stoffe83 Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Tjena Jag tänkte höra om någon vet någonstans man kan ta reda på vilket företag ett bankgiro nummer tillhör? Har nämligen fått en insättning men det står bara från vilket bankgiro nummer! Misstänker att det är från företaget jag nyss slutat på, men då har jag fått mindre än hälften av vad jag skulle ha! Har ringt till dem, men de har stängt till på måndag! Väldigt tacksam för svar! Om det nu är så att de blåser mig, vad kan jag göra då? Citera
back Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Om du har internetbank. Gå in där di betalar räkningar, sedan väljer du att du vill lägga till en ny mottagare. Lägg till bg-numret ifråga så brukar namnet automatiskt fyllas i. Citera
EAK Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 varför vara omständig? Bankgirocentralen har svaret http://www.bgc.se klicka på "sök bankgironummer! på höger sida Citera
stoffe83 Postad 26 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2006 Tack snälla för alla svar! Edit: Som jag misstänkte så är det från företaget! vad fan ska jag göra nu? Fixar juh inte månaden på den lönen! Citera
stitchio Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Bara att skotta .. leva gott eller dö av svält Citera
stoffe83 Postad 26 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2006 Nu börjar jag förstå det här! jag har bara fått provisionen som jag sålt för! Men när jag började så sa dom att jag skulle ha en garantilön på 15 000:- Vad kan jag göra? Citera
stitchio Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Läst igenom papprena ordentligt? Vad säljer du? Citera
jezaja Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Nu börjar jag förstå det här! jag har bara fått provisionen som jag sålt för! Men när jag började så sa dom att jag skulle ha en garantilön på 15 000:- Vad kan jag göra? Kolla igenom anställningsavtal och titta på hur många löner du fått hittills och hur länge du jobbat där. Sen är det väl lättast och ringa upp chefen/ekonomiansvarige. Kanske fick förskottslön så du inte ska ha lön denna månaden t.ex? Citera
LAB Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Nu börjar jag förstå det här! jag har bara fått provisionen som jag sålt för! Men när jag började så sa dom att jag skulle ha en garantilön på 15 000:- Vad kan jag göra? Kolla igenom anställningsavtal och titta på hur många löner du fått hittills och hur länge du jobbat där. Sen är det väl lättast och ringa upp chefen/ekonomiansvarige. Kanske fick förskottslön så du inte ska ha lön denna månaden t.ex? Garantilöner brukar betalas ut i en månads förskott så när man slutar får man den ofta inte sista månaden Citera
stoffe83 Postad 26 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2006 Jag jobbade bara där från 4/4 till 18/5. Lönen skulle betalas ut månaden efter, så april ska komma i maj. Jag sålde tillbehör till kontor! Allt ifrån mappar och pärmar till toner. På pappret står det bara att jag har en garantilön på 15K men inget om krav på försäljning etc. Klart jag ska ringa dom, men de hade stängt idag och öppnar först på måndag. Ville bara se om någon här kunde hjälpa mig om vad som gäller osv. Citera
eeekan Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 ring facket om det blir problemas LOL! Citera
Jennez Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 ring facket om det blir problemas Fack facket säger jag! De har aldrig gjort ett skit för mig. Inte för att jag någonsin varit i närheten av att vara med i Kommunal men de är ju ett tydligt exempel på hur mycket en fackförening kan göra för sina medlemmar. LOL @ Kommunal och deras så modernt stavade "fajt"... Citera
Recommended Posts