Kvint Postad 1 December , 2004 Rapport Postad 1 December , 2004 Spelet är alltså fixed limit $2-4 med sex spelare. Bordet är löst och medelaggressivt för den här nivån. Spelarna är ganska dåliga, men jag har inga direkta reads på dem. Nedanstående är två situationer som jag har problem med att lösa på bästa sätt. 1. Jag sitter UTG +1 och raisar med AKo. 3 spelare callar (button,SB, BB) Floppen kommer 3, 7, J rainbow. Det checkas till mig och jag bettar. Button calls, SB raises, BB folds,jag? Hur agerar ni vanligtvis i den här situationen? 2. Jag sitter på Button med J 10o. Inga höjningar och 5 spelare ser floppen (ej UTG +1). Floppen kommer K, 10, 7 rainbow SB check, BB check, UTG bet, CO call, jag? Hur agera i den här situationen? * RP - QoS * Citera
Fadeh Postad 1 December , 2004 Rapport Postad 1 December , 2004 1: Call i hopp om ess eller kung på turn. Kommer blank på turn skulle jag nog folda om SB bettar ut igen. 2: Raise. Det är inte alls säkert att nån har kung och då du har position kan du välja vad du vill göra på turn/river för de kommer troligen checka fram till dig. Detta förutsatt att inte UTG trebettar. Gör han det måste du troligen förbättra handen för att vinna. Citera
m_sjoberg78 Postad 1 December , 2004 Rapport Postad 1 December , 2004 1: Om jag vill fortsätta potten skulle jag nog 3-beta. Detta för att sätta button i ett svårt läge samt värdera hur stark SB:s hand är. Om button foldar skulle jag nog checka turn förutsatt att inget A eller K kommer. Om SB cappar måste jag ge han credit för en bra hand, i synnerhet när brädan är så pass okordinerad. Då skulle jag nog folda direkt på flop, möjligen syna. Problemet är att man då kanske inte vill träffa A eller K och på det viset troligen bli alltför involverad. 2: Raise. För att driva ut SB o BB samt återigen se hur stark UTG är. //Marcus Citera
unreal Postad 3 December , 2004 Rapport Postad 3 December , 2004 1. Call - du har odds, lägg dig på turn om du inte träffar 2. Fold - att raisa UTG som bettar in mot 5 motståndare är ett bra sätt att donera pengar. Du har troligen inte bäst hand och handen har inte heller så mkt potentiall. Hade du haft AT skulle det nog vara en raise här. Citera
Recommended Posts