen fortskrider, när mörkarna börjar bli höga är det vanligaste felet att folda för mycket och beta för lite, vad det innebär är att det inte alls är samma värde i att syna med draghänder och du ska också minska ned ditt valuebetande med halvbra händer, däremot ska du bluffa och semibluffa ganska mycket.

Postad

Ska göra mitt bästa och hoppas på att hamna bland de tolv bästa (prispott) några av kvällarna och kanske förhoppningsvis lyckas vinna en kväll så att jag kommer med till finalbordet.

/Erik

• 2 weeks later...