Gå till innehåll

Pokermaraton inatt


Zealous

Recommended Posts

Hade tänkt att spela ett litet pokermaraton inatt. Har jobbat mycket senaste tiden så har inte haft all tid i världen att spela poker men nu är jag ledig imorgon plus att jag införskaffat ett flack med Hustler och en hel del nudlar. Hade tänkt att ta en liten nap nu på 3-4 timmar för att starta upp vid 00,00 tiden och lira poker 24 timmar sträck, dock med mat pauser och annat nödvändigt. Får dock inte överstiga 2 timmar totalt (5 min per timme) . 4 bord för att komma tillbaka till "pokervärlden" samt att cleara mina bonusar som jag aldrig blir av med.

 

250$ Bonus på Betfred. Ca 1k händer kvar eller något trams. Tyvärr går inte den servern med PT så kan ej redovisa :(

 

200$ på Cryptologic. Tror knappast jag fixar hela bonusen inatt. Men iaf den första 100$ jag har där.

 

Målet med detta är också att känna mig stabilare vid FL Shorthanded borden. Får se ifall jag spelar 24h, är jag en förlorande spelar på FL så kan det bli rätt painfull :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för intresset :)

 

Ska bli kul att se hur många händer man får in i ett sådant här maraton. Bör väl ligga runt en 6000. Men jag kommer posta här med jämna mellanrum i mina pauser så ni kan se hur det går.

 

Vad är det längsta som ni själv har spelat förresten och hur måde/kändes det efteråt? Känns som att detta kan bli tufft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad är det längsta som ni själv har spelat förresten och hur måde/kändes det efteråt? Känns som att detta kan bli tufft.

 

Har som sagt kört upp emot 10 timmar i sträck, ett par gånger dessutom... Men jag har satt stopp för det nu. Det otäcka tycker jag är att man efter några timmar liksom tappar känslan för tid och rum och inte riktigt vet om man suttit i 2, 4 eller 8 timmar. Efteråt har man ganska duktigt ont i huvudet. Läste en artikel om folk som blir spelmissbrukare av dataspel etc och det lär vara en varningssignal när man tappar greppet om tid och rum. Ett tips är att lyssna på musik samtidigt. Då vet man i alla fall att det gått drygt en timme varje gång man behöver byta CD-skiva :D. När man sitter länge vid datorn bör man ju också tänka på att röra sig mycket, och inte låsa sig i samma statiska position under någon längre period. Då minskar risken för huvudvärk etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär.

 

Började faktiskt lite tidigare. 22:03 satte jag igång och avslutade nu min första 3 timmars period. 839 händer på Betfred och nu återstår det bara ca 300 raked hands utav bonusen. Det är snart avklarat :)

 

Dags att koka lite nudlar och sen fortsätta.

 

Total speltid: 3h00min

Totala händer spelade: 839

 

Mat/Drycker

Hustler: 1

Nudlar: 2 packet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant...! =)

 

Men hur ä resultatet i $ då kan ju va intressant. =) Och vilken nivå?

 

Tror du hinner fler händer än 6000... Jag körde hårt en dag på €1/2 och €2/4 (NL) på b2b för att gaina vip. 12h gav 2800 vip, dvs. händer rejkade min €0.35. 5 bord. Så på 24h och 4 bord borde du klara bra många mer händer än 6k.

 

Kör tills ögonen blöder, gl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis börjat med Shorthanded FL så grindar dom lite lägre nivåerna 0,25/0,50 och 0,50/1,00 just nu. Än så länge har det gått väldigt torrt. Första sessionen gick bra, men nu sen första "breaken" så har det gått åt tusan. Ingen flopp som träffat. Har fått kriga till mig potter med ett par etc. Aja, var bara ca 300 händer men ändå :)

 

Skall bara fixa ihop med HH från BetFred så kommer jag posta här.

 

Första sessionen med 845 recorded hands löd på 5,01bb/100 på 0,25/0,50 6max dock. +21$. Kommer dock vara lägre efter denna kalla sessionen efteråt.

 

Uppdatering kommer snart igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrivet: 2006-05-29 03:15:10

Har precis börjat med Shorthanded FL så grindar dom lite lägre nivåerna 0,25/0,50 och 0,50/1,00 just nu. Än så länge har det gått väldigt torrt. Första sessionen gick bra, men nu sen första "breaken" så har det gått åt tusan. Ingen flopp som träffat. Har fått kriga till mig potter med ett par etc. Aja, var bara ca 300 händer men ändå :)

 

Skall bara fixa ihop med HH från BetFred så kommer jag posta här.

 

Första sessionen med 845 recorded hands löd på 5,01bb/100 på 0,25/0,50 6max dock. +21$. Kommer dock vara lägre efter denna kalla sessionen efteråt.

 

Uppdatering kommer snart igen.

Antar att du sovit lite eller fortfarande sover...

Anyway, jag tänkte köra flera liknande pokermaraton i sommar. = spännande att läsa om dina erfarenheter då.

Min plan är då att spelapoker i 2-3 dagar (självklart sova, äta osv...) men poker 14-16 timmar/dygn borde vara rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha... Där small man allting pga man trodde man kunde vila ögonen i 5 minuter mellan 2 st pass i sin stol. :roll: Har dock ändå lirat i en 6-7 timmar på 11 timmar möjliga så jag ska fortsätta, får passera 18 timmar på 24 timmar iaf... Typiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket huvudvärk har du på en skala mellan ett och tio? Jag spelar hela dagen ibland och jävlar i havet vad ont i huvet man får efter en massa timmar.

 

Jag gjorde lite analys för ett tag sen av resultatet från mina långa sessioner (mer än två timmar utan paus) och de kortare och det var skrämmande. Att spela länge utan paus är definitivt -EV för min del i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips till er som tänker köra maraton 8-)

 

Om en kort sömnperiod inte skulle vara genomförbar kan man tillfälligt motverka trötthet genom att

 

byta arbetsuppgift

sätta sig obekvämt

ställa sig upp

gå en runda

släppa in frisk och sval luft

utsätta sig för buller (oregelbundet)

öka belysningens styrka

prata med arbetskamrater

 

Observera dock att den vakenhetshöjande effekten försvinner några minuter efter det att aktiviteten upphört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket huvudvärk har du på en skala mellan ett och tio? Jag spelar hela dagen ibland och jävlar i havet vad ont i huvet man får efter en massa timmar.

 

Jag gjorde lite analys för ett tag sen av resultatet från mina långa sessioner (mer än två timmar utan paus) och de kortare och det var skrämmande. Att spela länge utan paus är definitivt -EV för min del i alla fall.

 

Jag brukar inte få huvudvärk faktiskt, förutom i skolan när jag ville hem.

 

Har precis clearat bonusen på 250 på BetFred och här är lite stats från BetFred. Det är 6-max men det står inte bara. Notera även att ca 500-600 händer inte är inlagda eftersom jag ej fått dom :o

 

http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/betfred.JPG

 

Hur ser statsen ut för 6-max? JAg vet det är en mycket mycket liten sample size men man kan ju ändå se vart det leder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter $1 på att du inte klarar 24h. Låter fan omänskligt, är nog ganska EV- att spela sista 8h kan jag tänka mig. :)

 

Men lycka till, och som gibson sa vore det intressant att höra hur det går också.

 

He he.. sommaren 2004 på min semester regnade det konstant och jag lirade från ons fm till fre morgon, hade polare som kom hem med frukost, (frallor) lunch(dagens rätt) middag(pizza) + mkt coca-cola.. inte för jag var spec vass just då men jag tokplussade rakt ut och det var nog därför det gick såpass lätt att hålla sig vaken..

 

Det mest sjuka var att jag somnade runt 10 på fre morgon och vaknade klarvaken kl 14 typ och första jag tänkte var: äh lika bra att logga in..

 

 

P.s på fre kväll besöktes läckö slott för att titta på diggelo med vänner, man kan säga att jag var inte roligaste partykillen, men det är en annan historia..D.s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ger upp alltså.

 

Meh, känns som jag kan falla ihop och dö när som helst :) Men jag har ju haft en del bristfälliga saker i mitt maraton som bidragit till detta.

 

1) Jag jobbade hela söndagen. Dumt att köra maraton som startar söndag natt då.

2) Min kost. Herregud. Druckit Hustlers, ätit nudlar och varit på McDonalds. Min kropp älskar mig nu.

3) För dåligt tränad? Hur stor påverkan tror ni att detta har på ens maraton lirande? Klarar man sig bra även om man är urkasst tränad bara man har en bra kost under tiden?

 

Känns som jag får förberedda mig ett par dagar innan nästa gång jag ska köra ett maraton. Notera att jag bara körde 12 timmar... Sicken vekling. Plusa 250$ från bonusar och ca 50$ från spel iom 1/2 så det känns helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...