Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur gör man med AK här utan ngn read?

Eftersom han limp synar luktar det set?

Seat 1: ashleybb ($76.20 in chips)

Seat 2: Mind2Break ($109.50 in chips)

Seat 3: Artychen84 ($184.70 in chips)

Seat 5: w0mbat ($121.20 in chips)

Seat 6: Claude_X ($159.50 in chips)

Seat 7: bluffindrunk ($62.55 in chips)

Seat 8: _xupypg_ ($29 in chips)

Seat 9: Maverfis ($98.30 in chips)

Seat 10: Michiman23 ($88.95 in chips)

Mind2Break was dealt A K (minns inte färgerna) offsuit iaf.

ANTES/BLINDS

Mind2Break posts blind ($0.50), Artychen84 posts blind ($1).

PRE-FLOP

w0mbat folds, Claude_X calls $1, bluffindrunk folds, _xupypg_ folds, Maverfis folds, Michiman23 folds, ashleybb folds, Mind2Break bets $4, Artychen84 folds, Claude_X calls $3.50.

FLOP [board cards 9H,6S,KS ]

Mind2Break bets $7, Claude_X bets $25, Mind2Break folds.

kika gärna i min dagbok om fullring spel NL för mera HH, vore kul

med lite snack från fullring spelare, även SH :D

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=28785&postdays=0&postorder=asc&start=30

Postad

Jag vet inte vad som är rätt, knivig situation. Han representerar ju en hand som du i stort sett drar dött mot, och synar du floppen lär det kosta hela stacken att komma till showdown. Utan read är det kanske rätt att ge upp här.

Du är ju vek.

Ja, visst är det vekt att folda, men tappar du hela stacken med TPTK varje gång på ett fullring NL-bord mot en okänd fi?

Slowplayar dom inte alltid set på den nivån?

Nej.

Postad
Tveksamt om man hade orkat lägga AK där. Troligtvis är nog fold det rätta spelet dock.

Haha ok, om det rätta spelet är fold vad är då tveksamt/orkat att lägga?

Mmm har ingen aning, är nog 50/50 på set eller KQ? men jadu

Är det inte bättre och folda? investerat lite bara!

Sämsta spelet är väl att syna? Fold lr ställa?

Postad

8 :spade: 7 :spade:?

Eller K9 (kanske mer av en SH-hand), set eller KQ. Kan han "kolla var han står med en hand som KJs/KTs? Du riskerar väldigt mycket chips om du ställer och har fel, och om du leder lär han väl knappast syna, utom med 87s kanske? Syna kan man kanske göra om man sätter honom på endast par i kungar, då kommer han nog inte bomba om du betar ut turn igen. Enda handen du kan ställa mot är väl ett drag?

Postad
Tveksamt om man hade orkat lägga AK där. Troligtvis är nog fold det rätta spelet dock.

Haha ok, om det rätta spelet är fold vad är då tveksamt/orkat att lägga?

Mmm har ingen aning, är nog 50/50 på set eller KQ? men jadu

Är det inte bättre och folda? investerat lite bara!

Sämsta spelet är väl att syna? Fold lr ställa?

Syftade på mig själv. Spelar ofta mot tokfiskar och brukar då aldrig lägga en träffad AK. Blir rätt ofta stackad då oxå, men +EV känns det som. Skulle nog degat in och bett till hesse christo.

Postad

Hade en liknande här om dagen raisar 4bb med AK i tidigpos och endast

SB synar.

flop K5T regnbåge

han checkar, jag betar pott, han 3xar mitt raise, jag pushar, han synar

Jag förlorar mot T-setet

Nästan ett inköp på att jag inte orkar inte foldknappen.

Det här är så klart en i mängden men oftast när man på lägre nivåer

får en redig reraise i ansiktet med TPTK så är det nog fold som är +EV.

Postad

Var det på Party poker?

Jag tycker ni överskattar spelaren, när ni nu inte har en read. Mot en genomsnittlig Party-spelare på $100NL är handdistributionen för det spelet mycket bredare än de händer som har föreslagits. Vad sägs om A :spade: 8 :spade: eller K :heart: J :diamond: . Jag vet att jag inte hade lagt mig i alla fall. Fast man behöver ju inte ställa direkt. Man kan höja lite så att han kanske tror att han har fold equity genom att gå all-in (vilket han inte hade haft mot mig).

Postad

Asså kan fan sätta ett inköp på att du leder oftare än vad du ligger under där!.. Du leder väl circus 7/10 där skulle jag gissa på!!! Jag tror inte han limpar 9,9 .. enda vettiga handen är 6,6 men vad vet jag .. dem kan ju sitta med K,6 off där!

Postad
tippar på att du e uppe mot 2par.. fold...

en jäkligt sur sådan... om du inte är på tilt.. för då är det tokställ som gäller :lol:

Eftersom folk brukar limpa utg+1 med K 9 , K 6 och 9 6 på fullbord?

Jag röstar på set, men samtidigt är det ganska vekt att lägga här. Finns ju ett antal handkombinationer som Fi kan sitta på. Dessutom så finns chansen att det är en ren stöld av Fi.

Fan. Push it, push it real good..

Postad
tippar på att du e uppe mot 2par.. fold...

en jäkligt sur sådan... om du inte är på tilt.. för då är det tokställ som gäller :lol:

Jag röstar på set, men samtidigt är det ganska vekt att lägga här. Finns ju ett antal handkombinationer som Fi kan sitta på. Dessutom så finns chansen att det är en ren stöld av Fi.

Fan. Push it, push it real good..

Ser inte heller vilka tvåpar han kan ha. Du skulle inte kunna motivera varför du tror på det?

Postad

Limp, synar din raise på 4bb. Du betar $7 på flop, han slår om till $25 och du foldar. Kan det vara en 6-6, men med set vill man ju få betalt så varför skulle han spela den så agressivt?

Sätter nog han på ett 2par, så hade också foldat. Om han hade haft flushdrag så är det bara att gratulera.

Postad

Gör dom jävlarna ofta! så AK med prick A brukar inte hålla mot ex A60ff.

Men i detta fall, har investerat så lite i handen så...

Exakt! Samt K9s limpar han med och sen känner sig commitad och

synar 4bbpreflop... jag vet inte hur man ska göra riktigt...

Postad
Kan det vara en 6-6, men med set vill man ju få betalt så varför skulle han spela den så agressivt?

...och för att få betalt vill FI ha in mer pengar i potten, därav raise. Finns ju inget tydligare än steksyn, steksyn och miniraise alternativt all-in på River. Jag försöker alltid bygga pott så tidigt som möjligt med set.

Svår hand förövrigt, särskilt utan read på FI. Hero har ju inte investerat så mycket så jag lutar nog åt fold.