mmiioo Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Jag hade tänkt o lira på Absolutepoker.com och såg att det inte är skattefritt där. Vad innebär egentligen det i praktiken? Fördelar och nackdelar? Kan man spela där utan att betala skatt? Citera
derpase Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 vem märker egentligen om man gör lite småuttag på nån hundring här å där? Citera
mmiioo Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2006 Men om man gör uttag på 20000/månad? Kan man använda något annat uttagssätt för att undkomma skatteverket? Citera
jacobmal Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Men om man gör uttag på 20000/månad? Kan man använda något annat uttagssätt för att undkomma skatteverket? frågar du rakt ut hur man skattefuskar? Citera
mmiioo Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2006 Typ.... Jag får ju trots allt inte göra avdrag om jag förlorar 20000 så varför ska jag skatta för vinsterna? Citera
Lodnert Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Du får väl hoppas att de inte kollar dig i deklarationen och skita i att dra av för vinsterna då Citera
vetgirig Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Typ.... Jag får ju trots allt inte göra avdrag om jag förlorar 20000 så varför ska jag skatta för vinsterna? För att lagarna är så skrivna. Om du inte gillar det så får du rösta på det parti som vill ändra lagarna - dvs inget. Citera
mmiioo Postad 24 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2006 Kommer Absolute att rapportera till Skattemyndigheten eller hur fungerar det? Citera
baller Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 Obs - vi undanbeder oss diskussioner om hur man bäst begår brott på forumet. Spelar du på en site som icke är skattefri tar du upp dina vinster i deklerationen, sen avgör skatteverket om de tycker att det är lönt att utreda ditt fall. I praktiken - om du glömmer att ta upp din vinst i självdeklerationen så kan du ändå komma att bli granskad, dock väldigt liten chans/risk. Fördelar: Finns inga. Nackdelar: Du ska betala skatt. Citera
FeelingThis Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 Varför bara inte spela på en skattefri site? Eller MÅSTE du spela på just Absolute? Annars är väl det enklaste sättet. Citera
mmiioo Postad 24 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2006 Obs - vi undanbeder oss diskussioner om hur man bäst begår brott på forumet. Jo jag håller med.. Men om siten är skattefri eller inte spelar tydligen en stor betydelse så jag antar att det inte är första gången detta disskuteras. (Jag har sökt men inte hittat). Citera
mmiioo Postad 24 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2006 Varför bara inte spela på en skattefri site? Eller MÅSTE du spela på just Absolute? Annars är väl det enklaste sättet. Jo det gör väl att jag inte kommer spela där utan hålla mig till skattefria siter. Citera
baller Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 De flesta skattetrådar och diskussioner finner du i ekonomi och juridik gruppen. Citera
Recommended Posts