Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Den här synen är ungefär 3:2 i odds om jag räknat rätt.

Är den värd att ta?

I så fall, är det fel att 'stjäla' i detta läge? eller ska man höja med ett annat belopp än 3BB så man inte måste syna?

Eller har BB i denna hand tillräckligt med marker så fold-equityn är stor nog för att stjäla med any two?

Svamlar jag?

Spelare1 sitter på plats 1 med 665.00

Spelare2 sitter på plats 2 med 1050.00

Hero sitter på plats 3 med 3185.00

Spelare3 sitter på plats 4 med 860.00

Spelare4 sitter på plats 8 med 1140.00

Spelare5 sitter på plats 9 med 2600.00

Spelare6 sitter på plats 10 med 350.00

Spelare3 satsar s mörken 100.00

Hero satsar l mörken 50.00

Hero: 8h, Qh

Pre-flop:

Spelare4: Lägger mig

Spelare5: Lägger mig

Spelare6: Lägger mig

Spelare1: Lägger mig

Spelare2: Lägger mig

Hero: Höj 300.00

Spelare3: All in

Hero: Syna 960.00

Postad

Vissa typer av spelare 3 kommer att gå all-in med många händer om du har en lös image. Farligt att stjäla när någon med det stackdjupet talar efter dig.

Sen får jag inte ihop stackarna med satsandet. Spelare 3 går all-in med 860 och hero synar för 960 (efter en raise för 300)?

Postad
Sen får jag inte ihop stackarna med satsandet. Spelare 3 går all-in med 860 och hero synar för 960 (efter en raise för 300)?

Det är Svenska Spels sätt att skriva HH:s. Lite förvirrande. T ex så står det

Spelare3 sitter på plats 4 med 860.00

och längre ned

Spelare3 satsar s mörken 100.00

Man skulle kunna tro att Spelare3 nu har 760, men så är icke fallet. Han började med 960 :roll:

Vissa typer av spelare 3 kommer att gå all-in med många händer om du har en lös image. Farligt att stjäla när någon med det stackdjupet talar efter dig.

Ja där i ligger funderingen. I det här fallet hade BB 33 och jag fick 3:2 odds för en coin-flip. Och utan att ha en ICM-kalkylator (eller närmare veta vad det är) känns det ändå en OK deal. Men oftare har han ett A eller en K och jag får en sämre vinstchans än vad jag faktiskt fick här.

Å andra sidan vinner jag blindsen uncontested ibland.

/chlu

Postad
I så fall, är det fel att 'stjäla' i detta läge? eller ska man höja med ett annat belopp än 3BB så man inte måste syna?

Ställ från början om du ändå får odds att syna en all-in räjs. Om han är vek och passiv så kan du höja till 2.5xbb eller t.o.m. minihöja om han har lagt sig mycket för sånt innan, och när han slår om så kan du lägga dig mot hans förmodade stål. Men mot en standardspelare är det bättre att ställa. Är han lös är det bättre att folda. Fast standardspelaren är väl rätt lös på SS om jag har förstått det rätt...

Eller har BB i denna hand tillräckligt med marker så fold-equityn är stor nog för att stjäla med any two?

Han har helt klart marker för att man ska kunna stjäla mot honom, men det handlar även om hur han spelar. För att avgöra med vilka händer det är korrekt att ställa med måste du kunna bedöma vilka händer han är villig att syna med.