Gå till innehåll

NLT - SnG, slutskedet HU


hf89fc

Recommended Posts

Hej!

Jag spelar en del SnG och tänkte härdanefter bara spela SnG 22$ på Partypoker.

Jag spelar FR och kommer ganska så ofta ITM.

Problemet är HU, jag tycker jag förlorar alldeles för mycket och skulle behöva hjälp,

1.Vad ska man tänka på ?

2.Vad sak man inte tänka på?

3.Hur mycket ska man betta vid låga blinds? och höga blinds?

4.Hur ska man spela som liten stack.

Seriösa inlägg plz

 

 

//Hampus

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.Vad ska man tänka på?

Anpassa dig efter motståndet, beror väldigt mycket hur stora blindsen är. Tänk på att de är han som ska få ta svåra beslut inte du.

 

2.Vad sak man inte tänka på?

Tro inte att han har stål bara för han betar =)

 

3.Hur mycket ska man betta vid låga blinds? och höga blinds?

Jag brukar spela tight med låga blinds, typ syna på SB osv, brukar funka hyffsat. Men som sagt man får anpassa sig. E blindsen höga e de väl bara att spela aggro på SB. brukar va mkt tur med höga blinds

 

4.Hur ska man spela som liten stack.

Välj en hand o ställ in rubbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1, Du ska tänka på att det är mycket tur och på vilka händer du kan släppa relativt stackarna och vilka du absolut inte kan komma ifrån.

2, Du ska inte tänka på att göra stora vik för att du kan spela ut din motståndare eller liknande. Ingen har råd att släppa ett 70/30 läge eller TPGK med 13bb i stacken, det är bara trams.

3, Har ingen större betydelse, du kan köra en fixed betstorlek eller du kan variera lite slumpmässigt, precis som i CG. Dock kan man väl säga att tighta motståndare är känsliga för minibet och lösa för stora bet.

4, Tryck eller släpp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Vorhaus har skrivit en del om HU-spel här (finns 9 artiklar till av honom där angående ämnet).

 

Tänk på att sortera ut vad som gäller med stora stackar och vad som gäller när blindsen börjar bli höga. HU i FR-SnG's tenderar att bli all-in krig väldigt fort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...