PellePelle Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Hej hej! Jag är 19 år gammal student som lirar lite poker på internet samt en del live eftersom de är kul. Men nu börjar jag komma upp i lite pengar på internet (ca 100 dollar) och då tänkte jag att de var dags att börja räkna pott odds.. Jag har läst en del foruminlägg men jag tycker att alla bara säger emot varandra. Hur räknar man egentligen pott odds? Vad menas med 1:2, kan någon förklara NOGGRANT för mig som inte är så kvicktänkt vad som menas med 2:92 osv.. Jag förstår hur man räknar chansen (%) t ex om man vill ha flush och det ligger 2 hjärer och man sitter på 2 hjärter på hand så är chansen 19% på rivern och turn (ungefär) att jag får ett hjärter.. Men vore underbart om någn kunde förklara de här med oddsen.. mvh PärNiklas Citera
kfluffie Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Yo! Här står lite om Odds och Potodds: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=2123 Sedan så är önskvärt att använda sökfunktionen. (Guide finns i "Om PF och Poker.se"-forumet!) Välkommen till PF.nu! MVH //KF Citera
PellePelle Postad 26 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2006 hmm tror att jag förstår nu, men någon som kan rätta mig? (skriver i denna tråd eftersom de andra har ingen svart på sedab 2005) jag har 9 outs på rivern (jag vill ha flush) dvs 9/47 då har jag ungefär 19% chans att träffa flushen på river och 17% på turn, de blir ungefär 36%.. Vi säger sedan att potten är på 10 dollar och någon bettar 2 dollar, då är oddset 1:5 dvs att jag ska ha minst 20% chans för att syna, i detta fall så ska jag syna.. stämmer de här? Citera