Gå till innehåll

NLT - Trn, AKo från mitten, par på bordet


testing777

Recommended Posts

Tidigt i turneringen (60/30 blinds) och har runt 1500 i marker och alla startar med 2000 i marker.

 

Sitter med A,Koff i mitten pos och raisar 3xbb pre. Får syn av en i sen position och av SM.

 

Flop: K,8,8 rainbow

 

SM checkar och jag bestämmer mig att slowplaya här, kan inte få så mycket bättre flop. Samt personen i senare pos checkar också.

 

Turn : 2c

 

SM checkar och jag försöker fortsätta visa mig svag och hoppas att personen efter ska gå ut och köpa potten men han checkar också.

 

River: Jd

 

SM går ut med 1/3 pot size bet och jag börjar fundera varför han bettar ut här. Tar han på J och reraisar x2 eftersom personen bakom ville inte ens försöka köpa potten så bör han vara väldigt svag och kommer inte syna en bet så jag måste ta kommandot här om jag vill tjäna mera. Personen efter släpper och SM reraisar x2, varningsklockor ringer. Men jag har inte mycket kvar samt orkar inte och går all in. SM synar och fläker upp A,8.

 

Vad är det jag gör fel här? Visst jag kan komma på 3 fel i spelet, första är min pre raise på 3xbb kanske är för liten för turneringsspel för fiskar synar med A,8 (Dead mans hand). Men samtidigt vill jag att dem ska syna för jag dominerar dem.

Det andra felet är att jag inte gör en informations bet så jag vet hur jag ligger till förren på river, men jag gör det inte för jag hoppas på att jag har visat mig svag och att personen i sen position ska gå ut och köpa.

Tredje felet är att jag går all in på river men jag "orkade" bara inte.

 

Vill gärna ha fler analyser på hur mitt spel spricker här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flop: K,8,8 rainbow

 

SM checkar och jag bestämmer mig att slowplaya här, kan inte få så mycket bättre flop. Samt personen i senare pos checkar också.

 

 

Kan inte få så mycket bättre flop?

Chansen är ju inte direkt minimal att någon av dina motspelare sitter på en 8a.

 

Fiskar som synar med A8 efter en 3 x BB raise från small blind?

Det kallar jag inte direkt för fiskspel. Men men..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flop: K,8,8 rainbow

 

SM checkar och jag bestämmer mig att slowplaya här, kan inte få så mycket bättre flop. Samt personen i senare pos checkar också.

 

 

Kan inte få så mycket bättre flop?

Chansen är ju inte direkt minimal att någon av dina motspelare sitter på en 8a.

 

Fiskar som synar med A8 efter en 3 x BB raise från small blind?

Det kallar jag inte direkt för fiskspel. Men men..

 

Jag lägger oftast A8o efter en raise och syn även ifrån SB.. pratar vi A8s så varierar det lite... ibland syn ibland lägg beroende på read på de andra två... I alla fall så tidigt i turneringen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orsaken till att du förlorar hela din stack här är att du inte har en enda aning om var du är i handen. Beta ut drygt 1/2 pot på flopen o se vad som händer. Har någon träffat med en 8 får du antagligen en raise o har då större chans att definiera Fi:s hand.

Förövrigt hade jag höjt 4-5 ggr BB Preflop o kanske vunnit poten redan där.

När du gör som nu o checkar flopen, måste du leda ut på turn efter det är checkat till dig, även här för att ta reda på var du befinner dig i handen.

Betarna du gör på flop och/eller turn här, förslagsvis, kombinerat med dina reads på Fi hjäloer dig att inte förlora hela stacken om du är slagen och vinna mer om du leder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...