Gå till innehåll

NLT - SnG, syna all-in med KQ på bubblan?


Pokemonn

Recommended Posts

Holdem No Limit - Level VIII (200/400) - 2006/05/25 - 07:35:35 (ET)

 

Table 25338291 1 9-max Seat #4 is the button

 

Seat 4: Hero (2965 in chips)

Seat 5: ThorKGB (4410 in chips)

Seat 8: swe_matt (3480 in chips)

Seat 9: randy2001 (2645 in chips)

Hero: posts the ante 25

ThorKGB: posts the ante 25

swe_matt: posts the ante 25

randy2001: posts the ante 25

ThorKGB: posts small blind 200

swe_matt: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [Kh Qd]

randy2001: raises 2220 to 2620 and is all-in

Hero: ?

 

Det har stealats hejvilt och alla har ställt in flera gånger, ingen vill ta en syn. Vilket borde betyda att hans HD är rätt vid (eller i alla fall inte tight).

 

Rätt att syna med KQ?

Eller ska man vänta på bättre kort? (ingen överlever många varv till med de här blindsen, och det finns ingen definitiv chipleader, alla sitter mer eller mindre på pottkanten).

 

EDIT: tillägg, det har gått 18 händer före den här handen, utan att någon har sett en flopp! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chansen är väl rätt stor att någon sitter på ett ess eller par. Känns som det är mest ev+ att vänta på minst ett ess innan man synar en allin.

 

Har samma fi gått allin många ggr i rad då skulle jag fundera på en allin, annars fold.

 

Du har 7,5bb i stacken, chansen är stor att du kommer få en bättre hand att pusha med.

 

Rätt typiskt att folk börjar stjäla på bubblan. De lyckas ju eftersom alla vet att det är mest ev+ att vara garanterad åtminsone inköpet tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge han inte ställer med en jättevid HD så är det instafold på den. Han ska ställa med drygt 50% av sina händer för att det ska vara $EV+, och de flesta är tajtare än så, tänk dessutom på att han är UTG och inte på knappen eller i SB, där folk har vidare ställ-HD. Men har du en read på honom som säger att han skulle ställa med typ allt där så är det bara att syna.

 

Har du AK däremot så är det instasyn så länge han inte är jättetajt, men KQ är ingen höjdarhand pga alla Ax den kan möta.

 

Sedan har du ingen tokbrådska, om bordet är vekt så kan du tjäna på att vika här och ställa och härja själv en massa trots att en syn skulle vara $EV+.

 

Så det beror väl lite på ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njaaa. OK då.

 

Tröttnade lite på att inget händer, och detta var den första spelbara handen på enormt länge (jag hade fickorna fulla med 62, 85, 29, J4 och liknande avföringskort sedan många många varv runt bordet).

 

Var tveksam men tänke: Äsch, det får bära eller brista!

 

Och det brast... han hade AK... :evil::x:oops:

Och inget kort kommer till min hjälp. :(

 

Jag får väl dra mer i den däringa handbromsen. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tröttnade lite på att inget händer, och detta var den första spelbara handen på enormt länge (jag hade fickorna fulla med 62, 85, 29, J4 och liknande avföringskort sedan många många varv runt bordet).

 

Men släng upp en 10-12 bord då, så slipper du bil uttråkad. ;)

 

Jag får väl dra mer i den däringa handbromsen.

 

Yoda: Control, control, you must learn control...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, Master... I will try... 8-)

 

Fast fler bord är det inte tal om, 99% av tiden spelar jag på ett bord, för då jobbar jag samtidigt och behöver kunna ha händerna fria då och då för att byta filmrullar och liknande. Det gör jag lätt när jag har foldat och det är många kvar vid bordet.

 

När man har kommit till bubblan tar jag en kort paus från jobbandet för att inte missa något och spelar tills jag åkt ut eller vunnit hela skiten. Sedan sparkar jag igång ett nytt bord och börjar jobba igen. :)

 

Ibland på kvällen (läs efter 0:00 eller så) när jag inte orkar scanna mer film så kan jag spela på två bord samtidigt, det räcker för mig.

Tio bord? Crazy I say! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...