Bernt Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Undrar hur jag ska förhålla mig när tex ett tredje färgkort dyker upp på turn mot tex 2st "normala" NL50 spelare, om vi säger att jag sitter på toppar som jag betat pre och flopp. Ska jag normalt sett fortsätta att beta, då för info och lägga mot omslag och också för värde om dom synar ner en med mellanpar? Säg att jag har tvåpar vid en liknande situation, fortsätta beta på turn men vad göra vid omslag? Finns det något vettigit i att då INTE beta med tvåparet eftersom man har svårare att lägga mot en raise? Citera
cOP Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Varför skulle det vara svårare att folda tvåpar än ett par om du sätter fi på färg/stege? Set kan jag hålla med om är svårare att vika eftersom chansen att fylla ett hus inte är helt obefintlig. Men tvåpar? Citera
Bernt Postad 29 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2006 Varför skulle det vara svårare att folda tvåpar än ett par om du sätter fi på färg/stege? Set kan jag hålla med om är svårare att vika eftersom chansen att fylla ett hus inte är helt obefintlig. Men tvåpar? För att Fi kan ha en gankska bred HD på dom lägre nivåerna och tex ibland slå om turn med TP från flopp. Citera
brut Postad 31 Maj , 2006 Rapport Postad 31 Maj , 2006 Ofta är det nog bäst att checkfolda. Det beror ju lite på hur budgivningen har gått till pre och på flopp och readen på HD pre på opp. En syn på floppen är ju ofta monster eller drag oavsett vilket är du körd. Oavsett om du har par eller 2-par. Citera
Bernt Postad 31 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2006 Checkfolda om jag sitter ur pos på turn? Lägga mig mot bet på turn om jag sitter i pos, annars checka och checksyna bet på river? Citera
Gekko Postad 31 Maj , 2006 Rapport Postad 31 Maj , 2006 Det är ju de här som är problemet med att spela färdiga händer... Jag som alltid är tom har inte de, utan ser detta som en mycket bra bluff möjlighet, då fi måste ha stege eller färg för att syna. Citera
Recommended Posts