Gå till innehåll

spydah grindar vidare på Ongame (FL SH)


spydah

Recommended Posts

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej det är nog gränsfall. Brukar spela dem så här och alltid lika frustrerande att folda ett BB från hela potten. Ska nog testa att fiska i de här lägena ibland... eller snarare bestämma att folda flopp eller syna hela vägen.

 

Ja, fast du har inte odds att syna tur eller river senare. Folden på turn är rätt. Skall du syna river? Slutpotten måste upp till över 20 BB? Jag menar att det inte var din bräda att syna ner till river, när brädan visar A-hög och knekten... Ibland kan man syna ner med låga pockets även om man inte träffar mot en aggressor. Du kan inte få någon att lägga sig mot bluffraise på river. Raisa turn är inget alternativ. Sånt här kostar att syna ner. Sen att sista kortet kommer på river - shit happens - du kommer inte ihåg gångerna du foldat och inte skulle ha träffat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, fast du har inte odds att syna tur eller river senare. Folden på turn är rätt. Skall du syna river? Slutpotten måste upp till över 20 BB? Jag menar att det inte var din bräda att syna ner till river, när brädan visar A-hög och knekten... Ibland kan man syna ner med låga pockets även om man inte träffar mot en aggressor. Du kan inte få någon att lägga sig mot bluffraise på river. Raisa turn är inget alternativ. Sånt här kostar att syna ner. Sen att sista kortet kommer på river - shit happens - du kommer inte ihåg gångerna du foldat och inte skulle ha träffat.

Här är en brist, jag har inte full koll på hur man räknar implicita odds (Hoppas att senaste inköpet "Weighing the odds in HE poker" kan bringa klarhet). Som du säger är det EV- och inser att det oftast är rätt att folda. Värre ändå är när man synat ner för att träffa och ändå vara slagen. Tror egentligen att om jag ska ändra nånting i spelet med små par så är det att folda pre oftare.

 

spydah: Jag är själv lite sugen på det där med FL HU. Har du några tips på hur jag börjar min karriär?

Det är väldigt roligt eftersom det blir så mycket action. Jag satte mig på $1/2 bord med $50 så att pengarna skulle ha mindre betydelse.

 

Kasta händer du inte vill spela, limpa sällan. Höj alltid på knappen (om du väljer att spela), continuationbetta i princip alltid flopp (mot försiktiga spelare tar man många blinds på det sättet), spela hårt om du träffar, även låga par. Vänta inte på traditionella händer men folda de sämsta är mitt tips. Byt mönster för att undvika att bli förutsägbar, semibluffa hårt på drag men var också beredd att vika om du känner att han har stål. Ta många händer till showdown speciellt med träff och räkna in K hög som bra showdownvalue, ibland tom lägre beroende på read.

 

Jag spelar löst och hårt i allmänhet så du får själv avgöra hur tight eller försiktigt du vill gå fram. Att spela på lägre nivå blir lite som playmoney fast inte så man har tid och råd att testa sig fram... tycker jag. Lite grundtips som funkar för mig, lycka till!

 

Såg en film när Erik Sagström spelade HU $100/200 (tror jag det var) när jag var "grönare" och tyckte det såg konstigt hårt och fiskigt ut. Nu förstår jag mer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har såklart inte lyckats hålla samma snitt sista tiden men beslutat att gå upp till $10/20 och låter det ta sin tid att bli stabil. Börjar vänja mig vid de stora svängningarna det innebär och känner att jag definitivt har förmågan. Tycker nivån skiljer sig rätt markant från de lägre på ett positivt sätt. Det jag främst har jobbat på är att tighta till spelet. Tidigare kunde jag komma undan med en råaggro stil men här får man skifta tempo mycket mer beroende på varians och spelare. Generellt är postspelet bättre, folk spelar fler händer och läser bättre även om det finns mycket fisk även här.

 

Det känns som att spelet på högre nivåer mer kommer handla om den här typen av motstånd så när rullen blir stor nog får jag för mig att steget vidare inte är mycket annorlunda. Får väl se om jag har rätt eller fel...

 

Det sköna med noggrann statistik är att man kan se hur tydlig trenden är vid slutet av året. För ett år sen hade jag precis börjat bli vinnande, nu är jag stabil på två nivåer högre. Har som mål att dubbla inkomsten i år jmf med förra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sista veckan har varit magisk och nu drog jag just in min största pott nånsin!! Det känns bra när allt går vägen...

 

PokerRoom 10/20 Hold'em (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is UTG with Qclub.gif, Qheart.gif.

Hero raises, 1 fold, Button 3-bets, SB calls, BB calls, Hero caps, Button calls, SB calls, BB calls.

 

Flop: (16 SB) Theart.gif, Qdiamond.gif, Aheart.gif(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, Button raises, SB calls, BB calls, Hero 3-bets, Button caps, SB calls, BB calls, Hero calls.

 

Turn: (16 BB) Qspade.gif(3 players)

SB checks, BB checks, Hero checks, Button bets, SB calls, BB calls, Hero raises, Button calls, SB calls, BB 3-bets, Hero caps, Button calls, SB calls, BB calls.

 

River: (32 BB) 3diamond.gif(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, Button calls, SB calls, BB folds.

 

Final Pot: 35 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tog en stund men har hittat flytet just nu...

 

1020jan2cs.th.jpg

 

 

Gårdagen slutar upp $700 men var nere $1500 ett tag pga händer som dessa.

Kan fundera lite över hur hälsosamma humörsvängningar är som man kan ha under en session... Har trots det blivit bättre på att inte skrika i chatten eftersom det kännts som att man blivit hett villebråd och de synar med allt för att få en att tilta.

 

Poker Room skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $10/$20

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) Hero is Button with A:club: Q:club:

UTG raises, CO folds, Hero 3-bets, 2 folds, UTG calls.

 

Flop: Q:spade: 4:club: 9:club: (7.5SB, 2 players)

UTG bets, Hero raises, UTG calls.

 

Turn: 3:club: (5.75BB, 2 players)

UTG checks, Hero bets, UTG raises, Hero 3-bets, UTG caps, Hero calls.

 

River: 9:spade: (13.75BB, 2 players)

UTG checks, Hero bets, UTG raises, Hero calls.

 

Results:

Final pot: 17.75BB

UTG shows 9H 3D

Hero shows AC QC

 

 

 

Poker Room skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $10/$20

4 players

Converter

 

Pre-flop: (4 players) Hero is BB with T:club: A:club:

UTG calls, Button folds, SB calls, Hero raises, UTG calls, SB folds.

 

Flop: A:heart: 8:club: 4:spade: (3SB, 2 players)

Hero bets, UTG calls.

 

Turn: 5:club: (2.5BB, 2 players)

Hero bets, UTG raises, Hero 3-bets, UTG caps, Hero calls.

 

River: K:diamond: (10.5BB, 2 players)

Hero checks, UTG bets, Hero calls.

 

Results:

Final pot: 12.5BB

UTG shows 5H KH

Hero shows 10C AC

 

 

Den här är jag allt annat än stolt över men spelet är galet och SB är samma fisk som cappade turn i handen ovanför. Desvärre parar sig bordet när den sitter och då är jag ju i princip stekt. Fisksyn antar jag men kommentera gärna (annat än att säga fold pre). Tror att jag är uppe mot stege + triss eller triss + triss på turn.

 

Poker Room skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $10/$20

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) Hero is Button with 8:club: 4:club:

UTG raises, CO folds, Hero calls, SB calls, BB folds.

 

Flop: 9:club: 6:heart: 7:spade: (7SB, 3 players)

SB bets, UTG raises, Hero 3-bets, SB caps, UTG calls, Hero calls.

 

Turn: J:club: (9.5BB, 3 players)

SB bets, UTG raises, Hero 3-bets, SB caps, UTG calls, Hero calls.

 

River: 6:club: (21.5BB, 3 players)

SB bets, UTG raises, Hero calls, SB 3-bets, UTG caps, Hero calls, SB calls.

 

Results:

Final pot: 33.5BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...