Gå till innehåll

NL - Att sitta och "slö-calla"


nucleus

Recommended Posts

Har kommit på mig själv många gånger görandes detta. Generella förutsättningar: Ett antal personer har limpat in i potten, säg 4-5 st. Träffar något halvbra med typ KTs när brädan kommit AK9 eller nåt i den stilen. Det som händer nu är väl att potten är på omkring 5$ och någon bettar något larvigt som 0.50$, callar detta och ett nytt bett på turn på 0.50$ och sen kanske 1$ på river. Gillar inte alls mitt callande i dessa situationer men det är lätt hänt att man blir så, vill inte riktigt slå om heller om det är 4-5 personer i potten. BAra ett exempel men tycker ofta det uppstår liknande situationer på låg-limit NL där man inte vill sälla om för att många är med i potten och nån garanterat callar, vad gör man sen...samtidigt har man bra odds att dra ut. Kom på att brädan kanske blev lite väl skrämmande men något åt det hållet, man trräffar typ mittenpar och har nån extra pout på backdoor flush eller gutshot eller så. Tror jag torskar en hel del här...

 

*RP och flytt till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...