Gå till innehåll

FLO8 - Höja turn med drag?


Recommended Posts

reads: CO har varit aggresiv och höjt eller reraisat allt spelbart i position preflop och på floppen. Helt enkelt spelat bra och fått kort. Min hand är inte lysande HU ur position och jag väljer att limpa för att variera mig och ev. få till en multiwaypot.

Till poängen...Vad gör jag på turn? Nötdraget till low, gutshot samt halvkasst färgdrag för ev. scoop. På floppen sätter SB, BB på två par eller liknande samt CO på en hyffsad (preflop) hand med lågdrag. Som bäst har jag jag runt 8 outs till scoop och 13 för en split. Känns lite lite för ett bästa fallsscenario samtidigt känns det så vekt att check turn gång efter gång. Kan ju ev köpa mig outs genom att betta mitt färgdrag och få en nia eller tia att lägga sig.

 

Limit Omaha Ring game

Limit: $2/$4

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with 2:diamond: 8:diamond: A:spade: T:club:

Hero calls, UTG+1 folds, CO raises, Button folds, SB calls, BB calls, Hero calls.

 

Flop: 6:diamond: J:diamond: 7:club: (8SB, 4 players)

SB bets, BB calls, Hero raises, CO calls, SB calls, BB calls.

 

Turn: K:club: (8BB, 4 players)

SB checks, BB checks, Hero ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl en dubbel gutshot dels nior för stege 789TJ och dels damer för stege TJQKA och båda är ju nötstegen även om hälften av stegoutsen också ger en möjlig färg.

 

Du har ju 15 outs till nötlågen plus fyra säkra högouts (Q :heart: Q :spade: 9 :heart: och 9 :spade: ) plus diverse andra mer tveksamma möjligheter här och jag gissar att du ofta har nära 25% equity här.

 

EDIT: Ooops, stegen 789TJ var ju inte nötstegen...

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...