Bernt Postad 27 Maj , 2006 Rapport Postad 27 Maj , 2006 En situation som uppkommer ofta. Jag träffar toppar med kass kicker mot 1-2 motståndare. Mot 3 eller flera motståndare check/foldar jag floppen då jag anser att handen blir för svårspelad. Jag betar, får syn. Vad göra på turn/river? Generellt, hur stark är min hand egentligen och hur ska den spelas? ** Emmerich [Hold em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - JkmB sitting in seat 1 with $36.95 - Pokerbody sitting in seat 2 with $68.40 - Gazofcas sitting in seat 3 with $48.30 - bdje0327 sitting in seat 4 with $17.75 - david90 sitting in seat 5 with $30.44 [Dealer] - pamick17 sitting in seat 6 with $64.24 pamick17 posted the small blind - $0.25 JkmB posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to JkmB: , Pokerbody folded Gazofcas called - $0.50 bdje0327 folded david90 called - $0.50 pamick17 folded JkmB checked ** Dealing the flop: , , JkmB ?? Citera
NeutroN Postad 27 Maj , 2006 Rapport Postad 27 Maj , 2006 Checkfoldar toppar med dålig kicker mot 3 motspelare skulle inte jag kalla vinnande poker Citera
Bernt Postad 27 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 27 Maj , 2006 Checkfoldar toppar med dålig kicker mot 3 motspelare skulle inte jag kalla vinnande poker Du får gärna förklara lite utförligare hur du väljer att spela handen... Citera
spinner Postad 27 Maj , 2006 Rapport Postad 27 Maj , 2006 beror helt på motståndet när jag lirar SH. Vid fullbord tar jag det desto lugnare. Har jag stor stack och motståndet är vekt bettar jag ut när jag träffar mellanpar eller topp-par från blindsen. Jag tror inte jag vinner speciellt mycket pengar på detta sättet, bara marginellt plus. Däremot vinner man desto mer när man väl sätter sin stege, flush eller triss etc senare. Om man frekvent sitter och bettar på dåliga flopp-träffar sätter Fi dig aldrig på en monsterhand när du väl har det sedan. Har du rätt table-image så tycker jag att detta funkar bra på låga nivåer. Är motståndet hyffsat checkar jag flop och bettar turn om det inte kommer överkort. Sitter någon sedan med J-högre kicker så är det bara att gå vidare till nästa hand. Riskera inte för mycket med så pass marginella händer. Ta hem det på floppen alternativt turn eller lägg. Citera
cOP Postad 27 Maj , 2006 Rapport Postad 27 Maj , 2006 Om inte hela bordet är med utan typ 3 spelare tycker jag du kan beta ut strax under pott. Får du syn så värdera vad han kan ha, finns det rimliga drag osv? Jag brukar iaf testa en kula till på turn om jag får syn. Får du omslag på flopp - passa. Citera
Bernt Postad 27 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 27 Maj , 2006 Om inte hela bordet är med utan typ 3 spelare tycker jag du kan beta ut strax under pott. Får du syn så värdera vad han kan ha, finns det rimliga drag osv? Jag brukar iaf testa en kula till på turn om jag får syn. Får du omslag på flopp - passa. Vi betar hellre OM det finns drag ute än om floppen är raggad? Citera
Recommended Posts