Swalling Postad 28 Maj , 2006 Rapport Postad 28 Maj , 2006 Hej, jag har lärt mej pottodds nyligen mén vet inte vilket sätt jag ska räkna det på, odds? Procent? Eller nått annat sätt? Vet ni vilket sätt som går snabbast att räkna på? Har ni program man kan ladda ner som kan räkna det åt en? Tacksam för svar.. Citera
vetgirig Postad 28 Maj , 2006 Rapport Postad 28 Maj , 2006 Pokermatte för dummies http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=2123 Citera
hansolo Postad 28 Maj , 2006 Rapport Postad 28 Maj , 2006 programmen hjälper dig föga när du sitter vid pokerbordet så lär dig det utantill, sen behöver du inte räkna exakt på +-1% utan du ska snarare ha en hum om hur mycke du investerar med din syn i förhållande till potten.... eftersom jag räknar outs i % så räknar ja oftast pottoddsen först i bråk och omvandlar till &....exempelvis om jag synar med 100kr i en pott på 600kr= en sjättedel av potten dvs 16%, sen är det bara att börja räkna dina outs och komma fram till om de blir syn/fold eller kanske raise! lycka till med spelet! ps: om någon vill förklara begreppet odds på ett mer avancerat sätt så gör gärna de, men jag vet själv att avancerad huvudräkning kan va svårt vid pokerbordet! därför förklarar ja på mitt eget enkla sätt =) Citera
Swalling Postad 29 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2006 programmen hjälper dig föga när du sitter vid pokerbordet så lär dig det utantill, sen behöver du inte räkna exakt på +-1% utan du ska snarare ha en hum om hur mycke du investerar med din syn i förhållande till potten.... eftersom jag räknar outs i % så räknar ja oftast pottoddsen först i bråk och omvandlar till &....exempelvis om jag synar med 100kr i en pott på 600kr= en sjättedel av potten dvs 16%, sen är det bara att börja räkna dina outs och komma fram till om de blir syn/fold eller kanske raise! lycka till med spelet! ps: om någon vill förklara begreppet odds på ett mer avancerat sätt så gör gärna de, men jag vet själv att avancerad huvudräkning kan va svårt vid pokerbordet! därför förklarar ja på mitt eget enkla sätt =) ´ Tack, men ska jag räkna in Fis bet i potten? Och ska jag räkna in min syn i själv potten? Citera
vetgirig Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Om det ligger 100 i potten och Fi bettar 50 så ligger det 150 i potten och kostar dig 50 och syna. Du får då pottoddsen 50/150=1/3 = 33% Citera
vetgirig Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 Dvs det det kosta och syna / det som ligger i potten == dina pottodds. Citera
hansolo Postad 29 Maj , 2006 Rapport Postad 29 Maj , 2006 programmen hjälper dig föga när du sitter vid pokerbordet så lär dig det utantill, sen behöver du inte räkna exakt på +-1% utan du ska snarare ha en hum om hur mycke du investerar med din syn i förhållande till potten.... eftersom jag räknar outs i % så räknar ja oftast pottoddsen först i bråk och omvandlar till &....exempelvis om jag synar med 100kr i en pott på 600kr= en sjättedel av potten dvs 16%, sen är det bara att börja räkna dina outs och komma fram till om de blir syn/fold eller kanske raise! lycka till med spelet! ps: om någon vill förklara begreppet odds på ett mer avancerat sätt så gör gärna de, men jag vet själv att avancerad huvudräkning kan va svårt vid pokerbordet! därför förklarar ja på mitt eget enkla sätt =) ´ Tack, men ska jag räkna in Fis bet i potten? Och ska jag räkna in min syn i själv potten? oj! ja glömde säga det men precis som vetgirig skrev så tar du [syn:en/delat med/storlek på potten] och detta gör du efter att FI har betat och därför räknar du givetvis med bet:en i potten! Citera
Swalling Postad 29 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2006 programmen hjälper dig föga när du sitter vid pokerbordet så lär dig det utantill, sen behöver du inte räkna exakt på +-1% utan du ska snarare ha en hum om hur mycke du investerar med din syn i förhållande till potten.... eftersom jag räknar outs i % så räknar ja oftast pottoddsen först i bråk och omvandlar till &....exempelvis om jag synar med 100kr i en pott på 600kr= en sjättedel av potten dvs 16%, sen är det bara att börja räkna dina outs och komma fram till om de blir syn/fold eller kanske raise! lycka till med spelet! ps: om någon vill förklara begreppet odds på ett mer avancerat sätt så gör gärna de, men jag vet själv att avancerad huvudräkning kan va svårt vid pokerbordet! därför förklarar ja på mitt eget enkla sätt =) ´ Tack, men ska jag räkna in Fis bet i potten? Och ska jag räkna in min syn i själv potten? oj! ja glömde säga det men precis som vetgirig skrev så tar du [syn:en/delat med/storlek på potten] och detta gör du efter att FI har betat och därför räknar du givetvis med bet:en i potten! Tack så väldigt mycket. Citera
Recommended Posts