enhetsmatris Postad 28 Maj , 2006 Rapport Postad 28 Maj , 2006 Ni får ursäkta formatet, har inte lyckats hitta nån handkonverterare för WorldPX, tipsa gärna om ni känner till någon! ***** Hand history (v1.1) ***** Hand ID 37442035 0.50/1.00 Texas Hold'em (Split Limit) - GMT Sun May 28 22:36:10 2006 Table 'Rolled Up', 10 seats max, not started, Real money, Money game Seat 3 is the button. SmallBlind 0.25, BigBlind 0.50 Seat 0 (playing): Livermore Seat 1 (playing): pbillaa Seat 2 (playing): Goldleader Seat 3 (playing): aspartam Seat 4 (playing): willslck Seat 5 (sit out): littlesupra Seat 9 (playing): saleric willslck: Small Blind ($0.25) saleric: Big Blind ($0.50) ** Dealing Down Cards ** Dealt to aspartam: [ J:club: T:club: ] Livermore: Call ($0.50) pbillaa: Fold ($0.00) Goldleader: Call ($0.50) aspartam: Raise ($1.00) willslck: Fold ($0.00) saleric: Fold ($0.00) Livermore: Raise ($1.00) Goldleader: Call ($1.00) aspartam: Raise ($1.00) Livermore: Call ($0.50) Goldleader: Call ($0.50) Först och främst, är JTs en tillräckligt bra hand för att cappa med preflop här? ** Dealing Flop ** Community cards: [ Q:club: T:diamond: 5:club: ] Livermore: Check ($0.00) Goldleader: Bet ($0.50) aspartam: Raise ($1.00) Livermore: Call ($1.00) Goldleader: Call ($0.50) ** Dealing Turn ** Community cards: [ 6:heart: ] Livermore: Check ($0.00) Goldleader: Check ($0.00) aspartam: Check ($0.00) Tar frikortet. ** Dealing River ** Community cards: [ 8:spade: ] Livermore: Check ($0.00) Goldleader: Check ($0.00) aspartam: Check ($0.00) Bet på rivern? Inte mycket read på FI förutom att Goldleader verkar ha lösa starthandskrav, misstänker därför Qx. Citera
Hjort Postad 28 Maj , 2006 Rapport Postad 28 Maj , 2006 Först och främst, är JTs en tillräckligt bra hand för att cappa med preflop här? Nej. AA är löjligt överrepresenterat vid limp-reraise från tidig position preflopp. Särskilt när det bara är tre spelare kvar. Möjligen då som en informationsgrej, men inte heller det är så jättemotiverat eftersom du ändå blir tvungen att släppa JTs så pass ofta här. Det enklaste sättet att exploatera sånt här spel är helt enkelt att bara ta det lugnt istället för att aggra ut totalt när han ändå visat att han har en stark hand. Citera
jajo67 Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Ser ingen anledning till att cappa pre flop. raise på turn för frikort på draget hade jag oxå gjort. hade checkat ner på river ps det är full ring inte SH som det står i rubriken. Citera
Bjorn_ Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 0.50/1.00 Texas Hold'em (Split Limit) - GMT Sun May 28 22:36:10 2006Table 'Rolled Up', 10 seats max, not started, Real money, Money game Seat 3 is the button. SmallBlind 0.25, BigBlind 0.50 Hur kan bordet "Rolled Up" vara ett Texasbord? Skam att siterna inte har mer känsla än så... Först och främst, är JTs en tillräckligt bra hand för att cappa med preflop här? Defintivt inte. Speciellt inte mot en limp-reraise som oftast innebär ett överpar till dina kort. Syna och dra maximal nytta av implied odds. ps det är full ring inte SH som det står i rubriken. Dom är sex man som får kort i handen, det brukar väl anses som SH?!? /Bjorn Citera
jajo67 Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Dom är sex man som får kort i handen, det brukar väl anses som SH?!? sant missade det..... Citera
Hjort Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Dom är sex man som får kort i handen, det brukar väl anses som SH?!? Spelmässigt tycker jag det ligger betydligt närmare 10-manna än 3-manna. Citera
heltok Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 beta turn också, du kan ju ha bästa handen! vid check på turn, valuebet på river. Citera
Bjorn_ Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Dom är sex man som får kort i handen, det brukar väl anses som SH?!? Spelmässigt tycker jag det ligger betydligt närmare 10-manna än 3-manna. Håller med men sexmanna brukar ANSES som korthänt, hurivida det är vettigt eller inte har jag inte sagt något om. Ärligt talat så brukar jag inte bry mig speciellt mycket om hur många som sitter vid bordet. Öppnas handen t.ex. två steg från knappen så kvittar det ju egentligen om den gör det på ett fem, sex, tio eller t.o.m. tjugobord. Tar man crypto där jag spelar så har ofta tiomannaborde en flopps seen på ca 30% medans sexmannaborden oftast ligger närmare 60. Frågan är då om man igentligen kan säga att sexmannaborden är mer korthänt än tiomanna vad avser spelet? /Bjorn Citera
Recommended Posts